הלכה צרופה
Well-known member
הנה ידוע שכבר האריכו בזה רבות רבותינו האחרונים (הבית מאיר והגרעק"א ועוד) ושייך לכל הסוגיה, מהי ההתייחסות של לחילוני, אם דינו כתינוק שנשבה, או כגוי לכל דבר.
בחזון עובדיה (שבת עמ' רחצ והלאה) האריך בזה בהערות שם, והעלה למעשה כדברי הגרעק"א שצריך לחלל שבת עבורם, כיון שלמעשה מלין בשבת תינוק שנשבה.
ולענ"ד תמוה, שהרי הראיה מהא דמלין תינוק שנשבה, אינו אלא לקטנים שעדיין לאו בני חיובא נינהו במצוות, ופשוט דלכו"ע הם בכלל 'אחיך' אף שאינם שומרים תורה ומצוות, אבל אינו ראיה שמותר לחלל שבת עבור חילונים גדולים שהם בני חיובא במצוות, דבזה י"ל דאינו בכלל אחיך במצוות, ולא יותר לחלל עליו את השבת.
בחזון עובדיה (שבת עמ' רחצ והלאה) האריך בזה בהערות שם, והעלה למעשה כדברי הגרעק"א שצריך לחלל שבת עבורם, כיון שלמעשה מלין בשבת תינוק שנשבה.
ולענ"ד תמוה, שהרי הראיה מהא דמלין תינוק שנשבה, אינו אלא לקטנים שעדיין לאו בני חיובא נינהו במצוות, ופשוט דלכו"ע הם בכלל 'אחיך' אף שאינם שומרים תורה ומצוות, אבל אינו ראיה שמותר לחלל שבת עבור חילונים גדולים שהם בני חיובא במצוות, דבזה י"ל דאינו בכלל אחיך במצוות, ולא יותר לחלל עליו את השבת.