• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

להשתתף בכינוס בחירות של דגל כדי לראות את הגר"ד לנדו שליט"א

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אני חושב שזכותו של גפני לראות את הדברים אחרת. הוא זכאי לחשוב (כמו כל בר דעת שעושה אחד ועוד אחד) שיש כאן רצון לנקום.
הוא גם זכאי לחשוב שיש מי שפועל לכופף רבנים לדעתו.
אם זה נכון או לא - כמובן שכל אחד חושב לעצמו מה שהוא חושב, אבל בפועל - אין כאן שום דיבור נגד הרבנים.
אף אחד לא חושב לקחת לו את "הזכות" הזאת, התגובה הייתה על הסנגוריה על דברי גפני והדוברות שלך
 
ולמה? כי כך החליט כבודו?
אולי הדברים להיפך, או לפחות שווה בשווה?
למה על זה לא חשבת?
יכול להיות, רק לא מצאתי מש"ס שהופך את מועצגה"ת ור' דב להכרעות של גפני או במקרה הזה יותר נכון להכרעות של זעליג אורלנסקי ודוד שפירא וטוביה לנדו כי אנחנו באמת סומכים מאמינים בגדולי ישראל הליטאים שלפי ראייתם הם הכריעו מה שהכריעו, הכאב למה לא סופרים ומוחקים דעות אחרות כדוגמת הגאון האדיר רמ"צ ברגמן שליט"א שאומר שיש לקיים את ההסכם שחתמו הגאונים האדירים ר"ח קנייבסקי זצוק"ל ור"ג אדלשטיין זיע"א
אני עדיין מסנגר.
לא ראיתי שהצלחת להפריך את הסנגוריה
סה"כ הסברתי פשוט מאוד שגפני בהתקפתו על דרעי פוגע במועצחה"ת שהיא זאת שבסוף הכריעה... אתה רוצה לסנגר על הזלזול הזה בכבוד תלמידי חכמים שמצהירים שהם הורו והופכים אותם לנוקמים זכותך... רק תזהר בגחלתן של רבותינו...
 
יצאתי ובדקתי והעמקתי חקר.. ויצא לי מסקנא אחרת לחלוטין.. עכ"פ ברוב המקומות..

בישיבות גדולות המצב וודאי לא נשתנה.. בלומדי בפוניבז' היו שם העילית שבעילית מהציבור הספרדי ולא רק בעלי קשרים למינהם..

גם בחיידרים.. בתוך עמי אנוכי יושב.. ומכיר את תושבי השכונה.. ורואה היטב היכן שולחים המשפחות הספרדיות האיכותיות..

אני מסכים שיש גם משפחות אכותיות במוסדות הספרדים.. אבל יש גם אחוזים לא קטנים של הסגנון הישן וד"ל.

ומה שבטוח שהספרדים הלומדים עם ילדיי מהמשפחות האיכותיות ביותר.. ולא רק בעלי קשרים.. ובוודאי לא פחות מהספרדים במוסדות הספרדים..

אפשר למכור סיפורים כל עוד לא מכירים את הנתונים מקרוב.. אך כשיושבים שם אחר שם מתנפצת הבועה באחת..
לא דברתי על ישיבות. דברתי על חיידרים.
וודאי שזה גם משפיע לאט לאט על ישיבות.
אינני מוכר סיפורים, אני מדבר מתוך ידיעה מפנים.
זכיתי ב”ה לכמה בנים ויכולתי לשלוח אותם לחיידר כרצוני (אני בוגר ישיבת חברון וגם מקושר) אבל בחרתי לבדוק ומצאתי שבחיידר הספרדי כל המשפחות בני אברכים ואילו באשכנזי הכל מעורבב (משום שמקבלים את כל האשכנזים).
זאת המציאות.
בשבוע שעבר פגשתי ידיד גבאי בית כנסת אשכנזי שאחראי בין היתר על המתמידים השכונתי, ואמר לי שהתלמידים בחיידר הספרדי עולים על התלמידים בחיידר האשכנזי הן ברמה הלימודית והן ברמה האישית. אני נמצא שם בפנים. לא מדמיין ולא מנפח בועות.
 
הוא אכן דיבר על דרעי שהוא לא גדול הדור. הוא בשום אופן לא דיבר על חכמי התורה של ש"ס שאין להם דעת תורה. יחי ההבדל.
מי שצורם לו האמירה שדרעי פועל על דעת עצמו, או מכופף את הרבנים לדעתו (ע"ע ההקלטות של מרן
זה חוצפה להביא קטע של סילוף דברי מרן שכל גדולי ישראל דיברו דברים נגד אתו האי''ש שהוציא את ההקלטה הזאת מרן בלוין שהחזיר את רבי אריה אמר דברים ברורים שמה שהרב שך אמר עליו וגם אחרי שמרן הראשון לציון נבחר מרן שיבח מאוד את פעילותו בריש גליה ולקחת אזי הקלטה
ולהוציא את מרן שהוא משקר לציבור חלילה זה זלזול במרן
ולעצם הענין אתו גפני שדיבר בכנס הלז אל תתמם ידידי היקר הוא דיבר על דרעי שדרעי מחליט והוא זה שעשה את כל הבלגן
רגע אני לא מבין ??? מועצת חכמי התורה הגיעו ברגליהם לב''ש, לב''ב , לאלעד הרב מאיה יצא תוך כדי השבעה על אחיו לדבר למען הבחירות ולהגיד שזה לא דעת תורה שזה דרעי ואח''כ תכתוב :
אני חושב שזכותו של גפני לראות את הדברים אחרת. הוא זכאי לחשוב (כמו כל בר דעת שעושה אחד ועוד אחד) שיש כאן רצון לנקום.
הוא גם זכאי לחשוב שיש מי שפועל לכופף רבנים לדעתו.
הרבנים שאמרו לדרעי לעשות משהו זה לא הרבנים זה דרעי שרוצה לנקום בושה וחרפה !!!
 
אבל בי-ם המצב כיום התהפך.
וגם בבית שמש, הציבור הספרדי האיכותי ביותר שולח למוסדות ספרדיים בדווקא.

אני גר בירושלים. ובדקתי את העיניין לעומקו.

ברור שיש שינוי לטובה במוסדות הספרדים אבל להגיד שזה התהפך זה שטויות של ממש.

גם לאחר פשעי נווה יעקב הנודעים וניסיון ההשתלטות שלא צלחו בדקתי את הנושא כולל כלל ציבור הנרשמים וגיליתי דברים שונים לחלוטין..

אני מדבר מבחינת סגנון המשפחות..אחוזים ניכרים רחוקים מאוד מההגדרה ש'ממש בדיוק במנטליות ישיבתית ליטאית' כפי שמבטיחים כל הרשמים הנועזים..


ומלבד זאת אולי חיידר אחד בירושלים בבית וגן אפשר להגדיר זאת כהצלחה.. אבל כשמדברים על המכלול בכל רחבי הארץ המצב רחוק מאוד..

מודיעין עילית היא הדוגמא הקיצונית ששם רוב המוחלט של המשפחות הספרדיות הטובות שולחים למוסדות הליטאים [שם גם פחות עושים קשיים לספרדים..] וק"ס הם נתח גדול מעולם הישיבות..

גם בית שמש אחוזים ניכרים במוסדות הנ"ל ממש לא בסגנון שהרשמים מפרסמים ואכמ"ל

עדיין אחוזים גדולים מהישיבות הספרדיות באים מהפריפריה.. ששם המנטליות רחוקה מאוד ממי שהורגל לחיות בסביבה ישיבתית-ליטאית..

כך שאם מסתכלים על המכלול עדיין המצב רחוק להגיד שבסגנון זה ממש אותו דבר ובאיכות יותר בכפל כפליים..
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון