• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

להעלות חזן מי שמשתמש באייפון בפרוץ

ערוץ הידברות מיועד לחילוניים גמורים, על מנת שיחליפו את הזוועה שהם רואים במשהו תורני וצנוע. הנשים על המסך מיועדות לנשים, לא לגברים ובוודאי שלא לאברכים.

אגב אפשר לראות גם בבנק וגם בקופ"ח וגם בסופר השכונתי "נשים מפורכסות ומסקרות עיניים" ככל תיאורי החורבן (וזה במקרה הטוב). ואדם שמתקשה להזיז עיניו מהמסך כאשר מדובר בשעת שידור לנשים, אז בוודאי שברחוב הוא לא יכול לעמוד בפני יצרו.

ומי שמספר לעצמו סיפורים, שימשיך לספר. עיקר הניסיון הוא לא בערים המעורבות שנשים הולכות כבהמות השדה ומעוררות שאט נפש ודוקא על זה קל להתגבר, אלא בערים החרדיות שנשים הולכות צנועות ואין לך יפה מן הצניעות, ואם אדם לא לומד מוסר בקביעות מידי יום, ולא מתרגל לשלוט ביצרו ולשמור על עיניו, הוא לא יוכל להתגבר. ולרחוב אין שום "סינון" או "מכשיר כשר" שימנע ממנו.

ואגב פגשתי בעבר בחור ישיבה שסיפר לי על חברה שהיתה לו, ושאלתיו איך הכיר אותה, הרי יש לו טלפון כשר בלבד. וענה שקיבל שיחה "בטעות" מאיזה מישהי (בחורת סמינר מבית טוב) וכך התחיל הקשר ביניהם שהוביל לעבירות חמורות. וזו רק דוגמא קטנה. יש הרבה שמחליפים טלפונים ללא שום "טעות"... ואין פוצה פה ומצפצף, הרי זה "פלאפון כשר"!!

ועוד שמעתי מאדם שמנהל ישיבה ושם נאסר על הבחורים להחזיק טלפונים (אפילו כשרים) אלא רק דרך מכשיר הנמצא בישיבה ויש להם אפשרות גם לעקוב אחרי השיחות. ועולם שלם של חורבן נגלה לעיניהם... דרך השיחות שביצעו הבחורים.

נמצא א"כ שאדם הרוצה לעשות עבירות, ימצא כל דרך, ואדם שלא מעוניין, גם עם אייפון לא יעשה דבר. וזה ברור ופשוט.

אלא שכאמור לא באתי כלל להתיר אייפון שאינו מסונן אלא להסביר פסק הראשל"צ, ואלה שדורשים דרשות חוצבי להבות נגד אייפון מסונן ומוכיחים את חבריהם, פעמים רבות זה לא נובע מיראת שמים כלל אלא קנאה פשוטה בחבריהם שמתעסקים עם האייפון בזמנם הפנוי, כאשר הם תוהים ובוהים (וכמובן לא מנצלים את הזמן ללימוד... אלא רק בתקיעת עיניים מזרות שנאה בחברם בעל האייפון), או על החיים הנוחים והקלים של בעל האייפון.

ומדהים איך גם באייפון עם סינון (ואפילו ללא אינטרנט!! רק עם אפליקציות) מצאו גם על מה להתגולל, וכאשר גדולי הדור התירו זאת, והוציאו מכתבים בעד, והוציאו הכשר חתום על ידם, אז גם נגדם יצאו וגם אותם הכפישו, וכדי בזיון וקצף.
 
הרב @ספרדי טהור אני מסכים עם דבריך לגבי הידברות. אך מה שכתבת: "נמצא א"כ שאדם הרוצה לעשות עבירות, ימצא כל דרך, ואדם שלא מעוניין, גם עם אייפון לא יעשה דבר. וזה ברור ופשוט". אינני מסכים, גם מי שלא רוצה, עם אייפון, לא ימלט, ומה יעשה ולא יחטא, ואין אפוטרופוס, וכשאיכא דרכא אחריני אפילו לא חטא נקרא...
ומה שדנתם בתחילת האשכול על מה יותר חמורת, פשוט וברור שטל' או מחשב עם אינטרנט לא מסונן גרוע שבעתיים ויותר מטלוויזיה.
 
נערך לאחרונה:
בטלוויזיה היום יש ערוצים רבים ואפשר להגיע לכל תוכן שמופיע באינטרנט, אם לכך כוונתך. וגם בערוצים ה"רגילים" התוכן שנמצא שם אינו רחוק מהתוכן שנמצא באינטרנט. ואין חילוק בין "גרוע יותר" לגרוע פחות, בדיוק בגלל זה אמרו חז"ל ש"המסתכל באצבע קטנה של אשה כמסתכל במקום התורף", שלא יחשוב אדם לבו שזה גרוע יותר וזה "לא כל כך גרוע". שניהם אותו דבר בדיוק, לדברי חז"ל, ואיסור חמור הוא להסתכל כדי להנות.

ולגבי האייפון, אכשר דרא ויש גם סינון חינמי ע"י חברות הסלולר (בדקתי ומצאתי שבחברת פלאפון למשל הם באמת מסננים את הדברים הגרועים ואין זה סינון של "מה בכך") ויש גם אפליקציה של "נטספארק" שעל ידה אפשר לסנן כל פלאפון במחיר מוזל ויש גם אופציות כמו אדם שאחראי על קבוצה מסויימת ואם הינך נכנס לקבוצה אז אינך יכול להסיר את הסינון מבלי אישורו, וגם כל שינוי בנושא הסינון כפוף אליו (אפשר גם לתת לאשה).

וברור ופשוט שאין להקל באייפון לא מסונן ואין אני צריך לחזור על כך בפעם הרביעית.
 
ברור ופשוט שאין זה דומה. כי האייפון הוא כמו רכב, פשוט שאין לפסלו משום שאתה "יכול" לעשות עמו דברים כמו לנסוע לקולנוע או לחוף מעורב. הלא הרכב רק עוזר לך להגיע לשם, אבל הוא עצמו אינו כלום.

כך גם האייפון או האינטרנט, הוא עוזר לך אם תרצה להגיע למקומות האסורים, אבל הכל תלוי ברצונך, אם לא תרצה - לא תגיע לשם לעולם. ואתה יכול מראש להגדיר (גם באייפון לא מסונן) שאינך רואה וידאו או תמונות וכך גם לא יקפוץ שום דבר שלא צריך לקפוץ. וכן על זה הדרך. וגם אם קפץ והסטת מבטך מיד, הרי זה כפוגש אשה בקרן זוית שלא נענש על זה אם הסיט מבטו מיד. היות וכל כוונתו לחפש דבר טוב וקפץ לו משהו אחר.

ממילא אי אפשר כלל לדמות לטלוויזיה, שאינה כלי שמגיעים "דרכו" למקום אחר אלא היא עצמה משדרת תכנים אסורים. ולכן השתרש ב"ה בציבור החרדי שטלוויזיה היא מוקצה מחמת מיאוס, ואף טלוויזיה "כשרה" מבית הידברות מעוררת שאט נפש אצל כל יהודי חרדי (אבל כפי שכתבתי היא נועדה לציבור החילוני ועבורם היא מצויינת. השתוממתי כשנכנסתי לבית חילוני גמור וראיתי אדם חילוני צופה בלהט באיזה דרשה בערוץ הידברות. הם עושים גדולות ונצורות).
 
אני לא מסכים עם תחילת דבריך. אולי ארחיב על זה אחר כך הזמן קצר וגם צריך לשקול כל מילה בנושא זה ואני לא רוצה להשיב בחיפזון. ארצה גם לשאול חבר על מה שאמרת על חסימת הוידאו והתמונות האם באמת מועיל כדבריך. אינני מכיר את זה.

אך כמובן מצטרף לברכות להידברות.
 
לגבי חסימת וידאו ותמונות, הם פועלים על פונקציה מסויימת במחשב או בדפדפן, ואם מורידים אותה - אין אפשרות לצפות בתמונות או בוידאו. וכמדומני שאפשר לעשות גם זאת גם באתרים מסויימים, כל אתר והגדרותיו.
 
תודה על ההסבר זה יעזור לי לבירור מול חבר שלי שאדע להסביר לו. אנסה לברר בכלל על הנידונים כאן שכן המציאות כיום פחות מוכרת לי ואולי השתנו פני הדברים.
 
ערוץ הידברות מיועד לחילוניים גמורים, על מנת שיחליפו את הזוועה שהם רואים במשהו תורני וצנוע. הנשים על המסך מיועדות לנשים, לא לגברים ובוודאי שלא לאברכים.
אבל מה נעשה וגם גברים רואים?
וגם לגבר חילוני אסור לראות נשים?...
 
יש הרבה רבנים עם טלפונים חכמים גם גדולים מאוד ואין צורך לכתוב שמות.
הרב אפללו שליט"א אף שאיני מכירו אישית אך אני נהנה מאוד מספריו שנכתבים בחכמה גם הלכתית וגם מציאותית שמברר הכל בשטח וכן בענייני רפואה עם רופאים. וכן כותב מתוך רגישות רבה למציאות של השואלים.
מן הסתם יש לרב אפללו חסימה כלשהי ולא משתמש במכשיר פרוץ בפרט שזכור לי שבספרו שו"ת אשר חנן אסר להתפלל מתוך האייפון.
צר לי שאתה כותב כן ובפרט בסגנון זה הדברים לא ראויים ואני מוחה על כך.
ראה מה שהעיר לו הגר"צ בוארון בהסכמה לחלק ו-ז (שאגב, זה חלק אחד שהחליט לקרוא לוו בשם חלק ו-ז, ומעולם לא יצאו בכרכים נפרדים, וכך נהג בכמה מספריו) באות ד, על כך שכותב בספרו דברים שהצנעה יפה להם.
והמחבר ממשיך בדרכו והולך מ'חיל אל חיל' לכתוב בעניינים אלו.
 
רבותי, נא לא להיכנס לדיונים על גופם של אנשים.
הפורום מיועד לדיונים על החפצא ולא על הגברא.
כמובן חוץ מדברים הנוגדים את ההלכה וההשקפה הצרופה, ובדברים שקיבלנו מרבותינו לכתוב כנגד שם המפורש וכו'.
 
רבותי, נא לא להיכנס לדיונים על גופם של אנשים.
הפורום מיועד לדיונים על החפצא ולא על הגברא.
כמובן חוץ מדברים הנוגדים את ההלכה וההשקפה הצרופה, ובדברים שקיבלנו מרבותינו לכתוב כנגד שם המפורש וכו'.
אם יורשה להציע לכבוד הרב @מורשת מרן לעיין בספרו הנז', בח"ג-ד סי' סט, וכן בח"ו-ז סי' סט. ויחוב דיעו האם אינו נוגד את ההשקפה של מרן זיע"א ובנו יבדל"א מרן הראש"ל שליט"א.
גם שמעתי פעם משם מרן הראש"ל שליט"א כמה דברים נגד המחבר, ואשמח אם כת"ר יוכל לברר עם מרן הראש"ל שליט"א היחס למחבר הנ"ל.
 
יכול להיות שאתה צודק, אינני מכיר את האיש, ועדיין לא הספקתי להסתכל בספריו. בכל מקרה, לא כל אחד שנוגד את ההשקפה של מרן צריך לצאת נגדו בחרב ובחנית, והכל לפי העניין. אפשר לדון לגופן של דברים הכתובים בספר, ולא על זהות המחבר ומעלליו. ושוב, אא"כ יש לנו הוראה של גדו"י.
וכבר כתב הגאון הנצי"ב, שיש מי שספרו מתפרסם מחמת גדלותו של המחבר, ויש שהספר מתפרסם בעקבות הנושא שעליו הוא מדבר, ומבין שניהם, הספר שהכי מתפרסם הוא זה שנמצאה בו טעות, והכל יוצאים כנגד הטעות כדי "להסיר מכשול", וממילא נגרם לו פרסום גדול. ואכמ"ל.
 
יכול להיות שאתה צודק, אינני מכיר את האיש, ועדיין לא הספקתי להסתכל בספריו. בכל מקרה, לא כל אחד שנוגד את ההשקפה של מרן צריך לצאת נגדו בחרב ובחנית, והכל לפי העניין. אפשר לדון לגופן של דברים הכתובים בספר, ולא על זהות המחבר ומעלליו. ושוב, אא"כ יש לנו הוראה של גדו"י.
וכבר כתב הגאון הנצי"ב, שיש מי שספרו מתפרסם מחמת גדלותו של המחבר, ויש שהספר מתפרסם בעקבות הנושא שעליו הוא מדבר, ומבין שניהם, הספר שהכי מתפרסם הוא זה שנמצאה בו טעות, והכל יוצאים כנגד הטעות כדי "להסיר מכשול", וממילא נגרם לו פרסום גדול.
לא התכוונתי שנוגד את השקפת מרן זיע"א ושליט"א בלבד, אלא את השקפת כל רבותינו.
ולא באתי לפרסם או לצאת נגד, רק באתי לומר שא"א להביא ראיה ולהסתמך על דבריו.
היכן דברי הנצי"ב?
 
מה אומר כבודו על השמצה זולה זו, שהיא שקר וכזב ואפשר לברר זאת בנקל עם אברכי הכולל וראש הכולל וכל מאן דבעי? האם מקומה בפורום?

ואחר שהתחיל לצנן האמבטיה בכולל בו לומד בענין זה, הועף מהכולל.

או אולי בגלל שאותו "איש תם" שמע ממישהו שהגר"י יוסף אינו אוהב את הרב הזה, ממילא הותרה הרצועה להשאיר דברי שקר וכזב בגנותו?

אם כן, אולי ראוי להחליף את שם הפורום, במקום מורשת מרן, ל"חיסול מתנגדי מרן"?

הרי מורשת מרן ע"ה היתה להגדיל תורה ולהאדירה, לשבת ולהתמיד יומם ולילה במשך עשרות שנים ללא הפסקה, לחדש חידושים נפלאים בהלכה, להפיץ תורה בכל אתר ואתר, ובמקום שהפורום יעסוק בכך ויפיץ את אור תורתו, הוא עוסק בחיסול מתנגדיו ע"י המצאות דברים שלא היו ולא נבראו (ולך תוכיח שאין לך אחות), והמנהלים מסייעים לזה בשתיקה או באמירת "נו נו נו" לצידה של ההשמצה. הלזה "מורשת מרן" יקרה? חלילה וחס.
 
מה אומר כבודו על השמצה זולה זו, שהיא שקר וכזב ואפשר לברר זאת בנקל עם אברכי הכולל וראש הכולל וכל מאן דבעי? האם מקומה בפורום?



או אולי בגלל שאותו "איש תם" שמע ממישהו שהגר"י יוסף אינו אוהב את הרב הזה, ממילא הותרה הרצועה להשאיר דברי שקר וכזב בגנותו?

אם כן, אולי ראוי להחליף את שם הפורום, במקום מורשת מרן, ל"חיסול מתנגדי מרן"?

הרי מורשת מרן ע"ה היתה להגדיל תורה ולהאדירה, לשבת ולהתמיד יומם ולילה במשך עשרות שנים ללא הפסקה, לחדש חידושים נפלאים בהלכה, להפיץ תורה בכל אתר ואתר, ובמקום שהפורום יעסוק בכך ויפיץ את אור תורתו, הוא עוסק בחיסול מתנגדיו ע"י המצאות דברים שלא היו ולא נבראו (ולך תוכיח שאין לך אחות), והמנהלים מסייעים לזה בשתיקה או באמירת "נו נו נו" לצידה של ההשמצה. הלזה "מורשת מרן" יקרה? חלילה וחס.
אתה מכיר את המחבר? למדת איתו בכולל?
במה הוא נחשב מ"ממתנגדי מרן"?!
אף אחד לא אמר שהוא ממתנגדי מרן, אלא שהוא כותב בדברים שמקובל בכלל הציבור החרדי לא לכתוב.
 
אלא שהוא כותב בדברים שמקובל בכלל הציבור החרדי לא לכתוב.
אכן, וכפי שהעיר הרב בוארון. ומ"מ הני מילי ראויים לאומרם למחבר, שבעיני הציבור זה נשמע שממעיט בערך המחבר והחיבור, שבאמת ניכר שהוא גברא רבה. ואולי הוT עשה כן מפני הצורך שבדבר, ותורה היא וללמוד צריך (אף שכמובן אי"ז ד' רבותינו) וכתב סוג של התנצלות בתחילת תשובתו, ע"ש.
 
חזור
חלק עליון