אברך לומד כמה משניות 10 דקות ליום ומקבל 300 ש"ח לחודש (לדוגמא) לא שווה?בין עשרות אברכים? אז כמה כל אברך מקבל? 10 שקל?
אלא א"כ את אותו ש"ס שמסיימים ביום אחד מקדישים למאה נפטרים...
אברך לומד כמה משניות 10 דקות ליום ומקבל 300 ש"ח לחודש (לדוגמא) לא שווה?בין עשרות אברכים? אז כמה כל אברך מקבל? 10 שקל?
אלא א"כ את אותו ש"ס שמסיימים ביום אחד מקדישים למאה נפטרים...
אז אתה מסכים שכדי להגיע ל-300 הם "מוכרים" את אותם משניות לכמה משפחות...אברך לומד כמה משניות 10 דקות ליום ומקבל 300 ש"ח לחודש (לדוגמא) לא שווה?
לא. למה?אז אתה מסכים שכדי להגיע ל-300 הם "מוכרים" את אותם משניות לכמה משפחות...
לא כל דבר זה כסף.בין עשרות אברכים? אז כמה כל אברך מקבל? 10 שקל?
אלא א"כ את אותו ש"ס שמסיימים ביום אחד מקדישים למאה נפטרים...
נו באמת... לא תיארתי לעצמי שאני יפתח את האשכול הזה וככה יתייחסו. הלוואי והיית מכיר אותו..... ויודע מה אני עושה ומה לא עושה. אם שאלתי אז ביקשתי תשובה נורמלית ולא תוכחות. שבכלל אין לך מושג....לא כל דבר זה כסף.
מותר ללמוד גם לשם שמיים
....שבכלל אין לך מושג....
מה אני עושה ומה לא עושה....
בהצלחה במה שאתה עושהמה אני עושה ומה לא עושה
אבל זה בטח קשור. לנסות להחזיק את עצמך קצת מעל המים ולהישאר בלימוד, בדרך כזו או אחרת. ושוב אם תקרא טוב לעיל. לא דיברתי על עושק חלילה. דיברתי בצורה מכובדת של פירסום נעים לעין, דיברתי על מלגת לימוד סבירה וכו'.בהצלחה במה שאתה עושה
אף אחד לא דיבר על זה
דיברו על דברים אחרים
בהצלחה רבה!!אבל זה בטח קשור. לנסות להחזיק את עצמך קצת מעל המים ולהישאר בלימוד, בדרך כזו או אחרת. ושוב אם תקרא טוב לעיל. לא דיברתי על עושק חלילה. דיברתי בצורה מכובדת של פירסום נעים לעין, דיברתי על מלגת לימוד סבירה וכו'.
מחילה, לענ"ד כמה שיתגמלו את הלומד, הוא נותן לנשמת המנוח פי אלף ויותר, אזי זה עדיין בגדר לשם שמים.לא כל דבר זה כסף.
מותר ללמוד גם לשם שמיים
הדורש ממון מופרז צריך לומר על עצמו..מחילה, לענ"ד כמה שיתגמלו את הלומד, הוא נותן לנשמת המנוח פי אלף ויותר, אזי זה עדיין בגדר לשם שמים.
והרוצה לש"ש נקי נקי ללא פרוטת ממון, מוזמן ללמוד משניות לעילוי נשמתו שלו בחיי חיותו.
עוד פעם מופרז?!!הדורש ממון מופרז צריך לומר על עצמו..
אף אחד לא מחויב לתת. ירצה יתן ויקבל פי אלף, לא ירצה לא נורא.הדורש ממון מופרז צריך לומר על עצמו..
אז מה נעשה.סליחה שאני מקפיץ את השאלה עוד הפעם
רציתי רק לומר נקודה למחשבה
למה מתקן מזגנים מקבל 200₪ ומנקה 70₪ וכו' ואברך שנמצא בחובות לא יכול לקבל על לימוד משניות כמה שקלים
עד מתי נהיה לפתאים ועבדים ...
סיפר לי חבר אחד שהלך לקרוא בתורה באיזה מקום ואמר לגבאי מראש שהוא לוקח 100₪ והגבאי אמר לו אתם סחטנים וכו'..
אותו אברך הסביר במתק שפתיים שהוא לא גרוע מהגוי שמנקה שמקבל סכום ××לשעה ואני מכין את הפרשה מספר פעמים עד שזה מגיע לפעמים לכמה שעות ויש את הדרך הלוך שזה כמעט שעה וחזור כמעט שעה בשביל כמה גרושים וגם את זה בקושי מסכמים לתת
מה גרע אברך ממנקה .....
עוד חבר סיפר לי שפעם הלך לאיזה יהודי סוחר עשיר לבדוק לו מזוזות ולתקן וכו'
ולאחר מכן אותו עשיר מביא שקית עם מלא עשרות אגורות ועושה לו סימן תקח את זה בשקט כאילו יש שם יהלומים אותו חבר שמח שיש לו כמה פרטות לקנות אוכל לשבת לבסוף ראה שיש שם רק עשרות אגורות
למסקנה : כל אברך שלומד לעילוי נשמת וכד' שלא יתבייש לבקש לפחות כמו מנקה ולא כמו סודני רק בגלל שהוא אברך
לא נתן לאף אחד לנצל את האברכים היקרים שיושבים ועמלים בתורה ובזכותם העולם עומד
מאת אברך שכאוב לו לראות שמנצלים אברכים 2
לא צריך לעשות כלוםאז מה נעשה.
לא צריך לעשות כלום
רק שיש אברך שמוכן ללמוד משניות לעילוי נשמת מישהו בפחות משכר מינמום וכולם תוקפים אותו
שיבקש כראות עיניו, מה שנראה לו סביר ומכבד. ושהאברך יזכור שעל אף כל מה שהוא מקבל, הוא עושה טובה לנשמת המנוח, יותר ממה שמשפחת המנוח עושים עם האברך. כי האברך 'מוכר' להם דבר כה יקר, שהם אינם מסוגלים לשלם את שוויו האמיתי.סליחה שאני מקפיץ את השאלה עוד הפעם
רציתי רק לומר נקודה למחשבה
למה מתקן מזגנים מקבל 200₪ ומנקה 70₪ וכו' ואברך שנמצא בחובות לא יכול לקבל על לימוד משניות כמה שקלים
עד מתי נהיה לפתאים ועבדים ...
סיפר לי חבר אחד שהלך לקרוא בתורה באיזה מקום ואמר לגבאי מראש שהוא לוקח 100₪ והגבאי אמר לו אתם סחטנים וכו'..
אותו אברך הסביר במתק שפתיים שהוא לא גרוע מהגוי שמנקה שמקבל סכום ××לשעה ואני מכין את הפרשה מספר פעמים עד שזה מגיע לפעמים לכמה שעות ויש את הדרך הלוך שזה כמעט שעה וחזור כמעט שעה בשביל כמה גרושים וגם את זה בקושי מסכמים לתת
מה גרע אברך ממנקה .....
עוד חבר סיפר לי שפעם הלך לאיזה יהודי סוחר עשיר לבדוק לו מזוזות ולתקן וכו'
ולאחר מכן אותו עשיר מביא שקית עם מלא עשרות אגורות ועושה לו סימן תקח את זה בשקט כאילו יש שם יהלומים אותו חבר שמח שיש לו כמה פרטות לקנות אוכל לשבת לבסוף ראה שיש שם רק עשרות אגורות
למסקנה : כל אברך שלומד לעילוי נשמת וכד' שלא יתבייש לבקש לפחות כמו מנקה ולא כמו סודני רק בגלל שהוא אברך
לא נתן לאף אחד לנצל את האברכים היקרים שיושבים ועמלים בתורה ובזכותם העולם עומד
מאת אברך שכאוב לו לראות שמנצלים אברכים 2