• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

להחמיר בהיתר מכירה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
מי שלא רוצה להודות על האמת לא יעזור לו ראיות ,אני מדבר לאלו שבאמת מחפשים את האמת (כמו שדרך אגב כתוב בפרופיל שלי) ברוך ה' אחרי דבריו של הרב ללוש שליטא הם מצאו דברי אמת.
כתבת שאתה יודע בבירור אישית אתה מוזמן לכתוב מה איך ומתי. עזוב את הסופרלטיבים אני מחפש אמת וכו' כולם מחפשים אמת לא רק אתה אל תגזים זה כבר ממש מביך.
 
כתבת שאתה יודע בבירור אישית אתה מוזמן לכתוב מה איך ומתי. עזוב את הסופרלטיבים אני מחפש אמת וכו' כולם מחפשים אמת לא רק אתה אל תגזים זה כבר ממש מביך.
לא מתאים לעסוק בדברים אישיים של גדול הדור מעל המרשתת תכלס זה המצב ולא צריך לספר לכבודו מהיכן הראיות תרצה תבדוק ותיווכח.
 
לא מתאים לעסוק בדברים אישיים של גדול הדור מעל המרשתת תכלס זה המצב ולא צריך לספר לכבודו מהיכן הראיות תרצה תבדוק ותיווכח.
אין לי איך לבדוק, כתבו כאן שניים שכך אמר ויש אותך שאתה לא רוצה להסביר אז כרגע למול עיני יש שניים ברי ואחד ספק.
ומה שהם מספרים מתאים למה שנאמר ע"י הרשל"צ שליט"א בסרטון שסיפר על מרן זצ"ל ואם מרן נהג כן מן הסתם הוא)
 
אין לי איך לבדוק, כתבו כאן שניים שכך אמר ויש אותך שאתה לא רוצה להסביר אז כרגע למול עיני יש שניים ברי ואחד ספק.
כבר כתבתי לך לעיל שאפילו אם אמר בהנחה שאלו שאמרו לך נאמנים זה לא ראיה כי לא ידוע היכן אכל באיזה סיטואציה היה העניין ולכן אין להביא ראיה משם.
 
כבר כתבתי לך לעיל שאפילו אם אמר בהנחה שאלו שאמרו לך נאמנים זה לא ראיה כי לא ידוע היכן אכל באיזה סיטואציה היה העניין ולכן אין להביא ראיה משם.
הם לא אמרו שאמר שאוכל מידי פעם במקרים מסוימים אלא שאמר שהוא אוכל היתר מכירה כל שמיטה וכולל בשמיטה הזו בלי חילוקים.
 
אתה לא הבנת מה הוא כתב כתבת שאפילו לעניין לכתחילה יש עניין להחמיר. וזו לא כוונתו ש"לכתחילה יש להחמיר" אלא שדבריהם נדחו מכל וכל ולא רק שבדיעבד לא חוששים להם אלא גם לכתחילה אפשר לאכול היתר מכירה רק לעניין חסידות לעצמו ולא כהוראה לאחרים תע"ב.
אתה לא הבנת את דברי ,אני שהגבתי שמתי סימן קריאה אחרי לכתחילה ,תלמד דקדוק תבין.
 
איפה הוכחת ביקשת שיביאו עדות התלמידים כאן ושאם אכן מהדרים שם אז תוציא מזה משמעות לדבריך.
עדיין לא העידו וגם אם יעידו אין כל ראייה כי אפשר שכיוון שלומדים שם גם מחמירים יעשו כן(בהנחה שעושים כן) וגם לשיטתך אין ראיה כי אין לומדים כלום מסיפורים וכל עדות שתבוא כאן אין בה ללמד כלום וכמו שהביאו לך עדות שמרן הרשל"צ שליט"א אוכל היתר מכירה וכתבת שאין לומדים מסיפורים.
כך אמרו לי תלמידים שלמדו שם וחבל שלא הבנת את תגובתי לעיל שכבר אז ידעתי את התשובה מה הולך בחזון עובדיה יע"א אבל בקשתי שגם מפה מפורום מורשת מרן יבואו ויודו לדברי הידועים כבר .
 
אתה לא הבנת את דברי ,אני שהגבתי שמתי סימן קריאה אחרי לכתחילה ,תלמד דקדוק תבין.
אם כך אין בדבריו כלום ושם ראייה לדבריך כי כתב שמי שרוצה להחמיר ממידת חסידות לעצמו תע"ב ומה קשר יש בין זה לדבריך שאפילו בשעת הדחק מרן לא סומך על ההיתר לא כ"ש לכתחילה.
 
אם כך אין בדבריו כלום ושם ראייה לדבריך כי כתב שמי שרוצה להחמיר ממידת חסידות לעצמו תע"ב ומה קשר יש בין זה לדבריך שאפילו בשעת הדחק מרן לא סומך על ההיתר לא כ"ש לכתחילה.
לא רק שלא בשעת הדחק המחמיר תבוא עליו ברכה כדברי הרב ללוש שליטא שדרך אגב אתה וחבירך פה שללתם את זה מכל וכל .אלא חזינן ברור בישיבות שתחת חסותו של מרן הראשלצ שליטא שגם בשעת הדחק מהדרין.
יש מבין?!
 
כך אמרו לי תלמידים שלמדו שם וחבל שלא הבנת את תגובתי לעיל שכבר אז ידעתי את התשובה מה הולך בחזון עובדיה יע"א אבל בקשתי שגם מפה מפורום מורשת מרן יבואו ויודו לדברי הידועים כבר .
בסדר עכשיו אתה מדבר לפני כן לא אמרת כלום אתה לא יכול לכתוב דברים בלי כיסוי ולצפות שיסתפקו בזה.
עכשיו יואילו מי מהיודעים ויאמתו או יכחישו והמאמתים יואילו לכתוב אם יודעים מה הסיבה כי לפי הנשמע כאן הוא שליט"א ומרן אביו זצ"ל אכלו היתר מכירה וכן הורו שזה היתר ברור ומוחלט.
 
לא רק שלא בשעת הדחק המחמיר תבוא עליו ברכה כדברי הרב ללוש שליטא שדרך אגב אתה וחבירך פה שללתם את זה מכל וכל .אלא חזינן ברור בישיבות שתחת חסותו של מרן הראשלצ שליטא שגם בשעת הדחק מהדרין.
יש מבין?!
היכן אמרתי שמי שמחמיר לא תע"ב? ומה קשר יש בין זה לדבריך.
 
בסדר עכשיו אתה מדבר לפני כן לא אמרת כלום אתה לא יכול לכתוב דברים בלי כיסוי ולצפות שיסתפקו בזה.
עכשיו יואילו מי מהיודעים ויאמתו או יכחישו והמאמתים יואילו לכתוב אם יודעים מה הסיבה כי לפי הנשמע כאן הוא שליט"א ומרן אביו זצ"ל אכלו היתר מכירה וכן הורו שזה היתר ברור ומוחלט.
הפוך!
אני הבאתי את דברי שם שכל ינוקא יבין ואפילו כתבתי את שמותיהם של הרבנים שאני מצפה שיעידו ופלא על כבודו שלא נחת .
 
לא אמרת שלא תע"ב
אבל אמרת עשרות פעמים שלא צריך להחמיר ושההיתר מכירה הוא לכתחילה וכו'וכו' תחזור אחורה ותיווכח.
נכון לא צריך כלומר לא חייב. אבל כתבתי שהמחמיר תע"ב וכן הבאתי מהרב יצחק לוי שליט"א שמהיות טוב אם יש לפניו גם וגם ושווים במחיר.
עד שאתה מבקש שידייקו בדבריך נא לא לעקם דברי אחרים.
 
נכון לא צריך כלומר לא חייב. אבל כתבתי שהמחמיר תע"ב וכן הבאתי מהרב יצחק לוי שליט"א שמהיות טוב אם יש לפניו גם וגם ושווים במחיר.
עד שאתה מבקש שידייקו בדבריך נא לא לעקם דברי אחרים.
אוח צדיק את הדברים על הרב יצחק לוי כתבת אחרי עשרות פעמים שכתבת שלא צריך להחמיר ושההיתר הוא היתר גמור והצדקת את כל חבריך כאן שצידדו כך .
תבדוק ותיווכח
 
כעת ראיתי בקובץ משנת יוסף שהסביר הרב יוסף כהן הדברים בטוב טעם ודעת וזו לשונו:
https://tablet.otzar.org/book/book....5298,25312;25284,25282,25298,25316&pagenum=66
היתר המכירה הוא היתר ברור ומכל מקום מותר להתחסד ולהחמיר בזה
והנה מרן רשכבה"ג זיע"א פרסם בשנת תשמ"ז קול קורא להדר ולהחמיר שלא לסמוך על ההיתר מכירה ונדפס בספר השביעית והלכותיה והיה חכ"א שטען בישיבתובב"ב שאילצו את מרן רשכבה"ג זיע"א לכתוב כן שבאמת אין מה להחמיר בזה אפילו לא בתורת הידור זולת למי שחסיד כמו יחזקאל שלא אוכל מבהמה שהורה בה חכם אך הנה מרן רשכבה"ג זיע"א כתב כעין זה בשו"ת יביע אומר חלק י סוף חיו"ד לאחינו בית ישראל החרדים לדבר ה' ה' עליהם יחיו עם התקרב שנת השבע שנת השמיטה בשנת תשמ"ז הבעל"ט יש להתכונן להזהר בקדושת פירות שביעית וללמוד דיני השביעית בכדי להיות בין המדקדקים במצות השמיטה וכמו שאמרו חז"ל גבורי כח עושי דברו אלו שומרי שביעית אמנם ידוע שיש חקלאים המקילים וסומכים על היתר המכירה בשנת השמיטה ויש להם על מה שיסמוכו בשעת הדחק והפירות אשר בשדותיהם אין עליהם קדושת שביעית אולם חקלאים החרדים לדבר ה' שיש ביכולתם לשמור דיני השמיטה כהלכתה טוב יעשו אם יפקירו שדותיהם בשנה השביעית ויקדישו את עצמם ללימוד תורה ועליהם נאמר גבורי כח עושי דברו ויזכו לברכת ה' כמו שנאמר וצויתי את ברכתי לכם וכו' ומצוה להחזיק בידם לתומכם ולסעדם שיוכלו לקיים המצוה כהלכתה ויתברכו בכל הברכות שבתורה ובזכות מצוה רבה זו יחיש השי"ת לגאול אותנו גאולה שלמה ומלאה הארץ דעה את ה' כמים ע"כ

ומכל מקום אין זה אמור אלא לענין המכירה עצמה שלכתחלה אין נכון לעשות כן ורק מי שיש לו בזה שעת הדחק יעשה כן ולכתחלה יש לקיים את המצוה כהלכתה ולהקדיש את שנת השמיטה ללימוד התורה הק' כפי רצון התורה אבל לא לגבי היבול שגדל באותם שדות וההיתר מכירה הוא היתר ברור בלי שום ספק כמו שאמר מרן רשכבה"ג זיע"א כמה פעמים ובספר חזון עובדיה על הלכות חנוכה משנת תשס"ז בעמוד פו כתב: "ופרדסים של ישראל שנעשו מהם שמן זית ונמכרו על ידי הרבנות הראשית לגוי דינם כשמן זית שגדלו בקרקע של גויים שמותר להדליק מהם אף שגדלו בשביעית וכבר הארכתי בשו"ת יביע אומר ח"י לבסס ולחזק את ההיתר מכירה שהוא כדת ושאין לחוש בזה לדברי החולקים ע"כ ושו"ר מכתבו של מרן רשכבה"ג זיע"א מיום י"ב חשון תשס"ז שנשאל על כך שהרי בספר ילקוט יוסף הלכות שביעית נדפס מכתב בשמו לתושבי העיר אשקלון שבני תורה והחרדים לדבר ה' יקנו ממקומות שבהם שומרים שמיטה ואין לסמוך על היתר מכירה ואילו במקום אחר נתפרסם פסק הלכה משמו שיש לסמוך על ההיתר מכירה שהוא היתר גמור אלים ומבוסס ואף בני ישיבות יסמכו על היתר זה ויקנו היתר מכירה ולא על פי יבול נוכרי ואוצר בית דין ובמיוחד שהמחירים גבוהים וכו' ואל לנו לתת מכספינו לגויים ע"כ
ואל לנו לתת מכספינו לגויים ע"כ והשיב על כך שבאמת יש לסמוך בודאי על היתר המכירה שהוא מבוסס וברור על פי ההלכה ואין לי שום ספק בדבר ורק המהדרין יכולים להחמיר על עצמם ובלבד שלא יפגעו בבני ביתם בחוסר הפירות והירקות כראוי עכ"ל והנה מפורש כמו שאמרנו שבאמת יש מקום לבני תורה להדר בזה מתורת הידור בעלמא אע"פ שבאמת ההיתר ברור בלי שום ספק.
 
אוח צדיק את הדברים על הרב יצחק לוי כתבת אחרי עשרות פעמים שכתבת שלא צריך להחמיר ושההיתר הוא היתר גמור והצדקת את כל חבריך כאן שצידדו כך .
תבדוק ותיווכח
אני אכן חושב בדעת מרן שההיתר הוא היתר גמור ושלא צריך(לא חייב) להחמיר מה אתה רוצה אני לא מבין. תראה הדברים הכתובים בטוב טעם ודעת שהבאתי מהקובץ משנת יוסף.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון