• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לאפרושי מאיסורא

בענין השוקולד זה לא רק לאפרוש מאיסורא אלא חמירא סכנתא מאיסורא
לפני כשבועיים נפטרה ילדה שהייתה אלרגית לחלבי בגלל שאכלה את השוקולד המריר החלבי...
כרגע דברתי עם המשגיח של העדה החרדית, ותחילה אמר שבציבור השתרש שמריר זה פרווה וטעות גדולה היא!! מריר זה שוקולד מסוים והוא מר מטבעו ויש לשרש זאת בציבור..

גם אמר שייצור השוקולד הוא פרווה לחלוטין ובסוף התהליך הוא עובר בכלי שהיה בו שוקולד חלב ונשארו בו נגיעות קלות של שוקולד ומבחינה הלכתית זה בטל בשישים ויתכן ואין לו דין חלבי...

וביותר כל שוקולד פרווה כתוב עליו שיוצר על קו חלבי שהוכשר לפרווה ומי שאלרגי לחלב צריך ליזהר ולהימנע ואולי גם אסור לו לאכול מוצר כזה.. מה גם שבעלי הרגישיות יודעים וחייבים לדעת שעליהם לבדוק כל מרכיב ומרכיב ולא לסמוך על נראות וכדו'.

עוד אמר שיש שינוי ברור בין הטבלאות גם במלל - כתוב על החלבי טבלה בטעם שוקולד ולא שוקולד מריר! גם שהחלבי הוא ללא תוספת סוכר ויוצר בפרט לאלה שלא אוכלים סוכר. ואנשים לא אוהבים ורגילים להסתכל אלא לקנות בעיניים עצומות ולכן סוף דבר ששינו את העטיפה.

גם כבר אין את הייצור של העטיפה הזו כיום היא בצבע כחול (כמדומני) ומה שיש בחנויות זה מה שנותר מקדמת דנא
 
לא בדיוק איסורא, אבל גם טעות שיש לשים לב אליה.
ישנו חטיף דומה ל"קליק" בשם אגו MIX. יש להם ליין של בייגלה מצופה שוקולד.
7290015139465-800x884.jpg
ברכתו כמובן מזונות.
IMG_1128.JPG
וכן מתחת לכשרות הבד"ץ כתוב "ב. מזונות".
IMG_1126.JPG
אך בחלק האחורי בסמוך לכשרות הרבנות כתוב "ב. שהכל".
IMG_1127.JPG
ויש לשים לב לדבר כי טעות הוא.
 
לא בדיוק איסורא, אבל גם טעות שיש לשים לב אליה.
ישנו חטיף דומה ל"קליק" בשם אגו MIX. יש להם ליין של בייגלה מצופה שוקולד.
הצג קובץ מצורף 7561
ברכתו כמובן מזונות.
הצג קובץ מצורף 7562
וכן מתחת לכשרות הבד"ץ כתוב "ב. מזונות".
הצג קובץ מצורף 7563
אך בחלק האחורי בסמוך לכשרות הרבנות כתוב "ב. שהכל".
הצג קובץ מצורף 7564
ויש לשים לב לדבר כי טעות הוא.
זה לא כ״כ קושיא לענ״ד.
לדעת הבד״צ ברכתו מזונות, ולדעת הרבנות ברכתו שהכל.
(למה, זו שאלה אחרת)
 
אין סיבה שזה יהיה שהכל, למה יש בזה איזו מחלוקת עלומה??
כן.
לכאורה זו בדיוק המחלוקת המפורסת על השניצל המכונה 'פולמוס השניצל' האם ברכתו מזונות או שהכל
דהיינו האם המזונות עיקר או השוקולד/עוף עיקר
הרב בן ציון מזונות מרן שליט"א שהכל ויש מחלוקת לכאורה בין אחי משפחת יוסף מה מרן זצ"ל היה מברך.
 
כן.
לכאורה זו בדיוק המחלוקת המפורסת על השניצל המכונה 'פולמוס השניצל' האם ברכתו מזונות או שהכל
דהיינו האם המזונות עיקר או השוקולד/עוף עיקר
הרב בן ציון מזונות מרן שליט"א שהכל ויש מחלוקת לכאורה בין אחי משפחת יוסף מה מרן זצ"ל היה מברך.
זה בדיוק להיפך. בשניצל הוא מצופה מזונות, ובזה יש מחלוקת אם ללכת אחרי הציפוי מכיון שהוא מזונות, או אחרי העיקר.
אבל כאן שגופו ועיקרו מזונות ורק מצופה בשהכל, אין ספק שלכו"ע ברכתו מזונות.
 
אין ספק שלכו"ע ברכתו מזונות
א. ההסבר משכנע
ב.אז למה הרבנות כתבה שהכל?
ג.נראה לי שכולם אוכלים את זה רק בגלל השוקולד והביגלה נועד רק לשבור את המתיקות כדי שהגוף יוכל לסבול את המתוק וולכאורה דמי לדין אניגרון שאוכלין עימו הפת כדי לשבור את החריפות ואינו מברך על הפת
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון