לכאורה יש לחלק בין ישיבה ע"ג קרקע בסעודה המפסקת, ובין המנהג ביום ט' באב עצמו,
עי' למשל במשנה ברורה:
סימן תקנב ס"ק יז: ע"ג קרקע - כדי שתהא הסעודה שפלה ובמקום שמנהגן לאכול בהסיבה היה ההיכר אם היו אוכלין עתה שלא בהסיבה ולדידן שכל השנה אוכלין שלא בהסיבה אין ניכר השפלות אלא בזה, ומ"מ אם הוא אדם חלוש יוכל להניח כר תחתיו:
סימן תקנט ס"ק יא: ועיין באחרונים דמותר להניח תחתיו שק או כר קטן. וגם יוכל לישב על ספסל נמוך למי שקשה לו לישב על הארץ.
עי' למשל במשנה ברורה:
סימן תקנב ס"ק יז: ע"ג קרקע - כדי שתהא הסעודה שפלה ובמקום שמנהגן לאכול בהסיבה היה ההיכר אם היו אוכלין עתה שלא בהסיבה ולדידן שכל השנה אוכלין שלא בהסיבה אין ניכר השפלות אלא בזה, ומ"מ אם הוא אדם חלוש יוכל להניח כר תחתיו:
סימן תקנט ס"ק יא: ועיין באחרונים דמותר להניח תחתיו שק או כר קטן. וגם יוכל לישב על ספסל נמוך למי שקשה לו לישב על הארץ.