• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ילקוט טהרה החדש

לכאורה ספרו של הרב דוד רובו ככולו זה טהרת הבית של מרן זיע"א אז אין צורך לומר ללמוד ספרו של מרן. ויותר נראה שמכיון שבטהרת הבית החדש עשו בסוף קיצור ההלכות ללא תוספות לכן מרן הראשל"צ לא כתב כלום על קיצור טהרת הבית של הרב דוד כך נלענ"ד
 
לכאורה ספרו של הרב דוד רובו ככולו זה טהרת הבית של מרן זיע"א אז אין צורך לומר ללמוד ספרו של מרן. ויותר נראה שמכיון שבטהרת הבית החדש עשו בסוף קיצור ההלכות ללא תוספות לכן מרן הראשל"צ לא כתב כלום על קיצור טהרת הבית של הרב דוד כך נלענ"ד
בילקוט טהרה כתוב לפעמים "תורת הטהרה" (כמו בעמ' שס"א, תק"ד ועוד), ולפעמים "טהרת הבית הקצר" (כמו בעמ' רל"ב, שמ"ט ועוד), יש הבדל? הכוונה לאותו ספר?
 
לכאורה ספרו של הרב דוד רובו ככולו זה טהרת הבית של מרן זיע"א אז אין צורך לומר ללמוד ספרו של מרן. ויותר נראה שמכיון שבטהרת הבית החדש עשו בסוף קיצור ההלכות ללא תוספות לכן מרן הראשל"צ לא כתב כלום על קיצור טהרת הבית של הרב דוד כך נלענ"ד
תירוץ קלוש.
 
בילקוט טהרה כתוב לפעמים "תורת הטהרה" (כמו בעמ' שס"א, תק"ד ועוד), ולפעמים "טהרת הבית הקצר" (כמו בעמ' רל"ב, שמ"ט ועוד), יש הבדל? הכוונה לאותו ספר?
אותו ספר יש מהדורה שקוראים לו תורת הטהרה אבל המהדורה האחרונה קרא לזה טהרת הבית הקצר וכן במהדורה הראשונה לפני הרבה שנים
 
בשבת הרבנים שנערכה בשבת האחרונה בנתניה ע"י "קו ההלכה" בהשתתפות מרן שליט"א, חולק לכל רבני הקו ספר "ילקוט טהרה" ונוסף עליו (בנפרד כמובן) קונטרס "לעיון הרבנים בלבד" שנכתב ע"י הרב ירון אשכנזי בו הביא חידושי דינים מהספר.
 
למה מרן שינה קו?
בילק"ט החדש מרן משנה קו ומדגיש בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את שיטתו בכמה דברים (מנהגי מרוקו, בא"ח, דרכי טהרה לרב מרדכי אליהו, דעתו על הספר אור לציון, ועוד כמה נושאים 'בוערים') וכולל שם כמה התבטאויות מעט חריפות ונחרצות דבר שלא היה בשום ספר שלו מעולם אלא יותר דומה לסגנון ההתבטאויות בשיעורים
 
למה מרן שינה קו?
בילק"ט החדש מרן משנה קו ומדגיש בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את שיטתו בכמה דברים (מנהגי מרוקו, בא"ח, דרכי טהרה לרב מרדכי אליהו, דעתו על הספר אור לציון, ועוד כמה נושאים 'בוערים') וכולל שם כמה התבטאויות מעט חריפות ונחרצות דבר שלא היה בשום ספר שלו מעולם אלא יותר דומה לסגנון ההתבטאויות בשיעורים
תוכל לציין להתבטאות חריפה שלא מצויה בספריו הקודמים?
 
תוכל לציין להתבטאות חריפה שלא מצויה בספריו הקודמים?
לא התכוונתי להתבטאויות חריפות ולא באתי חלילה לקנטר
רק שידוע שמרן הראשל"צ זצ"ל כל חייו עבד על כך שהספרדים ינהגו כאגודה אחת וכפסקיו של מרן הבית יוסף
וידוע שיש הבדלי סגנון בין ששת החלקים הראשונים של יביע אומר לשאר החלקים שהכל היה כדי שתתקבל דעת מרן הבית יוסף על כל חלקי העם
וממשיך בדרכו בנו מרן הראשון לציון שליט"א כל ימיו
וביתר שאת בזמן האחרון ובפרט בילקוט טהרה החדש
שנראה בזה שהוא ראה שעכשיו כל בני התורה הולכים אחר פסקיו ולכן עמד והחזיק כנגדן לחזק שיטת מרן ודלא כמנהגים שהביאו איתם חלק מהקהילות מהגולה
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון