בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
חלק מהסיפורים שראיתי בעבר היו גם בספריו.(אמנם אני לא עוקב כבר תקופה ארוכה)בעבר נשמעו טענות הפוכות (שבאמת נכרך שמו של הרר"ח ו. עם סיפורי 'הידברות' רק לצרכי שיווק, והוא אינו כותבם האמיתי), ולפי זה בודאי אתי שפיר.
לא אדע עם מי הצדק.
מעולם לא שמענו כן, ואדרבה! חלק מן הסיפורים ידוע לי שהובאו בספריו, ועוד חלק מן הסיפורים אני יודע שהוא היה מספר בתוכנית שלו ברדיו (ואולי אח"כ גם נכתבו בספריו).בעבר נשמעו טענות הפוכות (שבאמת נכרך שמו של הרר"ח ו. עם סיפורי 'הידברות' רק לצרכי שיווק, והוא אינו כותבם האמיתי), ולפי זה בודאי אתי שפיר.
לא אדע עם מי הצדק.
יש קלא דלא פסיק שהמוציא שם רע הלז הוציא את שם רע זה על ולדר לא מנגיעה ממונית.לצערי הרב הדבר נגלו לאוזניי דרך פלוני מסוים, מגוחכת לאח״כ הטענה שלו ש״למה זה לא מתפרסם בציבור החרדי״, התשובה הפשוטה שלי הוא שלא מבעי דברים שהם בגדר הוצאת שם רע אלא בדברים שמוציאים אנשים שבבירור יש להם נגיעה ממונית בדבר שאין להחזיק אפילו לחוש.
נגיעה ממונית או נגיעה אישית ממ״נ?יש קלא דלא פסיק שהמוציא שם רע הלז הוציא את שם רע זה על ולדר לא מנגיעה ממונית.
אלא זה סוג של נקמה על כך שלכאורה נגרם בעבר ע"י ולדר פיטורין לאחד מקרובי משפחתו של מוציא השם רע מעבודתו בעיתון הידוע. והמבין יבין.
למיחש כלומר לחשוש שמא זה אמת אפשר גם בלי בי"ד . וסיפורים קודמים על מפורסמים אחרים (...) יעידו שאין עשן בלי אש לכל שקר יש מעט אמתב"ה שאני לא שמעתי יותר מדאי
אבל ברור לכל בר דעת שדין תורה הוא שאסור להאמין ולהחליט הדבר כאמת בלי שידברר הדבר בצורה מוחלטת ללא שום ספק
וזה אסור בעיקר בגלל לשון הרע, וכן דין של ושפטתם צדק, מי שיש לו דין על השני שיזמין אותו לב"ד מוסמך וידונו שם ע"פ התורה
אך להאמין לשמועות וסיפורים, מה בבית מדרשנו
איפה זה כתוב בח"ח?יעידו שאין עשן בלי אש
צריך להבין שהידברות היא ברובה נועדה לציבור הרחב המסורתי, שמאמין לכל תחקיר, (כמובן אין לי שום מושג בסיפור הזה, אבל הציבור החילוני נוטה להאמין לתחקירים לא מחמת שהוא תמים אלא מחמת שבדרך כלל תחקירים הם נכונים, וכמובן אין ראיה לנידון דידן, על כל פנים כך הציבור החילוני סבור, והידברות עשו צעד נכון כדי שלא ינזק להם כמות זיכוי הרבים).לצערי ככה לא ״מחזיקים״ אותו בכשרותו. זה רק גורם לאנשים למצמץ ולחשוד יותר, חבל שעשו זאת.
עד כמה שזה ״נועד״ הידברות עצמה זה אירגון חרדי. לא ייתכן שבגלל שזה ״נועד״ לציבור המאמין לכל פיפס בטלוויזיה אנשים יראי שמיים ״יחזיקו אותו בכשרות״ בצורה הזו. חשבתי שזה מובן.צריך להבין שהידברות היא ברובה נועדה לציבור הרחב המסורתי, שמאמין לכל תחקיר, (כמובן אין לי שום מושג בסיפור הזה, אבל הציבור החילוני נוטה להאמין לתחקירים לא מחמת שהוא תמים אלא מחמת שבדרך כלל תחקירים הם נכונים, וכמובן אין ראיה לנידון דידן, על כל פנים כך הציבור החילוני סבור, והידברות עשו צעד נכון כדי שלא ינזק להם כמות זיכוי הרבים).
אף שבטוחני שלא חיים ולדר כתב זאת, אבל אם תקרא את המייל תגובה שנכתב בענין, תבין שיש דברים שהצנעה יפה להם. ויפה עשו חברי ביה"ד של הגר"נ קרליץ שכתבו להפסיק לקרוא ספריו.דברי החכם @שילה אפרהימי אמת וצדק
ובפרט שכעת קיבלתי מייל ארוך בשם ולדר ובו מפרט סיפור נאה על איזה קרקע שהוא טרח להצילה מיד עושקה וכנקמה העלילו עליו כל הנ''ל, ובהיות שהענין מתחיל להיכנס לשמות של רבנים ויושבי על מדין (שכולם מהשכנזים ואין לנו עסק עמם), יהיה מן הראוי לסגור נושא זה אחר שמה שהיה צריך להיאמר כבר נאמר.
מה זה משנה מה האינטרס של הפירסום?! אם זה נכון אז זה חמור!!!ש קלא דלא פסיק שהמוציא שם רע הלז הוציא את שם רע זה על ולדר לא מנגיעה ממונית.
אלא זה סוג של נקמה על כך שלכאורה נגרם בעבר ע"י ולדר פיטורין לאחד מקרובי משפחתו של מוציא השם רע מעבודתו בעיתון הידוע. והמבין יבין.
אם הדברים הנ"ל נכונים, אז על מה תפילתך, שיפסק הבלאגן וימשיך להזיק?הנושא כואב מאוד ורגיש. מהרגע שנשמע הדבר אני מאוד בצער עליו ועל משפחתו מה שעוברים.
בע"ה נתפלל שיתברר כלא כלום וכפי שמתואר בפנייתו המרגשת.
אני גם חושב שגם במקרים שנכון הדבר לא ראוי לפרסם ברבים מצד הפגיעה במשפחה התמימה, יתנו לאותו אחד עונש כדין ופיצוי למי שצריך כפיוס ואזהרה שאם ימשיך כרגיל יפרסמו ברבים.
מצורף מכתבם של חברי בית הדין של הגר"נ קרליץ, שספריו התהדרו באישורם.ב"ה שאני לא שמעתי יותר מדאי
אבל ברור לכל בר דעת שדין תורה הוא שאסור להאמין ולהחליט הדבר כאמת בלי שידברר הדבר בצורה מוחלטת ללא שום ספק
וזה אסור בעיקר בגלל לשון הרע, וכן דין של ושפטתם צדק, מי שיש לו דין על השני שיזמין אותו לב"ד מוסמך וידונו שם ע"פ התורה
אך להאמין לשמועות וסיפורים, מה בבית מדרשנו