• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

יש לי אורחים בסוכה ואני רוצה לישון [ביום]

אגב,
שמעתי היום בשם הרב עובדיה יוסף שליט"א (הבן של חכם יעקב ע"ה) שאמר להלכה בשם הגאון רבי משה צדקה שליט"א שאדם שאשתו רוצה לטייל איתו בחג סוכות והוא משמחה בזה פטור מן הסוכה ואם מברך הוי ברכה לבטלה(!)

מישהו שמע כזאת? שהוא מביא עצמו בידיים ומסיר מעליו חיוב אכילה בסוכה?
זה הגדר של חז"ל בעוסק במצוה פטור מן המצווה? זה הטעם שהוא הביא
 
הגיעו אורחים ואני חפץ לישון צהרים
האם אני יכול לישון בבית כי בסוכה אינני יכול לישון
יפה כתבו כל
כ"כ בילקו"י סוכה עמ' תשי"ד:
1729499045303.png
וכן הורה גם חכם שלום זצ''ל והו''ד בספר היקר דברי שלום (פמ''ה עמ' רסט) ומה לי זבובים ומה לי אורחים בשניהם אינו יכול לישון בסוכה מחמתם (ומדקודק לשונו נראה כדעת מרן שליט''א שהוא דין רק לבני הבית ולא לבעל הבית)
 
זה אכן מסתבר דבריו
אך דעתו היא דמטיילים פטורים מהסוכה לגמרי כדעת כמה ראשונים
השאלה מה גדר מטיילים?
כל מי שיוצא לטייל לעשות קייאקים או מנגל על חוף הים ובפארקים נחשב טייל?
נראה כוונתם על המטיילים דאז שהיו עוברין בדרך ונקלעו למקום שאין בו סוכה וכדו'
וכן שמעתי השנה מהרה"ג בנימין חותה והרה"ג אהרון בוטבול שלי' שאמרו כן ומי שיוצא לטייל בזמננו אין מקום לפטור אותו כלל.
כמדומני שכתוב מפורש שאדם ישן בשנה ראשונה אצל אשתו אם אינם יכולים לישן יחד בסוכה. א"כ ה"ה, שלום ביתו דוחה סוכה.
יתכן כדברך במקום שאשתו תובעת ממנו כ"כ וזה בנפשם הדבר אבל בסתם שתחכה לזמן מתאים יותר.. לא?
 
השאלה מה גדר מטיילים?
כל מי שיוצא לטייל לעשות קייאקים או מנגל על חוף הים ובפארקים נחשב טייל?
נראה כוונתם על המטיילים דאז שהיו עוברין בדרך ונקלעו למקום שאין בו סוכה וכדו'
וכן שמעתי השנה מהרה"ג בנימין חותה והרה"ג אהרון בוטבול שלי' שאמרו כן ומי שיוצא לטייל בזמננו אין מקום לפטור אותו כלל.
זכור לי שכתב בזה יפה בעלון מסיני בא לרב יוסף סעדו של סוכות של שנה שעברה [אולי גם של השנה] אינני יודע
אולי יוכלו להביא את דבריו אולי הרב @אהרן כהן
 
מי שיש לו צער שגורם לו שאינו יכול לישון בסוכה כגון שבאו אורחים ובני הבית משוחחים עמהם ואינו יכול לבקש מהם לצאת מהסוכה וגם אין לו אפשרות להשיג אטמי אוזנים רשאי לישון בביתו.
ובהערה מפנה להליכות שלמה פרק ט סעיף יט

מתוך הספר אין למו מכשול מועדים
המחבר הוא הרב אברהם ישראל ראש כולל בעיר בת ים ובוגר ישיבת חזון עובדיה.
 

קבצים מצורפים

  • מסיני בא - גליון מס' 32.pdf
    2.7 MB · צפיות: 8
חזור
חלק עליון