בחוברת שבאוצר החכמה האריך, אבל לא מצאתי שדיבר על כך.אם יש מי שיכול להעלות יבורך.
זו מהדורת תשע"ד, ואפשר שבמהדורה החדשה דיבר בזה.
עכ"פ שמעתי זאת ברורות ממרן שליט"א.
בחוברת שבאוצר החכמה האריך, אבל לא מצאתי שדיבר על כך.אם יש מי שיכול להעלות יבורך.
שמה? שפוסקים חלקו מטעמי השקפה?עכ"פ שמעתי זאת ברורות ממרן שליט"א.
על זה אין ויכוח.שמה? שפוסקים חלקו מטעמי השקפה?
יתכן שלא הבנתי [ הלוין בחושך וזה ממש מרדים..]אוי לא ! כבודו כנראה לא התחיל להבין מה מרן אמר אתמול סליחה שאני כך כותב הוא דיבר על רבניות שרוצות בעיר שלהם לעשות לכתחילה אז אנוחנו לא נכפה עליהם היתר מכירה בגלל שזה מותר הרב לא הוציא מילה כזאת שזה לא לכתחילה מבחינת ההלכה זה היתר גמור !
אני לא ראיתי כזאת בדברי הפוסקיםעל זה אין ויכוח.
אכן.אני לא ראיתי רק כזאת בדברי הפוסקים
לא על כל מה שאומרים המחמיר תע''ב זה אומר שהיתר לא לכתחילה"המחמיר תבוא עליו ברכה"
אינו נכוןלא על כל מה שאומרים המחמיר תע''ב זה אומר שהיתר לא לכתחילה
אינו נכון
שאלתי את מרן זיע"א למה כתב בחזו"ע ה' שבת על פתיחת הפקקים שהמחמיר תע"ב האם חזר בו מתשובתו ביחו"ד ח"ד.
והשיב שידעו שההיתר לא פשוט, הגם שיש על מי לסמוך.
כמה מרן נזהר לא לבלבל את הציבור ולומר להם רק הלכה חתוכה.
ואם כתב המחמיר תע"ב סימן שאחז כך.
לא על כל מה שאומרים המחמיר תע''ב זה אומר שהיתר לא לכתחילה
כך גם אמר לי מרן שליט"א באחת הפעמיםאני שמעתי שמרן זצ"ל אמר שזה מפריע לו בכוונה הטלית על הראש
אולי כוונתך מה שכתב הרב @לשמור ולעשות כאן?לגבי היתר המכירה, מרן שליט"א אמר לי כ"פ שמרן זיע"א אכל,ופ"א אמר לרבי משה שלא יביא מהסחורה של אוצר ב"ד כי זה סחורה לא כ"כ טובה, אלא תביא לי מהסחורה של היתר המכירה שהיתה סוג א.
ובאחד האשכולות הועלה כאן דברים דומים לזה במכתב שכ' מרן זיע"א בכתי"ק להגר"א ס"ט שליט"א. אולי הרב בנימין לוריא ימצא לנו זאת.
לא.אולי כוונתך מה שכתב הרב @לשמור ולעשות כאן?
להחמיר בהיתר מכירה
לשפוך בודאי אסור!!! מה עם קדושת שביעית??! כנראה זה היה אחר הפסח שכבר הגיע זמן הביעור ולדעת הרמב''ם לא מועיל להפקיר, וחשש לו לחומרא, ולכן אמר לשפוך, דהיינו לבער.forum.moreshet-maran.com
צריך לשיב לב
במכתב זה משמע שהיתר מכירה עדיף על אוצר בית דין. אבל אין התייחסות מפורשת בתשובה לפירות נכרים, ומלשון השאלה וממשמעות התשובה משמע שפירות נכרים עדיפי טפי.
והנה מצאתי להדיא כדבריך [הרב החשוב "פשוט"] בשני מקומות ביביע אומר.אבל אין התייחסות מפורשת בתשובה לפירות נכרים,
איני יודע איזה לשון של מרן ציטטתלשון מרן מלכא זיע"א חסידות בעלמא ואין להורות לאחרים
כנראה שטרם שמעת..איני יודע איזה לשון של מרן ציטטת
כי אני ציטטתי את לשונותיו מספריו שבהם הורה הלכה לרבים ולא כל מיני מכתבים פרטיים
ובלשונות שציטטתי להדיא זה רק שעת הדחק, וכן כתב להדיא שיותר טוב לקנות פירות נכרים