Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.
יש להעיר על מכתבו של הרב יצחק יוסף בספר שלחן ישראל, ששאלתי את המחבר איך זה שבילקוט יוסף פסח שיצא אחר מכתב זה, לא כתב כך אלא כדיעות הישנות, שלא להטביל בברכה וכו' וכו' ואכן תמה על זה ואמר שצ' לשאלו על זה??...
יש להעיר על מכתבו של הרב יצחק יוסף בספר שלחן ישראל, ששאלתי את המחבר איך זה שבילקוט יוסף פסח שיצא אחר מכתב זה, לא כתב כך אלא כדיעות הישנות, שלא להטביל בברכה וכו' וכו' ואכן תמה על זה ואמר שצ' לשאלו על זה??...
יש להעיר על מכתבו של הרב יצחק יוסף בספר שלחן ישראל, ששאלתי את המחבר איך זה שבילקוט יוסף פסח שיצא אחר מכתב זה, לא כתב כך אלא כדיעות הישנות, שלא להטביל בברכה וכו' וכו' ואכן תמה על זה ואמר שצ' לשאלו על זה??...
בחקוט יוסף פסח שיצא אחר המכתב משמע שכלי הפורצלן של זמנינו אינם יכולים לשמש לבשר וחלב ולפסח וחמץ ולהטבילם בלי ברכה ואילו מהמכתב כתב להיפך
פשוט לשאול את זה את הרב יצחק
בחקוט יוסף פסח שיצא אחר המכתב משמע שכלי הפורצלן של זמנינו אינם יכולים לשמש לבשר וחלב ולפסח וחמץ ולהטבילם בלי ברכה ואילו מהמכתב כתב להיפך
פשוט לשאול את זה את הרב יצחק
שוב אם לא הובן זה בדיוק הבעיה, שהיום אין את מה שיש בהליכות עולם אלא כל כלי פורצלן הם כמו במכתב, וד"א במכתב גם הוזכר גם לענין בשר וחלב וגם לענין פסח וחמץ, מה שבילקוט יוסף לא הוזכר, בקיצור דברים כאלה ברורים ומפורשים כמו במכתב אין כזה בילקוט יוסף לא סתם גם בעל ספר שלחן ישראל מתפלא כמו שאמר לי
שוב אם לא הובן זה בדיוק הבעיה, שהיום אין את מה שיש בהליכות עולם אלא כל כלי פורצלן הם כמו במכתב, וד"א במכתב גם הוזכר גם לענין בשר וחלב וגם לענין פסח וחמץ, מה שבילקוט יוסף לא הוזכר, בקיצור דברים כאלה ברורים ומפורשים כמו במכתב אין כזה בילקוט יוסף לא סתם גם בעל ספר שלחן ישראל מתפלא כמו שאמר לי
בשו"ע או"ח סי' תנא: כלי חרס המצופים זכוכית דינם ככלי חרס, ובב"י מבואר דכיון דמחופה על החרס ונצרף עמו בכבשן בלע טפי.
לפי זה צריך להבין מה שכתב מרן שליט"א להתיר כלי פורצלן מצופים זכוכית גם לבשר וחלב וגם לפסח.