• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: לטלטל בשבת רק עם עוד מישהו

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
איך יתכן שלאדם מסויים יהיה מותר [ויהיה צריך] לעשות פעולה מסויימת בשעה 2 בצהריים (לדוגמא), ולאחר מכן בשעה 4 הוא מגיע, ואע"פ שלא נשתנה שום דבר אנו אוסרים עליו לעשות את אותה הפעולה, אלא אם כן יעשה אותה עם אדם נוסף.
 
פִּתָרוֹן
רמז: קשור לתפילין.
המוצא תפילין בשבת אם ילך ויחזור כמה פעמים ויספיק להכניסן לעיר קודם שתצא שבת ילך ויחזור כמה פעמים, ואם לאו יחשיך עליהן.
ואם חברו גם יוליך יספיקו להכניסן לעיר קודם שתצא שבת יטלטלו כל אחד.
לא קוראים מגילה בשבת
באמת?
כשפורים י"ד באדר בששי "צריך" לקרוא מבעו"י, ובשבת "יכול" (כמשמעות לשון החידה)
ומצד מוקצה, כתבי הקודש אינם מוקצה, ורק כ' האחרונים שבשבת ט"ו באדר תהיה מוקצה, אבל כבר פסק בילקו"י שזה רק למוקפין.
 
אולי בפורים שצריך לקרוא מגילה, ונכנסה שבת, ובחושך לא יכול לקרוא לבד ליד הנר, שמא יטה, ורק עם עוד מישהו מותר
אבל לא קשור למוקצה
שכחתי לציין בשאלה שהמקרה אירע ביום שבת עצמו. (אמנם משמע כן מזה שהזכרתי "שניים שעשאוה פטורים" וכן מוקצה, אבל לא כתבתי להדיא).
בעיקרון התשובה נחמדה. עכ"פ היא לא מדוייקת לחידה ולמה שאני מתכוון.
 
איך יתכן שלאדם מסויים יהיה מותר [ויהיה צריך] לעשות פעולה מסויימת בשעה 2 בצהריים (לדוגמא), ולאחר מכן בשעה 4 הוא מגיע, ואע"פ שלא נשתנה שום דבר אנו אוסרים עליו לעשות את אותה הפעולה, אלא אם כן יעשה אותה עם אדם נוסף.
המוציא מיטה בשבת חייב חטאת אבל אם יש מישהו על המיטה הוא פטור.
רק שהתשובה הזו מתאימה לכותרת של החידה ופחות לתוכן שלה...
 
המוציא מיטה בשבת חייב חטאת אבל אם יש מישהו על המיטה הוא פטור.
רק שהתשובה הזו מתאימה לכותרת של החידה ופחות לתוכן שלה...
ולכן אולי זו תשובה יפה, אבל לא על החידה שלנו...
 
חזור
חלק עליון