• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לומר למנהל מוסד את מה שהוא רוצה לשמוע

נ ליסואר

Active member
רציתי לדעת עד כמה צריך לומר את האמת בראיון קבלה למוסד כאשר המנהל או ראש ישיבה רוצה לדעת כל מיני דברים עד כמה יש לומר לו את מה שהוא רוצה לשמוע
לדוגמא אני אוחז שיש לומר למנהל לפעמים את מה שהוא רוצה לשמוע כיון שלמעשה הוא רוצה לדעת רק שאתה בראש שלו אני אביא דוגמא
ישנם מנהלים וראשי ישיבות גם ספרדים שיש להם סטיגמה על בדץ בית יוסף אם הוא שואל אותך בראיון ומבחן איזה כשרויות אתה אוכל אני אוחז שעדיף לומר מה שהוא רוצה לשמוע כיון שזה לא מעניין אותו באמת איזה כשרות אתה אוכל הוא רוצה לראות שאתה לא איזה אחד שהולך לעשות לו הפגנות ומהפכות בישיבה הרי אם לדוגמא אתה גר במקום שרוב הכשרויות בו הם בדצים ספרדים הוא צריך להיות טיפש אם הוא לא מבין שאתה אוכל אותם
מה הציבור חושב אין אמירת דעה מצידי על בדץ בית יוסף אני חשוב שהוא בדץ מצוין רק נקטתי דוגמא
 
הוא רוצה לראות שאתה לא איזה אחד שהולך לעשות לו הפגנות ומהפכות
כל אדם בכל מקום ובכל תחום אינו רוצה שיעשו לו הפגנות בתוך שלו !
אם אתה מצטייר לפניו כאחד שקט ועדין, הכל בסדר (מהבחינה הזו),
ואם להיפך, גם אם תצעק שאתה שלושת רבעי אשכנזי והרבע הנשאר קצת עירקי .. הוא לא ימהר לקבל אותך .
 
רציתי לדעת עד כמה צריך לומר את האמת בראיון קבלה למוסד כאשר המנהל או ראש ישיבה רוצה לדעת כל מיני דברים עד כמה יש לומר לו את מה שהוא רוצה לשמוע
לדוגמא אני אוחז שיש לומר למנהל לפעמים את מה שהוא רוצה לשמוע כיון שלמעשה הוא רוצה לדעת רק שאתה בראש שלו אני אביא דוגמא
ישנם מנהלים וראשי ישיבות גם ספרדים שיש להם סטיגמה על בדץ בית יוסף אם הוא שואל אותך בראיון ומבחן איזה כשרויות אתה אוכל אני אוחז שעדיף לומר מה שהוא רוצה לשמוע כיון שזה לא מעניין אותו באמת איזה כשרות אתה אוכל הוא רוצה לראות שאתה לא איזה אחד שהולך לעשות לו הפגנות ומהפכות בישיבה הרי אם לדוגמא אתה גר במקום שרוב הכשרויות בו הם בדצים ספרדים הוא צריך להיות טיפש אם הוא לא מבין שאתה אוכל אותם
מה הציבור חושב אין אמירת דעה מצידי על בדץ בית יוסף אני חשוב שהוא בדץ מצוין רק נקטתי דוגמא
לענ"ד, באופן כללי כבודו צודק. אך כמובן תלוי כל מקרה לגופו.
אגב, מיהו הרב בתמונת פרופיל שלך?
 
נראה שמותר
כל עוד שאין כאן הטעיה למוסד או למנהל מצד אותו אחד שמשיב את תשובותיו
כלומר שגם אם ישנה מהאמת, זה לא יביא שום נזק לעצם קבלתו לישיבה
אין איסור לשנות בדיבורו
ועל כעי"ז כתב מרן החיד"א שמותר לשקר כדי שיקיימו את רצונו, עי' בספרו צוארי שלל (הפטרת פרשת יתרו)
אך ישים לב שלא לשקר אלא לשנות בדיבורו
 
נראה רבי שלום הדאיה ז"ל
אכן זהו החכם הנ"ל שרבי שלום יצחק מזרחי גדל אצלו, והוא סבו של ידידנו האהוב ר' ניסים
לעצם הענין ששאלת אני השבוע היו לי כמה פגישות עם מנהלים ומנהלות כאלה, בחלק עניתי בהתחמקות וחלק עניתי להם בפרצוף מה שהם לא אהבו לשמוע כ"כ, אבל הם עצמם אמרו לי שרואים שאני יודע מה אני מדבר ואין הרבה כאלה
אבל אצלי זה לא דומה לאבא שצריך את הטובה של המנהל כי הם צריכים אותי,
ולענ"ד לא אמור להיות שום בעיה שאתה בא ואומר הרב שלי זה הרב פלוני והוא מתיר לאכול בית יוסף ואני עושה מה שהרב שלי אומר, ואם המנהל לא יאהב לשמוע את זה שיחפש לו אבא אחר
 
אכן זהו החכם הנ"ל שרבי שלום יצחק מזרחי גדל אצלו, והוא סבו של ידידנו האהוב ר' ניסים
לעצם הענין ששאלת אני השבוע היו לי כמה פגישות עם מנהלים ומנהלות כאלה, בחלק עניתי בהתחמקות וחלק עניתי להם בפרצוף מה שהם לא אהבו לשמוע כ"כ, אבל הם עצמם אמרו לי שרואים שאני יודע מה אני מדבר ואין הרבה כאלה
אבל אצלי זה לא דומה לאבא שצריך את הטובה של המנהל כי הם צריכים אותי,
ולענ"ד לא אמור להיות שום בעיה שאתה בא ואומר הרב שלי זה הרב פלוני והוא מתיר לאכול בית יוסף ואני עושה מה שהרב שלי אומר, ואם המנהל לא יאהב לשמוע את זה שיחפש לו אבא אחר
חזק
 
חזור
חלק עליון