חיים וולדר: אני חף מפשע!!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
בעבר נשמעו טענות הפוכות (שבאמת נכרך שמו של הרר"ח ו. עם סיפורי 'הידברות' רק לצרכי שיווק, והוא אינו כותבם האמיתי), ולפי זה בודאי אתי שפיר.
לא אדע עם מי הצדק.
 
בעבר נשמעו טענות הפוכות (שבאמת נכרך שמו של הרר"ח ו. עם סיפורי 'הידברות' רק לצרכי שיווק, והוא אינו כותבם האמיתי), ולפי זה בודאי אתי שפיר.
לא אדע עם מי הצדק.
חלק מהסיפורים שראיתי בעבר היו גם בספריו.(אמנם אני לא עוקב כבר תקופה ארוכה)
 
בעבר נשמעו טענות הפוכות (שבאמת נכרך שמו של הרר"ח ו. עם סיפורי 'הידברות' רק לצרכי שיווק, והוא אינו כותבם האמיתי), ולפי זה בודאי אתי שפיר.
לא אדע עם מי הצדק.
מעולם לא שמענו כן, ואדרבה! חלק מן הסיפורים ידוע לי שהובאו בספריו, ועוד חלק מן הסיפורים אני יודע שהוא היה מספר בתוכנית שלו ברדיו (ואולי אח"כ גם נכתבו בספריו).
 
לצערי הרב הדבר נגלו לאוזניי דרך פלוני מסוים, מגוחכת לאח״כ הטענה שלו ש״למה זה לא מתפרסם בציבור החרדי״, התשובה הפשוטה שלי הוא שלא מבעי דברים שהם בגדר הוצאת שם רע אלא בדברים שמוציאים אנשים שבבירור יש להם נגיעה ממונית בדבר שאין להחזיק אפילו לחוש.
יש קלא דלא פסיק שהמוציא שם רע הלז הוציא את שם רע זה על ולדר לא מנגיעה ממונית.
אלא זה סוג של נקמה על כך שלכאורה נגרם בעבר ע"י ולדר פיטורין לאחד מקרובי משפחתו של מוציא השם רע מעבודתו בעיתון הידוע. והמבין יבין.
 
יש קלא דלא פסיק שהמוציא שם רע הלז הוציא את שם רע זה על ולדר לא מנגיעה ממונית.
אלא זה סוג של נקמה על כך שלכאורה נגרם בעבר ע"י ולדר פיטורין לאחד מקרובי משפחתו של מוציא השם רע מעבודתו בעיתון הידוע. והמבין יבין.
נגיעה ממונית או נגיעה אישית ממ״נ?
 

 
1. יש 2 אפשריות: א. שרצו להגותו מהמסילה התקשורת ובית משפט וכל החבילה שתקף כבר שנים. ב. שאכן קרו הדברים.
עכשיו תחשבו מה יותר מסתדר בהגיון. מה פחות הזוי. ע"ע הפרוטוקולים מהחקירות של ניר חפץ: (ציטוט לא מדויק) החוקר: "כשהפצצה תתפוצץ, תאבד גם את המשפחה שלך." וד"ל.

2. בחיפוש פשוט זה כבר 2 כתבות שמצאתי בו הוא מגן על אנשים שנחשדו\ מדבר על חשדות שווא.
מי שהגן על אחרים, מגיע לו שיגנו גם עליו.

https://kilya.org.il/he/חיים-ולדר-על-צביעות-החקירות/

https://www.jdn.co.il/breakingnews/1098923/

שתפו הלאה...

אפשר לפתוח על זה עצומה ;)
 
דברי החכם @שילה אפרהימי אמת וצדק
ובפרט שכעת קיבלתי מייל ארוך בשם ולדר ובו מפרט סיפור נאה על איזה קרקע שהוא טרח להצילה מיד עושקה וכנקמה העלילו עליו כל הנ''ל, ובהיות שהענין מתחיל להיכנס לשמות של רבנים ויושבי על מדין (שכולם מהשכנזים ואין לנו עסק עמם), יהיה מן הראוי לסגור נושא זה אחר שמה שהיה צריך להיאמר כבר נאמר.
 
ב"ה שאני לא שמעתי יותר מדאי

אבל ברור לכל בר דעת שדין תורה הוא שאסור להאמין ולהחליט הדבר כאמת בלי שידברר הדבר בצורה מוחלטת ללא שום ספק
וזה אסור בעיקר בגלל לשון הרע, וכן דין של ושפטתם צדק, מי שיש לו דין על השני שיזמין אותו לב"ד מוסמך וידונו שם ע"פ התורה
אך להאמין לשמועות וסיפורים, מה בבית מדרשנו
למיחש כלומר לחשוש שמא זה אמת אפשר גם בלי בי"ד . וסיפורים קודמים על מפורסמים אחרים (...) יעידו שאין עשן בלי אש לכל שקר יש מעט אמת
 
לצערי ככה לא ״מחזיקים״ אותו בכשרותו. זה רק גורם לאנשים למצמץ ולחשוד יותר, חבל שעשו זאת.
צריך להבין שהידברות היא ברובה נועדה לציבור הרחב המסורתי, שמאמין לכל תחקיר, (כמובן אין לי שום מושג בסיפור הזה, אבל הציבור החילוני נוטה להאמין לתחקירים לא מחמת שהוא תמים אלא מחמת שבדרך כלל תחקירים הם נכונים, וכמובן אין ראיה לנידון דידן, על כל פנים כך הציבור החילוני סבור, והידברות עשו צעד נכון כדי שלא ינזק להם כמות זיכוי הרבים).
 
