• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

כמה שאלות בעניני פורים [תחפושת. ופורים שחל במוצ"ש].

יש תקוה

Active member
א. הנה בילקו"י פורים הביא להלכה את דברי הפמ"ג (במשב"ז סו"ס תרצו) שהיקל לקטנים בלבישת בגד אשה לאיש ולהיפך, אם מדובר בבגד אחד, והפמ"ג סמך על הסוברים דאיסורו אינו אלא מדרבנן.
אלא יש שהעירו שבב"י (יו"ד סי' קפ"ב) מבואר דהוא איסור דאורייתא.
ולפי"ז אין להקל גם לקטנים.

ב. הנה באגרות הראש"ל (פורים כ"ז אות ב) כתב גבי פורים שחל במוצ"ש שגם כשיש בביהכנ"ס תאורת לד \ פלורסנט יברכו מאורי האש קודם קריאת המגילה ושכן השיב מרן זיע"א בתשובה כת"י.
אלא בילקו"י פורים משולש (הנד"מ עמ' צב) כתב שאם התאורה היא לד \ פלורסנט א"צ לברך מאורי האש קודם מקרא מגילה כיון שא"צ נר.
אם כת"ר יוכל להאיר לנו בזה את דברי מרן הראש"ל שליט"א.
 
ב"ה
שלום וברכה,

א. א"צ להגיע לב"י סי' קפב, שכבר בילקו"י (עמ' תרצא) מפורש הלשון לגבי גדולים, ואיך נסמוך על סברא שצידד הפמ"ג "באיסור דאורייתא"! אולם נראה דלגבי קטן שאינו אלא מדין חינוך שהוא מדרבנן, ועוד דאיכא ס"ס שמא כמהר"י מינץ והרמ"א ושכן פשט אצלם המנהג שאיש לובש בגדי אישה וכו', ע"ש. ואת"ל כשאר ראשונים שאסור וכן הלכה כמבואר שם, שמא כהפמ"ג דבגד אחד מתוך כלל הבגדים שאני.
ב. איני יודע, בל"נ אברר. (רק אומר, שהמכתב המקורי היה כמו בילקו"י פורים משולש, ואילו המכתב שבילקו"י פורים בסופו הוא שינוי שנעשה לאחר מכן ומשנה אחרונה כפי הידוע לי. ובכל אופן אשתדל לברר בל"נ.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון