• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

להחמיר בהיתר מכירה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אני מחכה לכל אלו החברים שלמדו בחזון עובדיה יע"א שיבוא ויעידו עדות אמת איך נהגו בשמיטה אצלם בישיבה האם מרן הראשלצ שליטא הורה לקנות מהיתר מכירה או להדר אפילו שמצב הכספי בישיבות לצערנו תמיד בשפל ובדוחק.
אם אתה טוען שהמצב בישיבות בדוחק ובשפל מה יעזור לך שיבואו ויעידו שקונים היתר מכירה הרי הדיון כאן הוא האם זה חומרא של חסידות וההיתר מבורר או רק לשעת הדחק. ואם האמת כדבריך שדחוק,אז אם קונים היתר מכירה, לא תפשוט עדות זו את הספק.
 
אם אתה טוען שהמצב בישיבות בדוחק ובשפל מה יעזור לך שיבואו ויעידו שקונים היתר מכירה הרי הדיון כאן הוא האם זה חומרא של חסידות וההיתר מבורר או רק לשעת הדחק. ואם האמת כדבריך שדחוק,אז אם קונים היתר מכירה, לא תפשוט עדות זו את הספק.

אדרבה!
אני בטוח בבירור שאפילו שהמצב דחוק הם מחמירים וקונים מההידור ולא מההיתר מכירה ולכן הדגשתי על מצב הישיבות.
 
גם אם המצב דחוק ובכל זאת נגלה שלא קנו היתר מכירה, סביר להניח שבישיבה שיש בה כעין קיבוץ גלויות, ריבוי דעות, שהרי אנו דור דעה, רצו לצאת ידי חובת כולם, שיהיו כולם מרוצים, כנראה שזו הסיבה שבגלל קנו יבול נכרי וכד'.
הרי גם בפורת יוסף אחרי שהרב עזרא עטיה זצ"ל השתכנע היו קונים היתר מכירה ומעט קנו נכרי או חו"ל כדי להביא גם למחמירים

בכל זאת, אנו מחכים לבירור מה נהגו בישיבה
 
גם אם המצב דחוק ובכל זאת נגלה שלא קנו היתר מכירה, סביר להניח שבישיבה שיש בה כעין קיבוץ גלויות, ריבוי דעות, שהרי אנו דור דעה, רצו לצאת ידי חובת כולם, שיהיו כולם מרוצים, כנראה שזו הסיבה שבגלל קנו יבול נכרי וכד'.
הרי גם בפורת יוסף אחרי שהרב עזרא עטיה זצ"ל השתכנע היו קונים היתר מכירה ומעט קנו נכרי או חו"ל כדי להביא גם למחמירים

בכל זאת, אנו מחכים לבירור מה נהגו בישיבה
גם לדברי מר אפשר לעשות שתי שולחנות כמו שנהגו אגב בפורת יוסף דאז בתקופת הצנע.
 
מרן זיע"א לא חייב את הנדחקים להקל וכמו שכתבתי כבר לעיל שיש לכל אחד מהיכן להוריד במותרות ולהחמיר בשמיטה
אם כך אז חזרנו חלילה שלא תהיה ראיה ממה שנוהגים בישיבה. כי אף שהוא היתר ברור ומוחלט ואפשר לכתחילה שמא כדי לנהוג חומרא וחסידות ימעטו בדברים אחרים ויוציאו על זה ובפרט שייתכן ויש תלמידים שהוריהם הרוצים שלא יאכילו את ילדיהם היתר מכירה ועוד סיבות.
איך שלא יהיה לענייננו אם כבר שואלים פה עדות התלמידים עדיף כבר שישאלו בדיוק על הספק הנ"ל מה הרשל"צ שליט"א אומר בדעת מרן זצ"ל האם גם אברכים ובני תורה שלא בדוחק יכולים לקנות בשופי(אם לא כמו שאמר הרב יצחק לוי בשיעור שהביא הרב קורסיה שמהיות טוב וכו' אם זה שווה במחיר ויש לידו גם וגם מהיות טוב יקנה לא היתר מכירה וכדו'
 
כך משמע ממהלך הדברים שהרב מדבר בבית. ויותר מכך, אמר לנו בשבת האחרונה, שבשמיטה האחרונה אכל היתר מכירה, וגם לפניה, וגם בשמיטות הקודמות לה, וגם השנה...
 
מרן זיע"א אמר לנו עשרות פעמים שלא פוסקים הלכה מסיפורים,ומה שכתב בספריו/כת"י זה הקובע יותר אפילו ממה שאמר בע"פ.

וכמבואר בס"ד כבר לעיל ברוחב ובאורך ראיות שבני תורה ואברכים יחמירו בלא חילוק ובילוק בית ישיבות וכדו'.
 
מרן זיע"א אמר לנו עשרות פעמים שלא פוסקים הלכה מסיפורים,ומה שכתב בספריו/כת"י זה הקובע יותר אפילו ממה שאמר בע"פ.

וכמבואר בס"ד כבר לעיל ברוחב ובאורך ראיות שבני תורה ואברכים יחמירו בלא חילוק ובילוק בית ישיבות וכדו'.
מה אתה רוצה? ביקשת עדות התלמידים על הישיבה, הביאו לך יותר טוב שהרב יצחק יוסף שליט"א מכל מה שמדבר עמם משמע שמותר בשופי ויותר מזה שהוא בעצמו אוכל היתר מכירה!
ואם לשיטתך לא פוסקים מ"סיפורים" כפי שאתה מכנה זאת למה בכלל לבקש עדות אם זה חסר משמעות?

אגב אם מרן זצ"ל היה כאן מולך והיה אומר לך כך וכך כוונתי(או חזרתי בי וחושבתי כעת שהפסק ברור)היית אומר לו מחילה מכבוד תורתך לא כך כתבת בספר וכבר למדתנו שהעיקר כדכתוב בספר, ומדבריך בספר אני מבין אחרת ולכן כך כוונתך ולדבריך כאן בע"פ אין מתייחסים כנגד המשמע מהכתוב?

ואז מרן היה מוציא לך מכתב עדכני שכך דעתו והיית דוחה דבריו ומשיב כיוון שלא חשת לכתוב כן בספר כנראה שיש לחלק בסיבת הכתוב במכתב...

ואו אז מרן היה טורח בשבילך הולך לבית דפוס ומדפיס כן בפירוש ומראה לך אז היית מסתכל ואומר לו אהה אכן כנגד דברים ברורים אלו אני מסכים הרי הם כתובים שחור על גבי לבן.
אבל התלונה לא עלי אלא עליך שלא היית ברור ולא חזרת והדפסת מתוקן וכנ"ל.

עכשיו ברצינות אם כתוב בספר דבר מה ויש סיפורים שאמר אחרת אכן העיקר כבספר וכן אם כתוב בספר דבר מה ובע"פ אמר פעם אחרת אפשר שהעיקר כבספר אך בודאי שאפשר לנהוג כדאמר בע"פ מי שרוצה.

אך כשמתייחס בע"פ לדבריו שכתב ומסביר או חוזר בו ודאי שהעיקר כבע"פ(אם לא שיש קושיות וסתירות חזקות על זה שאז מי שרוצה יחשוש)

וכאן כשיש מכתבים בכתב שכתב שהוא היתר ברור ומכתב שכתב התייחסות מפורשת לקול קורא ואומר שזה היתר ברור וכן שלפי שיטתך מי שמוסמך לבאר דבריו הוא בנו ממשיך דרכו והוא כך אומר בדעתו(אם לא שנכניס פיל בחור של מחט ע"י חילוקים ובילוקים כלשונותיך כדי לעקם דבריו). ועוד מעיד שמרן זצ"ל אכל היתר מכירה.
וכן עדות מתלמידו שהוא עצמו שליט"א אוכל היתר מכירה מה עוד נשאר מה עוד אתה מצפה שיהיה כדי שיתקבלו הדברים כעת נראה שאין שום כלום שישכנע אותך וכל הדיון עקר וכבר אין כח להמשיך במחילה.
 
ייש"כ, אף שסרטון זה הובא כבר(גם בסרטון וגם בטקסט של הסרטון https://forum.moreshet-maran.com/in...-ברור-ביותר-דבריו-של-מרן-על-היתר-המכירה.1791/) ראויים הדברים להשמע שוב ושוב מה גם שכמדומה לי שכשהובא לעיל היה חסום(לי עכ"פ לא היה אפשר לראות ורק ע"י צפייה במקור הדף והעתקת הקישור והורדה ע"י תוכנה התאפשר להוריד).
[המפליא שגם דברי מרן זצ"ל אלו משום מה לא עשו רושם].
 
מה אתה רוצה? ביקשת עדות התלמידים על הישיבה, הביאו לך יותר טוב שהרב יצחק יוסף שליט"א מכל מה שמדבר עמם משמע שמותר בשופי ויותר מזה שהוא בעצמו אוכל היתר מכירה!
ואם לשיטתך לא פוסקים מ"סיפורים" כפי שאתה מכנה זאת למה בכלל לבקש עדות אם זה חסר משמעות?

אגב אם מרן זצ"ל היה כאן מולך והיה אומר לך כך וכך כוונתי(או חזרתי בי וחושבתי כעת שהפסק ברור)היית אומר לו מחילה מכבוד תורתך לא כך כתבת בספר וכבר למדתנו שהעיקר כדכתוב בספר, ומדבריך בספר אני מבין אחרת ולכן כך כוונתך ולדבריך כאן בע"פ אין מתייחסים כנגד המשמע מהכתוב?

ואז מרן היה מוציא לך מכתב עדכני שכך דעתו והיית דוחה דבריו ומשיב כיוון שלא חשת לכתוב כן בספר כנראה שיש לחלק בסיבת הכתוב במכתב...

ואו אז מרן היה טורח בשבילך הולך לבית דפוס ומדפיס כן בפירוש ומראה לך אז היית מסתכל ואומר לו אהה אכן כנגד דברים ברורים אלו אני מסכים הרי הם כתובים שחור על גבי לבן.
אבל התלונה לא עלי אלא עליך שלא היית ברור ולא חזרת והדפסת מתוקן וכנ"ל.

עכשיו ברצינות אם כתוב בספר דבר מה ויש סיפורים שאמר אחרת אכן העיקר כבספר וכן אם כתוב בספר דבר מה ובע"פ אמר פעם אחרת אפשר שהעיקר כבספר אך בודאי שאפשר לנהוג כדאמר בע"פ מי שרוצה.

אך כשמתייחס בע"פ לדבריו שכתב ומסביר או חוזר בו ודאי שהעיקר כבע"פ(אם לא שיש קושיות וסתירות חזקות על זה שאז מי שרוצה יחשוש)

וכאן כשיש מכתבים בכתב שכתב שהוא היתר ברור ומכתב שכתב התייחסות מפורשת לקול קורא ואומר שזה היתר ברור וכן שלפי שיטתך מי שמוסמך לבאר דבריו הוא בנו ממשיך דרכו והוא כך אומר בדעתו(אם לא שנכניס פיל בחור של מחט ע"י חילוקים ובילוקים כלשונותיך כדי לעקם דבריו). ועוד מעיד שמרן זצ"ל אכל היתר מכירה.
וכן עדות מתלמידו שהוא עצמו שליט"א אוכל היתר מכירה מה עוד נשאר מה עוד אתה מצפה שיהיה כדי שיתקבלו הדברים כעת נראה שאין שום כלום שישכנע אותך וכל הדיון עקר וכבר אין כח להמשיך במחילה.
הכל טוב ויפה בדברי מרן זיע"א!
אבל כבר אמרתי לעיל שאם מרן הראשון לציון שליטא הורה לישיבות ששומעות דבריו לקנות מההידור (ומין הסתם כך באמת היה למי שיודע)
שמע מינה שכנראה מרן זיע"א אמר לו בתורה שבעל פה שכן להחמיר ואפילו במצב קשה( כידוע מצב הישיבות בימינו) ואין לחלק חילוקים בין בית לישיבה כמו מי שרצה לומר כאן כי ההלכה שווה לכל וכל שכן שמצב הישיבות קשה פי עשרת מונים מביתו של כל אדם פרטי באשר הוא.
 
הכל טוב ויפה בדברי מרן זיע"א!
אבל כבר אמרתי לעיל שאם מרן הראשון לציון שליטא הורה לישיבות ששומעות דבריו לקנות מההידור (ומין הסתם כך באמת היה למי שיודע)
שמע מינה שכנראה מרן זיע"א אמר לו בתורה שבעל פה שכן להחמיר ואפילו במצב קשה( כידוע מצב הישיבות בימינו) ואין לחלק חילוקים בין בית לישיבה כמו מי שרצה לומר כאן כי ההלכה שווה לכל וכל שכן שמצב הישיבות קשה פי עשרת מונים מביתו של כל אדם פרטי באשר הוא.
ועוד רגע אדבר (למרות שלא רציתי להיכנס לזאת אבל כנראה שאין מנוס למי שלא רוצה להבין) פשיטא לי וברור שבביתו של מרן הראשלצ שליטא מהדרים בשמיטה ולא קונים מהיתר מכירה .נקודה.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון