• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

חידה: שנים קראו מגילה, אחד יצא והשני לא

קורסיה

Well-known member
איך יכול להיות ששנים קראו מאותו מגילה, שניהם מאותו עיר ולא התכוונו ללכת לירושלים וכד', שניהם גדולים ובני חורין, ואין להם שום אחד מהפסולים בש"ע ובאחרונים, ובכל זאת אחד יצא ידי חובה והשני לא יצא?
 
פִּתָרוֹן
כבר כמעט פורים ונראה לי שיהיה קשה לנחש את התשובה

הגר"י זילברשטיין כתב בחשוקי חמד מנחות (יג) בשם מרן הגרי"ש אלישיב (אך לא מצאתי לא בספר בספר הליכות והלכות ולא בספר הליכות והנהגות שכתב בחשוקי חמד סוטה לח, אלא בספר בנתיבות ההלכה עמ' 226) שאם אחד קרא הפוך לא יצא ידי חובה.
אמנם הרב זילברשטיין כתב מסברא שבן תימן שרגיל לקרוא הפוך יצא ידי חובה שאצלו היא דרך קריאה. (ובסוטה נשאר בצ"ע).
בפורים דמוקפים,
קראו בשישי ואחת נפטר רח"ל ולא "הגיע" לטו' "כשקרא מגילה", ממילא לא יצא יד"ח אע"ג שקראו יחד....
תצחק....
אבל היה כזה מעשה עם הגש"ז אויערבך, שהבעל קורא נפטר ביום שישי לאחר הקריאה, והגרש"ז הורה לקרוא שוב!
 
כבר כמעט פורים ונראה לי שיהיה קשה לנחש את התשובה

הגר"י זילברשטיין כתב בחשוקי חמד מנחות (יג) בשם מרן הגרי"ש אלישיב (אך לא מצאתי לא בספר בספר הליכות והלכות ולא בספר הליכות והנהגות שכתב בחשוקי חמד סוטה לח, אלא בספר בנתיבות ההלכה עמ' 226) שאם אחד קרא הפוך לא יצא ידי חובה.
אמנם הרב זילברשטיין כתב מסברא שבן תימן שרגיל לקרוא הפוך יצא ידי חובה שאצלו היא דרך קריאה. (ובסוטה נשאר בצ"ע).
 

קבצים מצורפים

  • חשוקי חמד - מנחות 107_108.pdf
    808.6 KB · צפיות: 11
פִּתָרוֹן
כבר כמעט פורים ונראה לי שיהיה קשה לנחש את התשובה

הגר"י זילברשטיין כתב בחשוקי חמד מנחות (יג) בשם מרן הגרי"ש אלישיב (אך לא מצאתי לא בספר בספר הליכות והלכות ולא בספר הליכות והנהגות שכתב בחשוקי חמד סוטה לח, אלא בספר בנתיבות ההלכה עמ' 226) שאם אחד קרא הפוך לא יצא ידי חובה.
אמנם הרב זילברשטיין כתב מסברא שבן תימן שרגיל לקרוא הפוך יצא ידי חובה שאצלו היא דרך קריאה. (ובסוטה נשאר בצ"ע).
חידוש עצום שנקרא קורא ע"פ.
 
חזור
חלק עליון