• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

לחלל שבת בשביל חילוני - דעת רבנו זצ"ל

הלכה צרופה

Well-known member
הנה ידוע שכבר האריכו בזה רבות רבותינו האחרונים (הבית מאיר והגרעק"א ועוד) ושייך לכל הסוגיה, מהי ההתייחסות של לחילוני, אם דינו כתינוק שנשבה, או כגוי לכל דבר.
בחזון עובדיה (שבת עמ' רחצ והלאה) האריך בזה בהערות שם, והעלה למעשה כדברי הגרעק"א שצריך לחלל שבת עבורם, כיון שלמעשה מלין בשבת תינוק שנשבה.

ולענ"ד תמוה, שהרי הראיה מהא דמלין תינוק שנשבה, אינו אלא לקטנים שעדיין לאו בני חיובא נינהו במצוות, ופשוט דלכו"ע הם בכלל 'אחיך' אף שאינם שומרים תורה ומצוות, אבל אינו ראיה שמותר לחלל שבת עבור חילונים גדולים שהם בני חיובא במצוות, דבזה י"ל דאינו בכלל אחיך במצוות, ולא יותר לחלל עליו את השבת.
 
שלום רב !
הנה המעיין בכל התשובה רואה דבזה גופא נחלקו הבית מאיר והגרעק"א וכמו שמבואר שם בח"ג עמ' רצט' ד"ה והנה דהרקע"א הוכיח מדין מילת קטן בשבת וחזר והשיבו הבית מאיר דאה"נ שתינוק שישאר טמוע אין מלין בשבת.
ומזה הוכיח מרן מופה"ד שם מבדק הבית שכתב דאפילו במומר שנשא מומר מלין בשבת הרי אף שישאר טמוע מלין בשבת מוכח דלא כהבית מאיר. עיי"ש היטב ודו"ק ואכמ"ל.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון