• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

כמה נהוג לקחת על לימוד משניות?

אז אתה מסכים שכדי להגיע ל-300 הם "מוכרים" את אותם משניות לכמה משפחות...
לא. למה?
כמה עשרות אברכים שלומדים כל יום כמה וכמה משניות (עבור אדם אחד) ובסוף חודש מקבלים כמה מאות.
אל תשכח שאם יש כל יום 600 ש"ח זה מעל 150000 שמתחלק בין כמה עשרות אברכים כל חודש.
 
לא כל דבר זה כסף.
מותר ללמוד גם לשם שמיים
נו באמת... לא תיארתי לעצמי שאני יפתח את האשכול הזה וככה יתייחסו. הלוואי והיית מכיר אותו..... ויודע מה אני עושה ומה לא עושה. אם שאלתי אז ביקשתי תשובה נורמלית ולא תוכחות. שבכלל אין לך מושג....
תודה לעונים. כעניין
 
בהצלחה במה שאתה עושה
אף אחד לא דיבר על זה
דיברו על דברים אחרים
אבל זה בטח קשור. לנסות להחזיק את עצמך קצת מעל המים ולהישאר בלימוד, בדרך כזו או אחרת. ושוב אם תקרא טוב לעיל. לא דיברתי על עושק חלילה. דיברתי בצורה מכובדת של פירסום נעים לעין, דיברתי על מלגת לימוד סבירה וכו'.
 
אבל זה בטח קשור. לנסות להחזיק את עצמך קצת מעל המים ולהישאר בלימוד, בדרך כזו או אחרת. ושוב אם תקרא טוב לעיל. לא דיברתי על עושק חלילה. דיברתי בצורה מכובדת של פירסום נעים לעין, דיברתי על מלגת לימוד סבירה וכו'.
בהצלחה רבה!!
 
לא כל דבר זה כסף.
מותר ללמוד גם לשם שמיים
מחילה, לענ"ד כמה שיתגמלו את הלומד, הוא נותן לנשמת המנוח פי אלף ויותר, אזי זה עדיין בגדר לשם שמים.
והרוצה לש"ש נקי נקי ללא פרוטת ממון, מוזמן ללמוד משניות לעילוי נשמתו שלו בחיי חיותו.
 
מחילה, לענ"ד כמה שיתגמלו את הלומד, הוא נותן לנשמת המנוח פי אלף ויותר, אזי זה עדיין בגדר לשם שמים.
והרוצה לש"ש נקי נקי ללא פרוטת ממון, מוזמן ללמוד משניות לעילוי נשמתו שלו בחיי חיותו.
הדורש ממון מופרז צריך לומר על עצמו..
 
הדורש ממון מופרז צריך לומר על עצמו..
אף אחד לא מחויב לתת. ירצה יתן ויקבל פי אלף, לא ירצה לא נורא.
ואגב, נראה לי שכדאי שכל אחד ילמד על עצמו. למה להזדקק לטובות של אחרים?
ואם הבנים לא ירצו לתת לאיזה אברך שילמד ויגידו שהוא דורש מחיר מופרז, או שהאברך ילמד לש"ש?
 
סליחה שאני מקפיץ את השאלה עוד הפעם
רציתי רק לומר נקודה למחשבה
למה מתקן מזגנים מקבל 200₪ ומנקה 70₪ וכו' ואברך שנמצא בחובות לא יכול לקבל על לימוד משניות כמה שקלים
עד מתי נהיה לפתאים ועבדים ...
סיפר לי חבר אחד שהלך לקרוא בתורה באיזה מקום ואמר לגבאי מראש שהוא לוקח 100₪ והגבאי אמר לו אתם סחטנים וכו'..
אותו אברך הסביר במתק שפתיים שהוא לא גרוע מהגוי שמנקה שמקבל סכום ××לשעה ואני מכין את הפרשה מספר פעמים עד שזה מגיע לפעמים לכמה שעות ויש את הדרך הלוך שזה כמעט שעה וחזור כמעט שעה בשביל כמה גרושים וגם את זה בקושי מסכמים לתת
מה גרע אברך ממנקה .....
עוד חבר סיפר לי שפעם הלך לאיזה יהודי סוחר עשיר לבדוק לו מזוזות ולתקן וכו'
ולאחר מכן אותו עשיר מביא שקית עם מלא עשרות אגורות ועושה לו סימן תקח את זה בשקט כאילו יש שם יהלומים אותו חבר שמח שיש לו כמה פרטות לקנות אוכל לשבת לבסוף ראה שיש שם רק עשרות אגורות
למסקנה : כל אברך שלומד לעילוי נשמת וכד' שלא יתבייש לבקש לפחות כמו מנקה ולא כמו סודני רק בגלל שהוא אברך
לא נתן לאף אחד לנצל את האברכים היקרים שיושבים ועמלים בתורה ובזכותם העולם עומד
מאת אברך שכאוב לו לראות שמנצלים אברכים 2
 
