לאיזה ציבור בדיוק?!אבל מי אמר שזה טוב לציבור, שהרי סו"ס לא יהיה באוצר ספרי מרן? [ולא נראה שמאור ישראל יתנו בחינם]
אבל מדוע שמי שיש לו יכולת ורוצה יפסידלרוב הציבור זה לא טוב בכלל, אולי זה טוב לכמה יחידים עשירים.
תשאל את מרן זיע"א שכתב שאפילו מצווה אם מפקיעים שערים אסור לאף אחד לקנות. ולמה מי שיש לו צריך להפסיד?!אבל מדוע שמי שיש לו יכולת ורוצה יפסיד
אולי כדאי יותר לעבוד איתם שיוזילו את המחיר
פתחתי, ראה כאן
זה שאלה מעניינת, האם באמת מבחינה הלכתית זה איסור גמור לקנות, כיון שמפקיעים את השערים?תשאל את מרן זיע"א שכתב שאפילו מצווה אם מפקיעים שערים אסור לאף אחד לקנות. ולמה מי שיש לו צריך להפסיד?!
התשובה היא פשוטה שדואגים לכלל, אפי' אם יש מעט שזה בא על חשבונם.
מספרים על אחד מאדמור"י גור שתיקן תקנות לעשיית חתונה עד מחיר מסויים, והגיע אליו אחד החסידים העשירים ואמר לו שהוא רוצה לעשות חתונה מפוארת, כי שי לו מספיק כסף. ענה לו האדמו"ר "אז תקנה לך רב'ה אחר"...
השאלה אם יש בנדון שערים קבועים.זה שאלה מעניינת, האם באמת מבחינה הלכתית זה איסור גמור לקנות, כיון שמפקיעים את השערים?
האם מרן זיע"א שכ' בחזו"ע שבת ח"א עמ' י והלא', בענין קיום מצוה כשמפקיעים את השערים, שאין לקיימה. יתן את הדין על ביטול המצוה?אני חושב שמי שיגרום לבטל את זה יצטרך לתת את הדין על הביטול תורה שהוא יגרום לאחרים
לא רוצים לבטל את החבילה, אלא אדרבה להוריד את החמיר, וכך תרבה יותר תורה.אני חושב שמי שיגרום לבטל את זה יצטרך לתת את הדין על הביטול תורה שהוא יגרום לאחרים
כעת עיינתי בחזו"ע שם, ומשמע מדברי מרן שם שדוקא כשמתקנים תקנה לא לקנות הדגים הוא דהוה איסורא, הלא"ה לא. עי"ש. ועוד די"ל דשאני נידון הדגים דהתם שאם יתקנו תקנה לא לקנות, יהיו מוכרחים מוכרי הדגים למכור ביותר זול, שהרי זה מקצועם, משא"כ הכא יתכן וגם אם ימנעו הציבור מלקנות את החבילה, הם לא ימכרו וזהו, שהרי יש להם ריוח בספרים עצמם ובמכירתם פיזית. ובצירוף מ"ש הרב לביא לעיל שיתכן ואין כאן שער קבוע ומוגדר. לכן נראה שיש להקל בזה.האם מרן זיע"א שכ' בחזו"ע שבת ח"א עמ' י והלא', בענין קיום מצוה כשמפקיעים את השערים, שאין לקיימה. יתן את הדין על ביטול המצוה?
ולכאו' כאן עוד יל"ד שאם יש להקל היינו של"צ לגזור, ממילא איסורא של ביטול מצווה נמי איכאלכן נראה שיש להקל בזה.
בהתחשב בזה שהרב כמעט/בכלל לא מרוויח מהספרים. הוא מחלק הרבה, מוכר במחיר זול (54₪ ל1000 עמודים וזה בלי לדבר על מחירי הסטים) ואסור לו לקבל תרומות. אני הבנתי ממנו שהוא אפילו מפסיד מזה (לא מיהר לתת למי שבא אליו, אם לא לבי"כ, ומי שביקש 'הקדשה' - אמר לו לשלם על הספר).לא פוגע במכירות ספריו
קיבלתי את הפירוט של עדכון 20 של השנה ולא היה כתוב שם את החבילה של מרן, אם זה בתכנון אז זה רק לשנה הבאה, ולא בטוח שהמחיר והפרטים הם סופיים כלל וכלל.
לקראת עדכון 21, יכנסו כל ספרי הגרע"י (יביע אומר, יחו"ד, חזון עובדיה, טהרת הבית ועוד) לאוצר החכמה.
ועם כל זה נוהג ב"ראש גדול" ועין טובה, ונותן את ספריו בחינם לאוצה"ח, ממנו ילמדו וכן יעשו.בהתחשב בזה שהרב כמעט/בכלל לא מרוויח מהספרים. הוא מחלק הרבה, מוכר במחיר זול (54₪ ל1000 עמודים וזה בלי לדבר על מחירי הסטים) ואסור לו לקבל תרומות. אני הבנתי ממנו שהוא אפילו מפסיד מזה (לא מיהר לתת למי שבא אליו, אם לא לבי"כ, ומי שביקש 'הקדשה' - אמר לו לשלם על הספר).
סופיים לחלוטין.ולא בטוח שהמחיר והפרטים הם סופיים כלל וכלל.
איך הגעת למסקנה זו?אגב, מישהו יודע מה קרה לחבירה של 'עוז והדר'? בוטלה? הוכנסה בחינם? אני זוכר שהיא הייתה עולה כאלף ש"ח.
היא לא מוזכרת בחוברת בכלל.איך הגעת למסקנה זו?
חתמו חוזה. (איני יודע אם ישנו את המחיר ע"פ מה שיגידו להם מה שכתבו חו"ר הפורום שזה יקר מידאי וכו').אם זה בתכנון אז זה רק לשנה הבאה, ולא בטוח שהמחיר והפרטים הם סופיים כלל וכלל.
אגב, מישהו יודע מה קרה לחבירה של 'עוז והדר'? בוטלה? הוכנסה בחינם? אני זוכר שהיא הייתה עולה כאלף ש"ח.