אגב,
שמעתי היום בשם הרב עובדיה יוסף שליט"א (הבן של חכם יעקב ע"ה) שאמר להלכה בשם הגאון רבי משה צדקה שליט"א שאדם שאשתו רוצה לטייל איתו בחג סוכות והוא משמחה בזה פטור מן הסוכה ואם מברך הוי ברכה לבטלה(!)
מישהו שמע כזאת? שהוא מביא עצמו בידיים ומסיר מעליו חיוב אכילה בסוכה?
זה הגדר של חז"ל בעוסק במצוה פטור מן המצווה? זה הטעם שהוא הביא
וכן הורה גם חכם שלום זצ''ל והו''ד בספר היקר דברי שלום (פמ''ה עמ' רסט) ומה לי זבובים ומה לי אורחים בשניהם אינו יכול לישון בסוכה מחמתם (ומדקודק לשונו נראה כדעת מרן שליט''א שהוא דין רק לבני הבית ולא לבעל הבית)
השאלה מה גדר מטיילים?
כל מי שיוצא לטייל לעשות קייאקים או מנגל על חוף הים ובפארקים נחשב טייל?
נראה כוונתם על המטיילים דאז שהיו עוברין בדרך ונקלעו למקום שאין בו סוכה וכדו'
וכן שמעתי השנה מהרה"ג בנימין חותה והרה"ג אהרון בוטבול שלי' שאמרו כן ומי שיוצא לטייל בזמננו אין מקום לפטור אותו כלל.
השאלה מה גדר מטיילים?
כל מי שיוצא לטייל לעשות קייאקים או מנגל על חוף הים ובפארקים נחשב טייל?
נראה כוונתם על המטיילים דאז שהיו עוברין בדרך ונקלעו למקום שאין בו סוכה וכדו'
וכן שמעתי השנה מהרה"ג בנימין חותה והרה"ג אהרון בוטבול שלי' שאמרו כן ומי שיוצא לטייל בזמננו אין מקום לפטור אותו כלל.
מי שיש לו צער שגורם לו שאינו יכול לישון בסוכה כגון שבאו אורחים ובני הבית משוחחים עמהם ואינו יכול לבקש מהם לצאת מהסוכה וגם אין לו אפשרות להשיג אטמי אוזנים רשאי לישון בביתו.
ובהערה מפנה להליכות שלמה פרק ט סעיף יט
מתוך הספר אין למו מכשול מועדים
המחבר הוא הרב אברהם ישראל ראש כולל בעיר בת ים ובוגר ישיבת חזון עובדיה.