סליחה שאני מקפיץ את השאלה עוד הפעם
רציתי רק לומר נקודה למחשבה
למה מתקן מזגנים מקבל 200₪ ומנקה 70₪ וכו' ואברך שנמצא בחובות לא יכול לקבל על לימוד משניות כמה שקלים
עד מתי נהיה לפתאים ועבדים ...
סיפר לי חבר אחד שהלך לקרוא בתורה באיזה מקום ואמר לגבאי מראש שהוא לוקח 100₪ והגבאי אמר לו אתם סחטנים וכו'..
אותו אברך הסביר במתק שפתיים שהוא לא גרוע מהגוי שמנקה שמקבל סכום ××לשעה ואני מכין את הפרשה מספר פעמים עד שזה מגיע לפעמים לכמה שעות ויש את הדרך הלוך שזה כמעט שעה וחזור כמעט שעה בשביל כמה גרושים וגם את זה בקושי מסכמים לתת
מה גרע אברך ממנקה .....
עוד חבר סיפר לי שפעם הלך לאיזה יהודי סוחר עשיר לבדוק לו מזוזות ולתקן וכו'
ולאחר מכן אותו עשיר מביא שקית עם מלא עשרות אגורות ועושה לו סימן תקח את זה בשקט כאילו יש שם יהלומים אותו חבר שמח שיש לו כמה פרטות לקנות אוכל לשבת לבסוף ראה שיש שם רק עשרות אגורות
למסקנה : כל אברך שלומד לעילוי נשמת וכד' שלא יתבייש לבקש לפחות כמו מנקה ולא כמו סודני רק בגלל שהוא אברך
לא נתן לאף אחד לנצל את האברכים היקרים שיושבים ועמלים בתורה ובזכותם העולם עומד
מאת אברך שכאוב לו לראות שמנצלים אברכים 2
אז מה נעשה.
 
סליחה שאני מקפיץ את השאלה עוד הפעם
רציתי רק לומר נקודה למחשבה
למה מתקן מזגנים מקבל 200₪ ומנקה 70₪ וכו' ואברך שנמצא בחובות לא יכול לקבל על לימוד משניות כמה שקלים
עד מתי נהיה לפתאים ועבדים ...
סיפר לי חבר אחד שהלך לקרוא בתורה באיזה מקום ואמר לגבאי מראש שהוא לוקח 100₪ והגבאי אמר לו אתם סחטנים וכו'..
אותו אברך הסביר במתק שפתיים שהוא לא גרוע מהגוי שמנקה שמקבל סכום ××לשעה ואני מכין את הפרשה מספר פעמים עד שזה מגיע לפעמים לכמה שעות ויש את הדרך הלוך שזה כמעט שעה וחזור כמעט שעה בשביל כמה גרושים וגם את זה בקושי מסכמים לתת
מה גרע אברך ממנקה .....
עוד חבר סיפר לי שפעם הלך לאיזה יהודי סוחר עשיר לבדוק לו מזוזות ולתקן וכו'
ולאחר מכן אותו עשיר מביא שקית עם מלא עשרות אגורות ועושה לו סימן תקח את זה בשקט כאילו יש שם יהלומים אותו חבר שמח שיש לו כמה פרטות לקנות אוכל לשבת לבסוף ראה שיש שם רק עשרות אגורות
למסקנה : כל אברך שלומד לעילוי נשמת וכד' שלא יתבייש לבקש לפחות כמו מנקה ולא כמו סודני רק בגלל שהוא אברך
לא נתן לאף אחד לנצל את האברכים היקרים שיושבים ועמלים בתורה ובזכותם העולם עומד
מאת אברך שכאוב לו לראות שמנצלים אברכים 2
שיבקש כראות עיניו, מה שנראה לו סביר ומכבד. ושהאברך יזכור שעל אף כל מה שהוא מקבל, הוא עושה טובה לנשמת המנוח, יותר ממה שמשפחת המנוח עושים עם האברך. כי האברך 'מוכר' להם דבר כה יקר, שהם אינם מסוגלים לשלם את שוויו האמיתי.
ירצו בני משפחת המנוח, יקבלו. לא ירצו שילמדו בעצמם, ומצוה בו יותר מבשלוחו.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון