• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ילקוט לאברך

בזמנם זה היה יותר מצוי שהיו חלק מהבחורים חובשים את הכובע עם הקיינטש לא בצורה ישרה אלא נוטה מאוד לימין או לשמאל באופן מאוד בולט (יש תמונות כאלו) ועל זה הוא כתב, היום זה פחות מצוי, אומנם זה די מצוי אצל הבחורים האמריקאים שחובשים כובע עם שוליים מאוד צרות כמו שהיה בעבר.
 
כל עניינים אלו מסורים לפי המציאות והעניין, שכפי שבני תורה נוהגים נהג גם אתה, ומיניה לא תזוע. וע"ד מה שאמרו לא יהיה יושב בין העומדים וכו'.
לדוגמא אני בחור ישיבה ואצלי חלק מהבחורים עם הקנייטש למעלה וחלק למטה וכל הרבנים עם קנייטש למטה ובאו אליי כמה בחורים ואמרו לי שקנייטש למטה זה יותר "מלכותי" (ראוי לבן תורה). אז אני שואל האם באמת יש עניין להיות עם קנייטש למטה
 
לדוגמא אני בחור ישיבה ואצלי חלק מהבחורים עם הקנייטש למעלה וחלק למטה וכל הרבנים עם קנייטש למטה ובאו אליי כמה בחורים ואמרו לי שקנייטש למטה זה יותר "מלכותי" (ראוי לבן תורה). אז אני שואל האם באמת יש עניין להיות עם קנייטש למטה
תלוי לפי מי. לשיטת ר' חיים קניבסקי וב"ב מי שהולך עם קנייטש למטה הוא משוגע... (והם הולכים עם כובע עגול או כובע מקדימה וקנייטש למעלה).
בכל אופן, בעולם מקובך, שמי שאין לו המבורג, אם הוא אדם חשוב או אדם שרוצה להרגיש מכובד הוא הולךעם קנייטש למטה.
 
בוודאי שאברך, בחור ישיבה, בן תורה צריך להראות מכובד.
נושאים כאלה תלויים בעיקר במנהג המקום וקשה לקבוע דברים במסמרות
הניסיון לייצר סגנון אחיד לגמרי ולקבוע שפריט כזה או אחר "ראוי" או שאינו "ראוי" מצחיק ומגוחך.
כל בן תורה, ירא שמיים ובנוי נכון יודע מה מתאים ומה אינו מתאים, הניסיון להפוך כל דבר "להשקפתי" הוא מיותר ולא מתאים לנו.
מספיק עם זה.

וכדי שניפרד באהבה ומתוך שמחה ועל דעת שאתם צופים בזמן שאי אפשר ללבן בו סוגיות חמורות כאלו

 
מה הבעיה? מה השאלה?
השאלה אם הוא התכוון למעיל גשם ארוך ומסורבל וענינו הרואות רבים מהת"ח שלובשים זאת [אולם לענ"ד יש בזה בזיון כבוד התורה שנראה קצת מפוזר].
או שמא התכוון למעיל הנקרא בלשון העם "מעיל דובון" שהוא גם מעיל גשם ולכו"ע נראה שלא ראוי כלל לבן תורה ללובשו
 
מה דעתכם על אברכים שהולכים עם ילקוט על הגב, על החליפה, האם בעידן שלנו זה דבר נורמלי, או ששייך יותר למגזר המזרחי, לדעתי זה דבר לא מכובד. חוו דעתכם.
לא נורמלי ובזאת תם הדיון...
עוד שניה דנים פה על צבע גרביים וכיפה אם סרט או בלי
קצת גדלות המוחין וקצת כבוד לפורום הזה..
 
השאלה אם הוא התכוון למעיל גשם ארוך ומסורבל וענינו הרואות רבים מהת"ח שלובשים זאת [אולם לענ"ד יש בזה בזיון כבוד התורה שנראה קצת מפוזר].
או שמא התכוון למעיל הנקרא בלשון העם "מעיל דובון" שהוא גם מעיל גשם ולכו"ע נראה שלא ראוי כלל לבן תורה ללובשו
אכן דובון.
 
למה שאברכים ובני ישיבות לא יחבשו כיפה בצבע כחול או חום לראשם, כמו שלובשים חליפה כחולה כך אפשר לחבוש כיפה כחולה, למה לא, למה מדקדקים באיכה. היכן כתוב שזה אסור בשו"ע בפוסקים האחרונים? לא, אבל יש דבר שיש בו הסכמה פשוטה וברורה, אנו רואים ת"ח עם ילקוט על גבם, וכך רוב ככל האברכים נוהגים. וכך ראוי לנהוג, פוק חזי מאי עמא דבר.
באידיש אומרים את זה במילה אחת "סיפסנישט" (לא מתאים. רצוי לעשות תנועות עם הידים כשאומרים מילה זאת זה מחדד את ההבנה של הענין :p)
 
חזור
חלק עליון