• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

יין שמיעוטו מים ומורגש טעם המים

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
לכתחילה עדיף וצריך שיהיה טעם יין, אך נפשי בשאלתי האם יין שרובו יין ומיעוטו מים (באופן וודאי) וטעמו חלש ומורגש טעם המים, האם מותר סו"ס בקידוש וברכתו הגפן כיון שהוא יין.
וכן כתבתי במקום אחר לגבי יין מענבים של סוף עונה (וכמדומני שכעי"ז הדבר לגבי ענבי קונקורד) שטעמם חלש ומורגש כמו פטל. האם הדבר בסדר?

עריכה: כעת ראיתי שבהלכה ברורה בסי' ר"ד סעיף י"ז כתב: "יין שנתערב בו מים, אם הרוב יין וגם נשאר בו טעם היין, מברך עליו "בורא פרי הגפן". אבל אם הרוב מים מברך עליו "שהכל". ולמנהג האשכנזים אם רצו לברך "בורא פרי הגפן" כל שיש בו יותר מששית יין, יש להם על מה שיסמוכו, ובלבד שנשאר בו טעם יין ולא פג טעם היין מחמת המים, אבל אם פג טעם היין מחמת המים, אין לברך עליו אלא "שהכל" ואפילו אם הרוב יין".
 
נערך לאחרונה:
ב"ה
שלום וברכה,
אמנם דעת הרב ברכת ה' והרב אור לציון זצ"ל שצריך טעם של היין עצמו דוקא, ולא סגי ברוב יין אם הטעם בא מהמיעוט, אלא שיש לדון ע"ז מן המקורות,
ובשעתו כתבנו על זה ע"מ להציע בפני חכמי הדור, ועלה בהסכמה דכל שיש רוב יין והשאר מים ושאר טעמים, מעיקר הדין לא בעינן טעם יין, וכפי שמצורף כאן.

בברכה רבה
 

קבצים מצורפים

  • יין שטעמו מחמת המיעוט מים- נשמע קולם.pdf
    872.7 KB · צפיות: 16
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון