• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

להוציא ידי חובה בברכת השבח - שאלה על השיעור השבועי

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
בשיעור השבועי (ואתחנן תשפ"ב) אמר מרן הראש"ל שליט"א:
דברי המאירי.png

ולפי מה שכתב, שבברכות השבח אין דין שומע כעונה (וממילא אין דין "אע"פ שיצא מוציא"), צ"ע על הדין של:
לצאת ידי חובה בתפילת הדרך.png

ואמנם בדברי המאירי (ר"ה כט.) מבואר:
1661017969088.png

וממילא לפי דברי המאירי, אמנם בברכות השבח והנהנין אין את הדין "אע"פ שיצא מוציא", ורק בברכות המצוות אומרים כן. אבל נראה שיש את הדין של שומע כעונה בכל הברכות, וגם בברכות הנהנין והשבח.

ואמנם בהמשך דברי המאירי כתב במפורש: (וזה מה שציטט מרן הראש"ל שליט"א)
1661018643586.png

אבל אם אנחנו פוסקים את המאירי ומבינים בדבריו שאין אדם מוציא את חבירו מדין שומע כעונה, ומכח זה גם אין דין של "אע"פ שיצא מוציא", א"כ אין למעשה יכול אדם להוציא יד"ח את חבירו בתפילת הדרך ובשאר ברכות השבח וברכות הנהנין?
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון