בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
כבר דיברנו על זה בעבר כאן בפורום (אני לא כמו החברים היקרים שיודעים לאתר מיד וללחוץ "כאן", מי שיכול לחפש תע"ב) והעלנו את דעת מרן שליט"א שמברכים אדמה גם על מילויים שוניםהתכוונתי לבמבה נוגט שיש התייחסות חדשה של הרב יצחק בשנתים האחרונות ממה שהשיב בעבר לבדוק את תהליך הייצור
איני יודע מה כבודו מתכוון בתשובה שקיבלתי מהראשלצ על במבה נוגט כתב לי שיש לבדוק את תהליך הייצור.כבר דיברנו על זה בעבר כאן בפורום (אני לא כמו החברים היקרים שיודעים לאתר מיד וללחוץ "כאן", מי שיכול לחפש תע"ב) והעלנו את דעת מרן שליט"א שמברכים אדמה גם על מילויים שונים
התשובה הזו ישנה ונדפסה בקובץ בית יוסף עוד לפני שו"ת הראשון לציון בכלל, עוד שהיה מדור של עמוד ההוראה מידי חודש בחודשו. והעלה שהברכה היא אדמה בכל אופן.
אני מתכוון שבתשובה בקובץ בית יוסף הוא כתב שמברכים על זה אדמה בכל מצב בלי לבדוק את התהליך ייצוראיני יודע מה כבודו מתכוון בתשובה שקיבלתי מהראשלצ על במבה נוגט כתב לי שיש לבדוק את תהליך הייצור.
וזה היה בתשע''ז כמובא ביד בתשובה.
והשו''ת הרשל''צ יצא שנה קודם לכן.
והחידוש הוא שהרב יצחק לוי לא כתב כן בתחילה בספרו ורק אח''כ חזר בו.
בהצלחה
אין בעיה זה אמור לגבי במבה רגילה ולא במילוי. אם תעיין בפנים ותביא הוכחות לדבריך שהרב דיבר על במבה נוגט אז יהיה קשה למה במכתב משנת תשע''ז הוא כן כתב לבדוק את תהליך הייצור כמו שציינתי בשו''ת יד בתשובה.אני מתכוון שבתשובה בקובץ בית יוסף הוא כתב שמברכים על זה אדמה בכל מצב בלי לבדוק את התהליך ייצור
כך זכורני, ואשמח שהרב @בנימין לוריא שבקיא בציונים למקומות בפורום יכוון את שמועה זו על מקומה, שיוכלו לראות היכן הדברים הובאו
וכדבריו בבית יוסף שהזכרתימרן שליט"א אמר לרב מיארה לכתוב בלוח ברכות על כל סוגי הבמבה שזה אדמה.
עי' בספר הנכבד והנפלא של הרב ראובן יוסף מיארה נר"ו [איני זוכר את שמו המדויק] (שלא הפסקתי להתפעל מההיקף העצום והכתיבה הברורה והנהירה בדרך מכובדת) שם כתב בזה משם מרן הראש"ל שליט"אהתכוונתי לבמבה נוגט שיש התייחסות חדשה של הרב יצחק בשנתים האחרונות ממה שהשיב בעבר לבדוק את תהליך הייצור
עי' בספר הנכבד והנפלא של הרב ראובן יוסף מיארה נר"ו [איני זוכר את שמו המדויק] (שלא הפסקתי להתפעל מההיקף העצום והכתיבה הברורה והנהירה בדרך מכובדת) שם כתב בזה משם מרן הראש"ל שליט"א
אולי כוונתכם לספר זה?אין לי גישה לספר זה.
ומסתמא יודה לברך מזונות כמו שכתב לי על איס עוגיות ושוקולד עוגיות
הוא מתכוון לספר שהוציא הרב ראובן יוסף מיארה, לגבי שיעורי אוכל שזה במשקל ולא בנפח. ספר נפלא מאוד, וכבר דיברנו עליו רבות כאן באחד המקומות...אולי כוונתכם לספר זה?
וגם בזמנו הרב יצחק לוי כתב מבואר שבמבה נוגט שהכלאני מבין שהכוונה היא שיש במבה שוש ויש אוסם ויש לולו וכולו
עליהם אומר הפסק שזה אדמה
אך לא הכוונה שבמבה נוגט שהו'א שהשוקולד עיקר מדין עיקר וטפל
ואם תראה את המכתב בשו''ת תבין שאין קשר בכלל להו''א שעל במבה לולו שהכל לבין שבמבה נוגט הו''א שהכל
כי הרב הרשלצ כתב להדיא שיש לברר את תהליך הבמבה נוגט אז מה אנשים לא מבינים אתם רוצים שאעלה את הפיסקא הזו להדיא?