• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

כמה שאלות בעניני פורים [תחפושת. ופורים שחל במוצ"ש].

יש תקוה

Active member
א. הנה בילקו"י פורים הביא להלכה את דברי הפמ"ג (במשב"ז סו"ס תרצו) שהיקל לקטנים בלבישת בגד אשה לאיש ולהיפך, אם מדובר בבגד אחד, והפמ"ג סמך על הסוברים דאיסורו אינו אלא מדרבנן.
אלא יש שהעירו שבב"י (יו"ד סי' קפ"ב) מבואר דהוא איסור דאורייתא.
ולפי"ז אין להקל גם לקטנים.

ב. הנה באגרות הראש"ל (פורים כ"ז אות ב) כתב גבי פורים שחל במוצ"ש שגם כשיש בביהכנ"ס תאורת לד \ פלורסנט יברכו מאורי האש קודם קריאת המגילה ושכן השיב מרן זיע"א בתשובה כת"י.
אלא בילקו"י פורים משולש (הנד"מ עמ' צב) כתב שאם התאורה היא לד \ פלורסנט א"צ לברך מאורי האש קודם מקרא מגילה כיון שא"צ נר.
אם כת"ר יוכל להאיר לנו בזה את דברי מרן הראש"ל שליט"א.
 
ב"ה
שלום וברכה,

א. א"צ להגיע לב"י סי' קפב, שכבר בילקו"י (עמ' תרצא) מפורש הלשון לגבי גדולים, ואיך נסמוך על סברא שצידד הפמ"ג "באיסור דאורייתא"! אולם נראה דלגבי קטן שאינו אלא מדין חינוך שהוא מדרבנן, ועוד דאיכא ס"ס שמא כמהר"י מינץ והרמ"א ושכן פשט אצלם המנהג שאיש לובש בגדי אישה וכו', ע"ש. ואת"ל כשאר ראשונים שאסור וכן הלכה כמבואר שם, שמא כהפמ"ג דבגד אחד מתוך כלל הבגדים שאני.
ב. איני יודע, בל"נ אברר. (רק אומר, שהמכתב המקורי היה כמו בילקו"י פורים משולש, ואילו המכתב שבילקו"י פורים בסופו הוא שינוי שנעשה לאחר מכן ומשנה אחרונה כפי הידוע לי. ובכל אופן אשתדל לברר בל"נ.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון