אושרי רביב
Well-known member
א. בעניין שימוש במגב לשטיפת רצפות בשבת, העשוי מספוג, האם יש מקום להתיר את השימוש בו בשבת, כפי שכתב מרן השו"ע (סימן שכ סעיף יז) לעניין ספוג שיש לו בית ידית (כפי שהקל האור לציון), או שיש לחלק?
ב. האם מותר להשתמש בשבת במברשת לניקוי בקבוקי תינוקות, שעשוי משיער סינטטי ובסופו יש ספוג?
ג. בעניין מברשת שיניים בשבת, האם בגמר השימוש, מותר לנקות את המברשת במים תחת הברז?
ממרן זצוק"ל ביביע אומר ח"ד (סימן ל אות יט), משמע שכל הענין לאסור הוא מדין סחיטה. ואילו בהליכות עולם ח"ד (עמ' ר), כותב הרב שאם יש בדעתו להשתמש בה באותה שבת, אז מותר לנקות, כאן לכאורה משמע שהרב לא חשש לסוחט כי אם למכין משבת לחול.
ושמענו כל מיני פתרונות מאחרוני זמננו, שבגמר השימוש יניח את המברשת בתוך כוס מים, אבל יש לכאורה פיתרון זה, נתקל עם בעיה של "שרייתו זהו כיבוסו"... או שירוק את המים שבפיו על המברשת.
מה הדין בכל האמור ע"פ משנתו ההלכתית של מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף שליט"א?
ב. האם מותר להשתמש בשבת במברשת לניקוי בקבוקי תינוקות, שעשוי משיער סינטטי ובסופו יש ספוג?
ג. בעניין מברשת שיניים בשבת, האם בגמר השימוש, מותר לנקות את המברשת במים תחת הברז?
ממרן זצוק"ל ביביע אומר ח"ד (סימן ל אות יט), משמע שכל הענין לאסור הוא מדין סחיטה. ואילו בהליכות עולם ח"ד (עמ' ר), כותב הרב שאם יש בדעתו להשתמש בה באותה שבת, אז מותר לנקות, כאן לכאורה משמע שהרב לא חשש לסוחט כי אם למכין משבת לחול.
ושמענו כל מיני פתרונות מאחרוני זמננו, שבגמר השימוש יניח את המברשת בתוך כוס מים, אבל יש לכאורה פיתרון זה, נתקל עם בעיה של "שרייתו זהו כיבוסו"... או שירוק את המים שבפיו על המברשת.
מה הדין בכל האמור ע"פ משנתו ההלכתית של מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף שליט"א?