• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חלב ודגים לדעת מרן הראשל"צ

אליאב צוף

Well-known member
אשמח אם מישהו יכול לעזור אני צריך את דעת הראשל"צ שליט"א בעניין אכילת חלב עם דגים יחד כמו פיצה עם טונה,
ראיתי את כל הדיונים של תלמידי מרן ואת הגליונות של הרה"ג הרב נקי, אני רוצה לדעת את דעת מרן הראשל"צ ללא כל הפלפולים האם חזר בו או שינה דעתו בכך,
וכן לשיטתו מהו עניין דיעבד לנידון זה, הלכה למעשה!!!
בתודה מראש.
 
דעתו כמבואר בילקוט יוסף וגם בהליכות עולם, שלכתחילה יש להימנע מלבשל ולאכול, ובדיעבד אם בטעות נתבשל מותר לאכול.
והוסיף לבאר שההיתר בדיעבד הוא בתנאי שלא תהיה תערובת בעין, דהיינו להוציא את הדגים הניכרים שנפלו לחלב, ויאכלו ענווים וישבעו.
 
יישר כוח, אבל דברים אלו כתובים ברור בספרים בצורה ברורה ואין זו שאלתי..
שאלתי לעניין הדיונים בשרשורים שלמים בנושא זה, לאחר שהביאו את דעת הרב נקי שעסק בזה לפני כמה חודשים, וכן תלמידי מרן.
וכן הדיון לעניין דיעבד שפלפלו בדעתו מה נחשב דיעבד וכו'
 
יישר כוח, אבל דברים אלו כתובים ברור בספרים בצורה ברורה ואין זו שאלתי..
שאלתי לעניין הדיונים בשרשורים שלמים בנושא זה, לאחר שהביאו את דעת הרב נקי שעסק בזה לפני כמה חודשים, וכן תלמידי מרן.
וכן הדיון לעניין דיעבד שפלפלו בדעתו מה נחשב דיעבד וכו'
והוסיף לבאר שההיתר בדיעבד הוא בתנאי שלא תהיה תערובת בעין, דהיינו להוציא את הדגים הניכרים שנפלו לחלב, ויאכלו ענווים וישבעו.
 
אשמח ש @ישראלי מהרגרזם יביא מקור לזה, כי זה מתחיל להיות מסוכן ...
חבל שלא הובנתי.
זה היה בציניות ורימזתי ש"פרשנות" זו היא המקור ההגיוני היחיד (הידוע לי נכון לרגע זה) לאסור דג בחלב (כמובן חוץ מהט"ס בבית יוסף שהעירו עליה האחרונים).
 
באחד השיעורים מהתקופה האחרונה בלווין זכור לי שמרן התייחס לנושא
ממה שזכור לי, מרן התייחס לנושא באופן שאפשר להקל בכך במידת הצורך ולא כאיסור גמור.
 
באחד השיעורים מהתקופה האחרונה בלווין זכור לי שמרן התייחס לנושא
ממה שזכור לי, מרן התייחס לנושא באופן שאפשר להקל בכך במידת הצורך ולא כאיסור גמור.
ראה כאן, ועוד שם מה שכתבו מההתחלה, (וכן כאן).
אך כל מה ששאלת השואת את השאלה לעיל זה אחרי הדיונים שם:
ראיתי את כל הדיונים של תלמידי מרן ואת הגליונות של הרה"ג הרב נקי, אני רוצה לדעת את דעת מרן הראשל"צ ללא כל הפלפולים האם חזר בו או שינה דעתו בכך,
וכן לשיטתו מהו עניין דיעבד לנידון זה, הלכה למעשה!!!
 
חזור
חלק עליון