איך יתכן שלאדם מסויים יהיה מותר [ויהיה צריך] לעשות פעולה מסויימת בשעה 2 בצהריים (לדוגמא), ולאחר מכן בשעה 4 הוא מגיע, ואע"פ שלא נשתנה שום דבר אנו אוסרים עליו לעשות את אותה הפעולה, אלא אם כן יעשה אותה עם אדם נוסף.
המוצא תפילין בשבת אם ילך ויחזור כמה פעמים ויספיק להכניסן לעיר קודם שתצא שבת ילך ויחזור כמה פעמים, ואם לאו יחשיך עליהן.רמז: קשור לתפילין.
לא השתנה שום דבר בגוף הדבר!דבר שדרך לסוחטו שנרטב
זאת כבר החידה שלך..דבר שדרך לסוחטו שנרטב
תפוס לשון ראשון.קשור למוקצה או לעירובין?
לא קוראים מגילה בשבתאולי בפורים שצריך לקרוא מגילה, ונכנסה שבת, ובחושך לא יכול לקרוא לבד ליד הנר, שמא יטה, ורק עם עוד מישהו מותר
אבל לא קשור למוקצה
באמת?לא קוראים מגילה בשבת
שכחתי לציין בשאלה שהמקרה אירע ביום שבת עצמו. (אמנם משמע כן מזה שהזכרתי "שניים שעשאוה פטורים" וכן מוקצה, אבל לא כתבתי להדיא).אולי בפורים שצריך לקרוא מגילה, ונכנסה שבת, ובחושך לא יכול לקרוא לבד ליד הנר, שמא יטה, ורק עם עוד מישהו מותר
אבל לא קשור למוקצה
רמז?
אז מותר לטלטל תפילין בשבת?כתבי הקודש אינם מוקצה
קשור למוקצה או לעירובין?
במחשבה שניה, יתכן שבאמת יש לתפוס לשון אחרון.תפוס לשון ראשון.
המוציא מיטה בשבת חייב חטאת אבל אם יש מישהו על המיטה הוא פטור.איך יתכן שלאדם מסויים יהיה מותר [ויהיה צריך] לעשות פעולה מסויימת בשעה 2 בצהריים (לדוגמא), ולאחר מכן בשעה 4 הוא מגיע, ואע"פ שלא נשתנה שום דבר אנו אוסרים עליו לעשות את אותה הפעולה, אלא אם כן יעשה אותה עם אדם נוסף.
ולכן אולי זו תשובה יפה, אבל לא על החידה שלנו...המוציא מיטה בשבת חייב חטאת אבל אם יש מישהו על המיטה הוא פטור.
רק שהתשובה הזו מתאימה לכותרת של החידה ופחות לתוכן שלה...