הקריאה בתפילת הערב של יום טוב אינה "חובה", כידוע חילוקי מנהגים בכך. לכן הזכרתי את ההלל של ההגדה ושל בוקר יום טוב.של הלילה
כוונתך לשאלה שנו בה גדולי הפוסקים מה יעשו שחנוכה חל בסוכות האם ידליקו החנוכיה בתוך הסוכה או מחוץ לסוכה, ותירצו שאין זה משנה אך חובה עליו לא לשכוח לבדוק את החמץ קודם לכן, וכן שמיסב לשולחן החג יביא עימו פירות יבשים ומאכלי חלב שיוכל להיות ער כל הלילה.. ויש עוד אריכות דברים בעניין וד"ב, ואכמ"ל, ועחל"מ, וע"ק.ביום העצמאות שחל בחול המועד...
בליל חג העמאות ובבוקרביום העצמאות שחל בחול המועד...
מחילהכוונתך לשאלה שנו בה גדולי הפוסקים מה יעשו שחנוכה חל בסוכות האם ידליקו החנוכיה בתוך הסוכה או מחוץ לסוכה, ותירצו שאין זה משנה אך חובה עליו לא לשכוח לבדוק את החמץ קודם לכן, וכן שמיסב לשולחן החג יביא עימו פירות יבשים ומאכלי חלב שיוכל להיות ער כל הלילה.. ויש עוד אריכות דברים בעניין וד"ב, ואכמ"ל, ועחל"מ, וע"ק.
לאו דווקא.ביום השלישי בשבוע
אם קרא את ההלל הראשון שלא כסדר הפרקים, לא יצא י"ח, וחייב לקרוא שוב כסדרו.איך יתכן שאדם יהיה חייב לומר הלל פעמיים באותו יום
אהבת את החידה תפרגן בלייק![]()
ח"ו, כבודו לא יהיה בדינים, מספיק אנחנו בימי בין המצרים...זה לא דרך של בן תורה לעשות צחוק ולהפוך את שאלתי ללעג וכלס
לאאם קרא את ההלל הראשון שלא כסדר הפרקים, לא יצא י"ח, וחייב לקרוא שוב כסדרו.
לאאולי שהיו שוחטים הפסח
אח"כ מצאתי שבעלון דרשו כתבו חידה זאת והתשובה הנ"ל מאת הגר"י זילברשטייןבר"ח טבת אמר הלל בדילוג, יצא יד"ח הלל דר"ח
ולאחמ"כ חייב לומר שוב הלל שלם דחנוכה בברכה.
יכול להיות שזו גם תשובה אבל לא לכך כוונתיאח"כ מצאתי שבעלון דרשו כתבו חידה זאת והתשובה הנ"ל מאת הגר"י זילברשטיין
אמירת הלל שתי פעמים
עתה נביא לדברי הגר"י זילברשטיין שליט"א שדן כיצד יתכן שאדם יצטרך לומר הלל שתי פעמים, ובכן ראש חודש טבת החל בחנוכה ויש בו חיוב לומר הלל השלם מצד חנוכה, אך אדם שאין לו סידור ואינו זוכר את פרק "לא לנו" ו"אהבתי" בעל פה, הרי צריך לומר הלל בברכה מצד ראש חודש [לנוהגים לברך בר"ח], ואם אח"כ נזדמן לו סידור חייב לקרוא הלל פעם נוספת, אך לענין ברכה על הקריאה השנייה הביא שנחלקו פוסקי זמננו שהגר"נ קרליץ שליט"א סובר שיש לברך כיון שבפעם הראשונה לא יצא ידי חובת הלל השלם של חנוכה, לעומת זאת השבט הלוי (ח"ז סי' ס"ב) סובר שכיון שכבר ברך ואמר הלל של תורה אף שלא קיים תקנת חז"ל לגמור את ההלל אין לו לברך פעם נוספת אלא יקרא בלי ברכה.הלל