• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

כלי פורצלן של זמנינו האם צריכים טבילה?

יש להעיר על מכתבו של הרב יצחק יוסף בספר שלחן ישראל, ששאלתי את המחבר איך זה שבילקוט יוסף פסח שיצא אחר מכתב זה, לא כתב כך אלא כדיעות הישנות, שלא להטביל בברכה וכו' וכו' ואכן תמה על זה ואמר שצ' לשאלו על זה??...
 
יש להעיר על מכתבו של הרב יצחק יוסף בספר שלחן ישראל, ששאלתי את המחבר איך זה שבילקוט יוסף פסח שיצא אחר מכתב זה, לא כתב כך אלא כדיעות הישנות, שלא להטביל בברכה וכו' וכו' ואכן תמה על זה ואמר שצ' לשאלו על זה??...
אני לא מבין מה הסתירה גם בילקוי למטה פסח כתב להצריך ברכה וטבילה אם זה מצופה מפנים ובחוץ כמו בס' של השלחן
 
יש להעיר על מכתבו של הרב יצחק יוסף בספר שלחן ישראל, ששאלתי את המחבר איך זה שבילקוט יוסף פסח שיצא אחר מכתב זה, לא כתב כך אלא כדיעות הישנות, שלא להטביל בברכה וכו' וכו' ואכן תמה על זה ואמר שצ' לשאלו על זה??...
בילקוי כתב לברך רק שמצופה בפנים ובחוץ וזה כמו המכתב שבספר
 
בחקוט יוסף פסח שיצא אחר המכתב משמע שכלי הפורצלן של זמנינו אינם יכולים לשמש לבשר וחלב ולפסח וחמץ ולהטבילם בלי ברכה ואילו מהמכתב כתב להיפך
פשוט לשאול את זה את הרב יצחק
 
בחקוט יוסף פסח שיצא אחר המכתב משמע שכלי הפורצלן של זמנינו אינם יכולים לשמש לבשר וחלב ולפסח וחמץ ולהטבילם בלי ברכה ואילו מהמכתב כתב להיפך
פשוט לשאול את זה את הרב יצחק
במכתב דיבר על כלי פורצלן שמצופים בזכוכית מבפנים ובחוץ
ובילקו'י לא דיבר אלא על כלי פורצלן רגילים
 
שוב אם לא הובן זה בדיוק הבעיה, שהיום אין את מה שיש בהליכות עולם אלא כל כלי פורצלן הם כמו במכתב, וד"א במכתב גם הוזכר גם לענין בשר וחלב וגם לענין פסח וחמץ, מה שבילקוט יוסף לא הוזכר, בקיצור דברים כאלה ברורים ומפורשים כמו במכתב אין כזה בילקוט יוסף לא סתם גם בעל ספר שלחן ישראל מתפלא כמו שאמר לי
 
שוב אם לא הובן זה בדיוק הבעיה, שהיום אין את מה שיש בהליכות עולם אלא כל כלי פורצלן הם כמו במכתב, וד"א במכתב גם הוזכר גם לענין בשר וחלב וגם לענין פסח וחמץ, מה שבילקוט יוסף לא הוזכר, בקיצור דברים כאלה ברורים ומפורשים כמו במכתב אין כזה בילקוט יוסף לא סתם גם בעל ספר שלחן ישראל מתפלא כמו שאמר לי
המכתב זה הכי ברור שיש ומשנה אחרונה
הילקוי פסח זה העתק הדבק מהליכות עולם או מקיצור ילקוי
אז מה בדיוק הסתירה
 
בשו"ע או"ח סי' תנא: כלי חרס המצופים זכוכית דינם ככלי חרס, ובב"י מבואר דכיון דמחופה על החרס ונצרף עמו בכבשן בלע טפי.
לפי זה צריך להבין מה שכתב מרן שליט"א להתיר כלי פורצלן מצופים זכוכית גם לבשר וחלב וגם לפסח.
 
חזור
חלק עליון