א. הנה בילקו"י פורים הביא להלכה את דברי הפמ"ג (במשב"ז סו"ס תרצו) שהיקל לקטנים בלבישת בגד אשה לאיש ולהיפך, אם מדובר בבגד אחד, והפמ"ג סמך על הסוברים דאיסורו אינו אלא מדרבנן.
אלא יש שהעירו שבב"י (יו"ד סי' קפ"ב) מבואר דהוא איסור דאורייתא.
ולפי"ז אין להקל גם לקטנים.
ב. הנה באגרות הראש"ל (פורים כ"ז אות ב) כתב גבי פורים שחל במוצ"ש שגם כשיש בביהכנ"ס תאורת לד \ פלורסנט יברכו מאורי האש קודם קריאת המגילה ושכן השיב מרן זיע"א בתשובה כת"י.
אלא בילקו"י פורים משולש (הנד"מ עמ' צב) כתב שאם התאורה היא לד \ פלורסנט א"צ לברך מאורי האש קודם מקרא מגילה כיון שא"צ נר.
אם כת"ר יוכל להאיר לנו בזה את דברי מרן הראש"ל שליט"א.
אלא יש שהעירו שבב"י (יו"ד סי' קפ"ב) מבואר דהוא איסור דאורייתא.
ולפי"ז אין להקל גם לקטנים.
ב. הנה באגרות הראש"ל (פורים כ"ז אות ב) כתב גבי פורים שחל במוצ"ש שגם כשיש בביהכנ"ס תאורת לד \ פלורסנט יברכו מאורי האש קודם קריאת המגילה ושכן השיב מרן זיע"א בתשובה כת"י.
אלא בילקו"י פורים משולש (הנד"מ עמ' צב) כתב שאם התאורה היא לד \ פלורסנט א"צ לברך מאורי האש קודם מקרא מגילה כיון שא"צ נר.
אם כת"ר יוכל להאיר לנו בזה את דברי מרן הראש"ל שליט"א.