Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
תעיין גם שם בילקוט יוסף הלכות ספירת העומר עמ' תצו תחת הכותרת ''האם לג בעומר יום פטירת רשב''י'' ע''ש
ולגבי כלי חשמלי הרב כתב שם בעמ' תקכב ובאמת אחר העיון שם מוזכר רק אם יש חשש שמא יתקלקל אחד באחד מהמכתבים ראיתי שכת הרב שיש לחוש לגזל אם זה יתקלקל ויחזיר את המוצר החשמלי לחנות בטענה שהמכשיר מקולקל
עכשיו כשחזרתם לדבר בנושא שמתי לב שהתשובה כאן היא ישנה, והוספתי עוד הוספות. לכן עכשיו העתקתי את התשובה המלאה בס"ד כפי שפורסמה בעבר בירחון האוצר
כתבתי טענות חדשות שמרן שליט"א לא התייחס אליהם (רוב מוחלט של פוסקי זמנינו, ראיה מחזו"ע שבת, הגרש"ז שרק בצירוף פירוק הכלי אפשר להקל במחובר, הנודע ביהודה שנראה מדבריו שחייב להתחבר לקרקע ויהיה תשמישו בעיקר מהקרקע אז אינו מקבל טומאה וכן קומקום נשלף)
שלחתי לרב את הטענות הללו ושלחו לי מכתב כמעט העתק מלא של הילקו"י הנ"ל (אולי יש עומס בשל המלחמה ואין זמן להתבונן על שאלות חדשות)
יתכן שיש שאלות שמזכירים בלשכה עונים עליהם ולא הרב עצמו. שלחתי פעם שאלה וקיבלתי בתור תשובה ציטוט מספר טהרת הבית שכותב שאסור לעשות קעקוע.
אבל:
1. זה בכלל לא מה ששאלתי.
2. וכי צריך טהרת הבית כדי ללמוד איסור שמפורש בפסוק?!
וכנראה אחד העובדים שלח את המכתב