צריך להבין שהידברות היא ברובה נועדה לציבור הרחב המסורתי, שמאמין לכל תחקיר, (כמובן אין לי שום מושג בסיפור הזה, אבל הציבור החילוני נוטה להאמין לתחקירים לא מחמת שהוא תמים אלא מחמת שבדרך כלל תחקירים הם נכונים, וכמובן אין ראיה לנידון דידן, על כל פנים כך הציבור החילוני סבור, והידברות עשו צעד נכון כדי שלא ינזק להם כמות זיכוי הרבים).
עד כמה שזה ״נועד״ הידברות עצמה זה אירגון חרדי. לא ייתכן שבגלל שזה ״נועד״ לציבור המאמין לכל פיפס בטלוויזיה אנשים יראי שמיים ״יחזיקו אותו בכשרות״ בצורה הזו. חשבתי שזה מובן.
 
שבוע טוב,
מצטרף לחברים, ומצטער בצער המשפחה בפרט אביו היקר שיחי' בר אוריין ובר אבהן בעל חסד ואחד מדמויות ההוד של יהודי בעל צורה מדורות קודמים. ולעניננו, גם אם יש חלילה אמת בדברים יש מי שממונה על משפט וצדק ואנו נפעל ככל אשר יורו רבותינו.
אגב אזכיר שגם מו"ר הגאון הרב בן ציון מוצפי שליט"א נשאל בזה ואמר שכיון שעוד לא הגיע לשולחנו שום תלונה או עדות והכל רק שמועות לא יוכל לחרוץ ולהביע עדה בנידון זה. ע"כ.
 
דברי החכם @שילה אפרהימי אמת וצדק
ובפרט שכעת קיבלתי מייל ארוך בשם ולדר ובו מפרט סיפור נאה על איזה קרקע שהוא טרח להצילה מיד עושקה וכנקמה העלילו עליו כל הנ''ל, ובהיות שהענין מתחיל להיכנס לשמות של רבנים ויושבי על מדין (שכולם מהשכנזים ואין לנו עסק עמם), יהיה מן הראוי לסגור נושא זה אחר שמה שהיה צריך להיאמר כבר נאמר.
אף שבטוחני שלא חיים ולדר כתב זאת, אבל אם תקרא את המייל תגובה שנכתב בענין, תבין שיש דברים שהצנעה יפה להם. ויפה עשו חברי ביה"ד של הגר"נ קרליץ שכתבו להפסיק לקרוא ספריו.
 
רק לא לשכוח שחז"ל אמרו אין אפוטרופוס לעריות, ואם קיבל נשים ליעוץ, אז אין ספק שנכנס לנסיון שמי יכול לומר שיצא ממנו בשלום.
ולכן לא רחוק הדבר כלל.
ובפרט שהרב שמואל אליהו אמר שבירר את הדבר, ולו ודאי יש חזקת כשרות, וגם אין עליו קול. (אף שאינו ממחנינו). וגם הציג פס"ד של ביה"ד בפ"ת שכתבו על ולדר דברים חמורים.
 
ש קלא דלא פסיק שהמוציא שם רע הלז הוציא את שם רע זה על ולדר לא מנגיעה ממונית.
אלא זה סוג של נקמה על כך שלכאורה נגרם בעבר ע"י ולדר פיטורין לאחד מקרובי משפחתו של מוציא השם רע מעבודתו בעיתון הידוע. והמבין יבין.
מה זה משנה מה האינטרס של הפירסום?! אם זה נכון אז זה חמור!!!
 
הנושא כואב מאוד ורגיש. מהרגע שנשמע הדבר אני מאוד בצער עליו ועל משפחתו מה שעוברים.
בע"ה נתפלל שיתברר כלא כלום וכפי שמתואר בפנייתו המרגשת.
אני גם חושב שגם במקרים שנכון הדבר לא ראוי לפרסם ברבים מצד הפגיעה במשפחה התמימה, יתנו לאותו אחד עונש כדין ופיצוי למי שצריך כפיוס ואזהרה שאם ימשיך כרגיל יפרסמו ברבים.
אם הדברים הנ"ל נכונים, אז על מה תפילתך, שיפסק הבלאגן וימשיך להזיק?
ועם כל הרחמים על משפחתו, אבל אם יש אנשים שחייהם נהרסים על ידו, אז אין מה לעשות.
 
ב"ה שאני לא שמעתי יותר מדאי

אבל ברור לכל בר דעת שדין תורה הוא שאסור להאמין ולהחליט הדבר כאמת בלי שידברר הדבר בצורה מוחלטת ללא שום ספק
וזה אסור בעיקר בגלל לשון הרע, וכן דין של ושפטתם צדק, מי שיש לו דין על השני שיזמין אותו לב"ד מוסמך וידונו שם ע"פ התורה
אך להאמין לשמועות וסיפורים, מה בבית מדרשנו
מצורף מכתבם של חברי בית הדין של הגר"נ קרליץ, שספריו התהדרו באישורם.
כפי מה שהבנתי כתבו את הדברים בצורת ספק בכדי שלא לעורר רעש ולגרום לדיבורים אסורים, אלא להשתיק הענין ולהורידו מסדר היום, וכן למנוע מולדר כל עיסוק שיכול לגרום לו להוסיף פשע.
 

קבצים מצורפים

  • מכתב הרבנים רוזנברג וסילמן נגד חיים ולדר-ב טבת תשפב.pdf
    152.6 KB · צפיות: 60
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון