• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ליקוט תשובות מהראשון לציון לזכות את הרבים

התכוונתי לבמבה נוגט שיש התייחסות חדשה של הרב יצחק בשנתים האחרונות ממה שהשיב בעבר לבדוק את תהליך הייצור
כבר דיברנו על זה בעבר כאן בפורום (אני לא כמו החברים היקרים שיודעים לאתר מיד וללחוץ "כאן", מי שיכול לחפש תע"ב) והעלנו את דעת מרן שליט"א שמברכים אדמה גם על מילויים שונים
התשובה הזו ישנה ונדפסה בקובץ בית יוסף עוד לפני שו"ת הראשון לציון בכלל, עוד שהיה מדור של עמוד ההוראה מידי חודש בחודשו. והעלה שהברכה היא אדמה בכל אופן.
 
כבר דיברנו על זה בעבר כאן בפורום (אני לא כמו החברים היקרים שיודעים לאתר מיד וללחוץ "כאן", מי שיכול לחפש תע"ב) והעלנו את דעת מרן שליט"א שמברכים אדמה גם על מילויים שונים
התשובה הזו ישנה ונדפסה בקובץ בית יוסף עוד לפני שו"ת הראשון לציון בכלל, עוד שהיה מדור של עמוד ההוראה מידי חודש בחודשו. והעלה שהברכה היא אדמה בכל אופן.
איני יודע מה כבודו מתכוון בתשובה שקיבלתי מהראשלצ על במבה נוגט כתב לי שיש לבדוק את תהליך הייצור.
וזה היה בתשע''ז כמובא ביד בתשובה.
והשו''ת הרשל''צ יצא שנה קודם לכן.

והחידוש הוא שהרב יצחק לוי לא כתב כן בתחילה בספרו ורק אח''כ חזר בו.

בהצלחה
 
איני יודע מה כבודו מתכוון בתשובה שקיבלתי מהראשלצ על במבה נוגט כתב לי שיש לבדוק את תהליך הייצור.
וזה היה בתשע''ז כמובא ביד בתשובה.
והשו''ת הרשל''צ יצא שנה קודם לכן.

והחידוש הוא שהרב יצחק לוי לא כתב כן בתחילה בספרו ורק אח''כ חזר בו.

בהצלחה
אני מתכוון שבתשובה בקובץ בית יוסף הוא כתב שמברכים על זה אדמה בכל מצב בלי לבדוק את התהליך ייצור
כך זכורני, ואשמח שהרב @בנימין לוריא שבקיא בציונים למקומות בפורום יכוון את שמועה זו על מקומה, שיוכלו לראות היכן הדברים הובאו
 
אני מתכוון שבתשובה בקובץ בית יוסף הוא כתב שמברכים על זה אדמה בכל מצב בלי לבדוק את התהליך ייצור
כך זכורני, ואשמח שהרב @בנימין לוריא שבקיא בציונים למקומות בפורום יכוון את שמועה זו על מקומה, שיוכלו לראות היכן הדברים הובאו
אין בעיה זה אמור לגבי במבה רגילה ולא במילוי. אם תעיין בפנים ותביא הוכחות לדבריך שהרב דיבר על במבה נוגט אז יהיה קשה למה במכתב משנת תשע''ז הוא כן כתב לבדוק את תהליך הייצור כמו שציינתי בשו''ת יד בתשובה.
במבה אדומה - שהכל.
כמו שכתב.

נ.ב אני מסופק אם זה ביטול תורה מה היה בו.. ומתי חזר בו וכדו'
 
1655389808626.png
צ"ע, דרי"ו מיירי כשאוכלו 'כמות שהוא' ללא ריסוק, ובזה כתב שהמחשבה לאוכלו 'כמות שהוא' מחשיבה אותו כמו עיקר הפרי [אלא שברכתו האדמה כיון שאינו הפרי ממש]. אולם לא מיירי כשלאחר מכן 'ריסקו', ואין שום ראיה מדבריו שגם בזה נשארת ברכתו. ואדרבה, לא עדיף מהפרי עצמו שאם היו מרסקים אותו היו מברכים שהכל לפי כמה ראשונים, וגם כאן המחשבה בסה"כ הופכת את החלק שאין דרך לאוכלו כאילו הוא הפרי עצמו שהדרך לאוכלו, ולא יותר, ומה הפרי עצמו אם ריסקו מברך שהכל לפי הנ"ל, ה"ה בפרי זה.
וכך נראה שהבין בפשיטות הרב דוד יוסף שבספרו בסי' ר"ד בירור הלכה אות ו' הביא את רי"ו הנ"ל לענין ברכת לבבות דקל, ואעפ"כ האריך בסוף ספרו שברכת הבמבה היא שהכל. ולפי זה מה שכתב הרב יצחק יוסף
1655390198867.png
אדרבה, שם לב לדבריו, שהרי הביאם בספרו, אלא שמחלק כנ"ל, והחילוק נראה פשוט וברור. ועכ"פ 'ראיה' מדברי רי"ו אין.
 
מרן שליט"א אמר לרב מיארה לכתוב בלוח ברכות על כל סוגי הבמבה שזה אדמה.
וכדבריו בבית יוסף שהזכרתי
שמישהו יחפש בתקליטור של בית יוסף למי שיש ויעלה לכאן את המכתב אם אפשר
בטוח הרב @מורשת מרן ידידנו וחביבנו יסכים לכך, בהיות ואנו מתווכחים על וויכוח עקר, ברגע שיראו את המכתב כולם יבינו כדברים שכתבתי. פשוט אין לי גישה להעלות את זה. כי אין לי את התקליטור, וראיתי זאת בוודאות באחד הקבצים. אולי הרב @קורסיה יוכל להעלות מאשר באמתחתו בזה...
 
התכוונתי לבמבה נוגט שיש התייחסות חדשה של הרב יצחק בשנתים האחרונות ממה שהשיב בעבר לבדוק את תהליך הייצור
עי' בספר הנכבד והנפלא של הרב ראובן יוסף מיארה נר"ו [איני זוכר את שמו המדויק] (שלא הפסקתי להתפעל מההיקף העצום והכתיבה הברורה והנהירה בדרך מכובדת) שם כתב בזה משם מרן הראש"ל שליט"א
 
עי' בספר הנכבד והנפלא של הרב ראובן יוסף מיארה נר"ו [איני זוכר את שמו המדויק] (שלא הפסקתי להתפעל מההיקף העצום והכתיבה הברורה והנהירה בדרך מכובדת) שם כתב בזה משם מרן הראש"ל שליט"א
אין לי גישה לספר זה.
ומסתמא יודה לברך מזונות כמו שכתב לי על איס עוגיות ושוקולד עוגיות
אולי כוונתכם לספר זה?
 
בספר יד בתשובה הבאתי מכתבים מהרשלצ וכתוב שם להדיא שכל סוגי הבמבות נעשים באותה צורה. והוא הדגיש בשיעורו שלמרות שביקר במפעל אחד המנהלת הבכירה אמרה לו כן.
כל סוגי הבמבות.png
(מתוך העלון "השיעור השבועי" יתרו תשע"ה)
 
עוד תשובות מהרשלצ.

כמו כן קבוע יש בעלון אור יצחק תשובות טריות מהרשלצ
 

קבצים מצורפים

  • ברכת התורה ועוד.pdf
    408.4 KB · צפיות: 18
  • תשובת הרשלצ לגבי טלטול בבני ברק וספר מוסר.pdf
    1.8 MB · צפיות: 22
אני מבין שהכוונה היא שיש במבה שוש ויש אוסם ויש לולו וכולו
עליהם אומר הפסק שזה אדמה

אך לא הכוונה שבמבה נוגט שהו'א שהשוקולד עיקר מדין עיקר וטפל
ואם תראה את המכתב בשו''ת תבין שאין קשר בכלל להו''א שעל במבה לולו שהכל לבין שבמבה נוגט הו''א שהכל

כי הרב הרשלצ כתב להדיא שיש לברר את תהליך הבמבה נוגט אז מה אנשים לא מבינים אתם רוצים שאעלה את הפיסקא הזו להדיא?
וגם בזמנו הרב יצחק לוי כתב מבואר שבמבה נוגט שהכל
עד שחזר בו
אז בבקשה לדייק
 
מחילה. הרב @יוסף דהן , התגובות האחרונות שלך באו כהערה/הארה על מי?
מה שאני הבאתי זה כתגובה על כך שרצו לומר שרק על במבה של חברת אוסם מברכים האדמה ושאר הבמבות שהכל.
אם התכוונת להגיב על דבריי, הרי שבהודעתי האחרונה לא התייחסתי לעניין במבה במילוי...
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון