• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

להשתתף בכינוס בחירות של דגל כדי לראות את הגר"ד לנדו שליט"א

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אם אתה 5 דקות לפני שבת, מגלה שהילד לא הדליק את המיחם כפי שביקשת ממנו אלף פעם -
איך אתה ואני נגיב? לעומת זאת, איך האשכנזי יגיב?

הא למדת - יש הבדל עצום בינינו לבינם. אין טעם לטייח. ואני לא נכנס ל'מי יותר טוב'.

תכלית לא היית רוצה ללמוד בישיבה שתורכב מכל הספרדים שלמדו איתך בפוניבז'. למה? כי המנטליות נשארה אותו דבר. לא ה'חזקס סיישס סיש' עושה את ההבדל.
התגובה תלויה במי אתה ומי אתה וכמה עבדת על המידות שלך, זה לא משנה איפה סבא רבה שלך נולד.
 
התגובה תלויה במי אתה ומי אתה וכמה עבדת על המידות שלך, זה לא משנה איפה סבא רבה שלך נולד.
אני לא מתווכח עם זה, רק 'משער' (ורבים יסכימו איתי) שאנחנו נגיב בצעקות והאשכנזי בהבעת חוסר שביעות רצון ולכל היותר בהרמת קול כלה. אז לסבא רבא שלי ע''ה בהחלט יש קשר לעניין. יש לכך הרבה מעלות כי אהבה אמתית לילדים ורגש חם מפגינים אצלנו, ולכן גם אשכנזי יעדיף למשל מטפלת ספרדייה (מידיעה).
 
אני לא מתווכח עם זה, רק 'משער' (ורבים יסכימו איתי) שאנחנו נגיב בצעקות והאשכנזי בהבעת חוסר שביעות רצון ולכל היותר בהרמת קול כלה. אז לסבא רבא שלי ע''ה בהחלט יש קשר לעניין.
לא מסכים איתך כלל וכלל.
ויעידו כאן חברי הפורום איך ההורים שלהם התנהגו איתם.
וכי לאשכנזים אין את מידת הכעס?
אתמהה.
 
אני לא מתווכח עם זה, רק 'משער' (ורבים יסכימו איתי) שאנחנו נגיב בצעקות והאשכנזי בהבעת חוסר שביעות רצון ולכל היותר בהרמת קול כלה. אז לסבא רבא שלי ע''ה בהחלט יש קשר לעניין.
לא קשור, הכל זה עיניין של עבודת המידות מה שכן לכל אחד יש את המידות שהוא טוב בהם יותר ומידות שבהן פחות ועליהן הוא צריך לעבוד...
יש הרבה מקרים שיתכן שלפי נטיית המידות לא היו קורות על פי רוב אצל הספרדים (....)
 
אני לא מתווכח עם זה, רק 'משער' (ורבים יסכימו איתי) שאנחנו נגיב בצעקות והאשכנזי בהבעת חוסר שביעות רצון ולכל היותר בהרמת קול כלה. אז לסבא רבא שלי ע''ה בהחלט יש קשר לעניין. יש לכך הרבה מעלות כי אהבה אמתית לילדים ורגש חם מפגינים אצלנו, ולכן גם אשכנזי יעדיף למשל מטפלת ספרדייה (מידיעה).
כמה שטוית בתגובה אחת
הדם חם זה אולי נכון
אבל הדוגמא קיצונית ומנופחת
אבל באמת ניכר עליך שאתה לא מבין מאומה בציבור הספרדי ביחס לאשכנזי
ויש לי שתי ניחושים להסביר זאת
או כי אתה אשכנזי בעצמך...
או כי אתה ספרדי מבטן ולידה שלא גדל ולא מודע ליחס בין האשכנזים לספרדים
באמצע אתה ודאי לא
 
לא מסכים איתך כלל וכלל.
ויעידו כאן חברי הפורום איך ההורים שלהם התנהגו איתם.
וכי לאשכנזים אין את מידת הכעס?
אתמהה.
יש, אבל הם נוטים יותר לפעול מהראש, לא מהבטן.
לא אשכח, בהמתנה ארוכה ששהיתי בה, עמדנו קבוצת אנשים. הגוראי (נראה עובד) קימבן ועקף את כולם, ברוגע ובשקט, וספרדי (בן תורה) התחיל לצעוק עד שגורש הוא וילדיו
 
את הלבן - ספרדי זרק (שמעתי ממנו אישית).
זה מקרה ספציפי ואותו אחד צריך תיקון מידות דחוף, ולא משנה מאיפה מקום מוצאו.
זכורני ימים מקדם בימי ילדותי, איך הסבים והסבתות העולים מחו"ל התנהגו איתי בכפפות של משי למרות היותי שובב גדול, ולמרות שבבית סבתי מידי פעם לעיתים קרובות היו נשברים חפצים מחמתי, אמרה לי הסבתא בחיוך גדול "תשבור כמה שאתה רוצה, העיקר שתהיה שמח". לפי מה שכתבת על הספרדים הייתי אמור לשבת עד היום מאחורי סורג ובריח, עם חבלות בכל פלגי הגוף חלילה.
 
כמה שטוית בתגובה אחת
הדם חם זה אולי נכון
אבל הדוגמא קיצונית ומנופחת
אבל באמת ניכר עליך שאתה לא מבין מאומה בציבור הספרדי ביחס לאשכנזי
ויש לי שתי ניחושים להסביר זאת
או כי אתה אשכנזי בעצמך...
או כי אתה ספרדי מבטן ולידה שלא גדל ולא מודע ליחס בין האשכנזים לספרדים
באמצע אתה ודאי לא
צר לי ידידי, אך לפי השפה בה אתה עונה, אתה רק מוכיח שאני צודק.
אני ספרדי גאה מבטן ומלידה, ומחר אלך בגאוה להצביע שס, ואני לא מסמפט 'השתכנזות'. מה זה נוגע לעניין?
 
ועוד משהו, כל מי ששמע שיעורים והרצאות בחינוך ילדים מרבנים אשכנזים המוסרים לציבור אשכנזי, שומע ומבין, שבכל בית יש את אותם מקרים ואותם תגובות של ההורים.
הטענות להיפך נובעים לענ"ד מנחיתות לא מובנת.
 
ועוד משהו, כל מי ששמע שיעורים והרצאות בחינוך ילדים מרבנים אשכנזים המוסרים לציבור אשכנזי, שומע ומבין, שבכל בית יש את אותם מקרים ואותם תגובות של ההורים.
הטענות להיפך נובעים לענ"ד מנחיתות לא מובנת.
כי האב יזרוק לבנו מילה פוגעת. המנטליות שונה (לרוב לטובה לצד שלנו, ולכן צ''ע למה אתה מגדיר זאת כ'נחיתות'), מה לעשות? אני שומע מדתלי שכניי צעקות, אך הדציבלים והנימה - פחותים. גם סבים וסבתות זה שונה בדרך כלל, וזה לא קשור לדעתי.
 
אני לא מתווכח עם זה, רק 'משער' (ורבים יסכימו איתי) שאנחנו נגיב בצעקות והאשכנזי בהבעת חוסר שביעות רצון ולכל היותר בהרמת קול כלה. אז לסבא רבא שלי ע''ה בהחלט יש קשר לעניין. יש לכך הרבה מעלות כי אהבה אמתית לילדים ורגש חם מפגינים אצלנו, ולכן גם אשכנזי יעדיף למשל מטפלת ספרדייה (מידיעה).
מחילה אבל דבריך הבל.
אין קשר כלל למוצא, יש קשר לעבודת המידות.
 
אני לא מתווכח עם זה, רק 'משער' (ורבים יסכימו איתי) שאנחנו נגיב בצעקות והאשכנזי בהבעת חוסר שביעות רצון ולכל היותר בהרמת קול כלה. אז לסבא רבא שלי ע''ה בהחלט יש קשר לעניין. יש לכך הרבה מעלות כי אהבה אמתית לילדים ורגש חם מפגינים אצלנו, ולכן גם אשכנזי יעדיף למשל מטפלת ספרדייה (מידיעה).
לכן יש לפולנים מוסדות שונים מההונגרים...
אתה משוכנע שזו הסיבה לאי הקבלה?
אני משוכנע שלא.
אני משוכנע שמי שרוצים לחפות על מגרעותיו, עושים זאת, ע"ע ח"ו ודומיו.
ומי שחפצים בניעורו מדגישים את ההבדלים ביננו. ע"ע בחירות אלעד. לעומת הויתור בב"ב לרה"ע על הווטו.
 
מחילה אבל דבריך הבל.
אין קשר כלל למוצא, יש קשר לעבודת המידות.
ייתכן. אבל האשכנזי קריר ואירופאי מטבעו, ולא כי 'עבד על מידותיו'; גם ספרדי שלא יכעס אלא יחייך, ירתח בתוכו מנה אחת אפיים ממיחם שהורתח בזמנו הראוי.
 
אם אתה 5 דקות לפני שבת, מגלה שהילד לא הדליק את המיחם כפי שביקשת ממנו אלף פעם -
איך אתה ואני נגיב? לעומת זאת, איך האשכנזי יגיב?

רואים שאינך מכיר כלל את הציבור הליטאי המתפללים נוסח ע"מ.

וכפי שכתבתי שזה לא הגיוני שתרבות ומנטליות תישאר לעד אף שגדלים בתרבות אחרת כמה דורות..

אף אם אסכים אתך שאולי יישארו כמה הבדלים דקים .. עדיין זה לא מצדיק לימודים במוסדות ניפרדים..

ומעניין שבציבור הד"ל לא מבינים את החשיבות הרבה בחלוקת עדות ומוצאי הסבא רבה.. ולא שהספרדים סובלים כ"כ..

ומעניין שגם בתוך הציבור הליטאי לא הפנימו לעשות התבדלות בין הייקי להונגרי ששניהם בעל תרבות שונה לחלוטין..
 
אם אתה 5 דקות לפני שבת, מגלה שהילד לא הדליק את המיחם כפי שביקשת ממנו אלף פעם -
איך אתה ואני נגיב? לעומת זאת, איך האשכנזי יגיב?

הבני ברקי הליטאי חם המזג יגיב כמו מזרחי..

הספרדי האנגלי יגיב כמו אירופאי אנגלי..
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון