• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לכסות חציל שניצל

הרב בחזוע שבת ב הביא 2 טעמים
1. שלא יראה בושתו שהוא קודם בברכה
והטעם השני אני לא זוכר
וחוששים לא הטעמים לכן אף על פי שהוא לא פתח הרב פסק לחשוש ולכסות אותו
 
כמדומני שראיתי בילקוט יוסף שדן האם צריך לכסות פת הבאה בכיסנין בשעת הקידוש. כי לכתחילה לא עושים קידוש על עוגות, כשאין יין, אלא על פת ממש.
מי שיודע היכן כתב כן מרן שליט"א.
 
האם צריך לכסות חציל שניצל שעושים קידוש
כוונתך לחציל מצופה פירורי לחם?
אם כן, לכאו' הרי ברכתו כברכת השניצל, ואם ברכתו כברכת החציל, למה שיצטרכו לכסות? הרי א"א לקדש עליו וגם אינו קודם בברכה לברכת היין.
 
אגב הנידון,
 
כמדומני שראיתי בילקוט יוסף שדן האם צריך לכסות פת הבאה בכיסנין בשעת הקידוש. כי לכתחילה לא עושים קידוש על עוגות, כשאין יין, אלא על פת ממש.
מי שיודע היכן כתב כן מרן שליט"א.
מרן זיע"א בחזו"ע שבת ב עמ' יד כתב כן
 
כמדומני שראיתי בילקוט יוסף שדן האם צריך לכסות פת הבאה בכיסנין בשעת הקידוש. כי לכתחילה לא עושים קידוש על עוגות, כשאין יין, אלא על פת ממש.
מי שיודע היכן כתב כן מרן שליט"א.
תראה מעלי רשם את העמוד
רשמתי יש 2 טעמים אחד מהם 'ברכת מזונות קודמת ליין לכן אין הבדל אין מקדשים עליו או לא
הרב הביא את זה בלי חולק
 
חזור
חלק עליון