• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: שנים קראו מגילה, אחד יצא והשני לא

קורסיה

Moderator
איך יכול להיות ששנים קראו מאותו מגילה, שניהם מאותו עיר ולא התכוונו ללכת לירושלים וכד', שניהם גדולים ובני חורין, ואין להם שום אחד מהפסולים בש"ע ובאחרונים, ובכל זאת אחד יצא ידי חובה והשני לא יצא?
 
פִּתָרוֹן
כבר כמעט פורים ונראה לי שיהיה קשה לנחש את התשובה

הגר"י זילברשטיין כתב בחשוקי חמד מנחות (יג) בשם מרן הגרי"ש אלישיב (אך לא מצאתי לא בספר בספר הליכות והלכות ולא בספר הליכות והנהגות שכתב בחשוקי חמד סוטה לח, אלא בספר בנתיבות ההלכה עמ' 226) שאם אחד קרא הפוך לא יצא ידי חובה.
אמנם הרב זילברשטיין כתב מסברא שבן תימן שרגיל לקרוא הפוך יצא ידי חובה שאצלו היא דרך קריאה. (ובסוטה נשאר בצ"ע).
בפורים דמוקפים,
קראו בשישי ואחת נפטר רח"ל ולא "הגיע" לטו' "כשקרא מגילה", ממילא לא יצא יד"ח אע"ג שקראו יחד....
תצחק....
אבל היה כזה מעשה עם הגש"ז אויערבך, שהבעל קורא נפטר ביום שישי לאחר הקריאה, והגרש"ז הורה לקרוא שוב!
 
כבר כמעט פורים ונראה לי שיהיה קשה לנחש את התשובה

הגר"י זילברשטיין כתב בחשוקי חמד מנחות (יג) בשם מרן הגרי"ש אלישיב (אך לא מצאתי לא בספר בספר הליכות והלכות ולא בספר הליכות והנהגות שכתב בחשוקי חמד סוטה לח, אלא בספר בנתיבות ההלכה עמ' 226) שאם אחד קרא הפוך לא יצא ידי חובה.
אמנם הרב זילברשטיין כתב מסברא שבן תימן שרגיל לקרוא הפוך יצא ידי חובה שאצלו היא דרך קריאה. (ובסוטה נשאר בצ"ע).
 

קבצים מצורפים

  • חשוקי חמד - מנחות 107_108.pdf
    808.6 KB · צפיות: 11
פִּתָרוֹן
כבר כמעט פורים ונראה לי שיהיה קשה לנחש את התשובה

הגר"י זילברשטיין כתב בחשוקי חמד מנחות (יג) בשם מרן הגרי"ש אלישיב (אך לא מצאתי לא בספר בספר הליכות והלכות ולא בספר הליכות והנהגות שכתב בחשוקי חמד סוטה לח, אלא בספר בנתיבות ההלכה עמ' 226) שאם אחד קרא הפוך לא יצא ידי חובה.
אמנם הרב זילברשטיין כתב מסברא שבן תימן שרגיל לקרוא הפוך יצא ידי חובה שאצלו היא דרך קריאה. (ובסוטה נשאר בצ"ע).
חידוש עצום שנקרא קורא ע"פ.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון