'טיהר את עיר טבריה' תיעודים מביקורו של רבינו מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א בעיר טבריה ביום שישי האחרון - חיזוק קהילות האברכים בני התורה

ישיבישער של מרן

Well-known member
חבר צוות
"אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהֹוָה אֱלֹהָיו"

'טיהר את עיר טבריה'
תיעודים מביקורו של רבינו מנהיג הדור מרן הראש"ל פוסק הדור רבינו יצחק יוסף שליט"א בעיר טבריה ביום שישי האחרון - חיזוק קהילות האברכים בני התורה ותלמודי התורה בצפון הארץ.
1718487494027.png
 
לא יתכן.
מרן בטוח רואה ברוה"ק מה קורה! והוא לעולם לא יטעה!
וכי הלך לחינם?
שאלה-240442
לכבוד הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א
הרב קרה דבר מזעזע!
אלמונים חיללו וצבעו בצבע שחור את קברו של גדול הדור הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל!
ושהיום היה יום ההילולה שלו!

תשובה
אם את הכותל המערבי חיללו הנשים והרפורמים, ואת קברי כ"ד אלץ תלמידי רבי עקיבא החריבו נוסללו כביש ובנו בשקר קבר וכתבו עליו רבי משה חיים לוצאטו שיע"א, וחלא היה ולא נברא, וכל גדולי טבריה לא שמעו על כך.
והללו מצאו גל אבנים לסימן לקברו של רבי עקיבא והחליטו שהוא קבורקת הרמח"ל, וגדולי חכמי טברים הרה הגאו רבי משה קלירעס ז"ל לא הזכירו כלל בטבור הארץ. והרב הגדול רפאל אוחנה המכונה "המלאך רפאל" בספרו טובת מראה לא הזכירו, ושום גדול זה 60 שנה שאלתי את פי גדולי הרבנים ואמרו שמעולם לא היה קבור שם.

וקודם 56 שנה חפרו העיריה המקומית סביב להציב עמודים לאוהל על ציון רבי עקיבא, והגאון רבי יצחק זאב סלובייצ'יק הרב מבריסק גדול הדור שלח אנשים להחריב העמודים, עי נתגלו עצמות כדומן על פני האדמה, והם עצמו תלמידיו של רבי עקיבא, ובאו כל חברי מועצת הרבנות הראשים הבראשות הראשל"צ הגאון הרב יצחק נסים ועמו רבנו ניעקב עדס, ורבנו עובדיה הדאיה, והרב רפאל עבו שיע"א, עם גדולי רבני אשכנ, ואסרו על שיפוץ המקום והשיבו הכל למקומו.

ולאחר פטירתם חדשים מקרוב באו והחריהו וחפרו ושפכו סוללה ועשו כביש על הקברים שם ובנו להם חומות בלי לשאול שום גדול בישראל. אויה לנו שכך עלתה בימינו.

שאלה-200640
לכבוד הרב מוצפי שליט"א
האם הרמח"ל טמון בטבריה?
והאם זה נכון שמו"ר אביכם התנגד לזה?

תשובה
א, רבנים גדולים וענקים היו העיר טבריה במשך ה - 300 שנים האחרונות, ושום אחד מהם לא הזכיר את קבר הרמח"ל שם, והוא נפטר במגיפה ביום השישי עם כניסת שבת קודש, וקברוהו בכפר יאסיף ליד קבר הגאון רבנו רפאל מלכי ז"ל רבה של צפת.
ב, לפחות בשני ספרים מוסמכים של גדולי טבריה, הגאון הרב משה קלעריס ז"ל טבור הארץ. והגאון הצדיק רבנו רפאל אוחנה ז"ל הידוע בשם "המלאך רפאל". וספרו טובת מראה, לא הזכירוהו ואפילו ברמז.
ג, זכורני כשהייתי ילד קטן כבן 6 שנים, ומור אבי ז"ל נסע עם 150 איש מירושלים ועמו אביו של מרן הרב יעקב עובדיה, ואביו של מורנו הגרב"צ אבא שאול ז"ל הרב אליהו ז"ל, ועוד רבנים וזקנים צדיקים וישישים עם החזן הצדיק הרב מנשה חבה ז"ל בראשם, והיה גל אבנים ניצב כסימן לציונו של רבנו עקיבא זיע"א. ואמר אבי ז"ל להם כי אין לגשת לגל האבנים כי הוא ניצב רק כסימן לאנשי טבריה ולעולי הרגל שמקבר הרמב"ם ז"ל היו מזהים את המקום.
ד, קודם כ-50 שנה אחד מאנשי אירופה כתב על דעת עצמו בצבע על הגל שמו של הרמח"ל ואבי ז"ל מנע מכולם לגשת שם.
ה, זכורני קודם 54 שנה עירית טבריה דאז ניסתה לסלול שביל ליד קבר רבי עקיבא, גם ניסו להתקין גג מביטון מעל ציונו, וחפרו בורות לבנית העמודים, והשליכו עצמות ישראל לאשפה, והגיעו שלוחי בד"ץ העדה החרדית והרסו את היסודות, משום שנתגלו עצמות מתים בבורות והושלכו כדומן על פני השדה, וזאת ראיתי בעיני, מיד הגיעה משלחת של הרבנות הראשית, ופגשתי אותה בהזדמן, בראשה עמד הראשל"צ הרב יצחק נסים ועמו עמיתו הרב איסר יהודה אונטרמן, הרב יעקב עדס, הרב עובדיה הדאיה, הרב שאול ישראלי, הרב יוסף שלום אלישיב ז"ל, ועוד, והורו לעצור את העבודות שם. מפני שעל פי מסורת רבני טבריה 24 אלף תלמידיו קבורים כולם במורד ההר.

ו, חדשים מקרוב באו וסללו כביש אספלט סביב הקבר, והגדילו לעשות עוד ובנו "מציבה" לרמח"ל שלא היתה ולא נבראה, ומתעקשים לומר שזה קברו בעוד שכל אנשי טבריה הוותיקים, ובראשם עטרת ראשינו הגאון רבי מאיר וועקנין ז"ל רב העיר וחביריו, יודעים שאין זה נכון כלל, וחקרתי אותם זה למעלה מחמישים שנה, והעידו שאין זה קברו, ולך תוכיח שלא. והם מתעקשים ל"הוכיח" שזה קברו, ומוכנים להוריד את השמש והכוכבים שיעידו שכך הוא. ואין בי כח לעמוד כנגדם.
זכותו תגן בעדינו.
 
כבר הוכח שהרמח"ל ז"ל אינו קבור בטבריה, עיין בחזון טברימון.
עיין ספר חזון טברימון
כעת ראית שחכם @פשוט העיר בזה וחשוב מאד לקרוא ס' זה שנתחבר עי ידי"נ החוקר התורני רבי משה הלל נר"ו.
ועיין כאן
 
בשבוע שעבר פורסמה תמונה מעניינת:
משגיח ישיבת נחלת הלויים בחיפה, העוסק למעלה משבעים שנה בתורת הרמח"ל, הגיע לראשונה בחייו לציונו הרמח"ל בטבריה.
הפרטים המלאים מופיעים באתר של קופת העיר, וד"ל...
תענה על כל הראיות שהרב מוצפי הביא
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון