לקראת סיום התפקיד | מאות כוללים וקהילות אברכים במכתב ברכה וחיזוק למנהיג הדור מרן הראשון לציון פוסק הדור רבינו יצחק יוסף שליט"א

ישר כח להרה"ג מעו"מ רב פעלים לתורה ולתעודה הרב @מורשת מרן שליט"א על פעלו הרב להפצת תורתו של מרן זיע"א ומו"ר ועט"ר מרן רבינו הראש"ל שליט"א, כה יתן ה' וכה יוסיף להגביר חיליים לתורה ולקדושה, ואל יבוש מפני המלעיגים עליו, יהיו כמוץ לפני רוח... [כמובן גם לכל העוסקים בענין חשוב זה שאיני יודע שמותם].
אכי"ר.
 
מסקרים אותנו בגליונות שלהם, כקהילה שלהם.
כן.
דווקא אני קורא הדוק של העלון שלהם [וגם של הפורום כאן, וגם עוד מקומות לצערי...]
ולא זכור לי אי פעם שראיתי
חוץ מפעם אחת שכמדומני הזמנתם אליכם את הרב זעפראני שליט"א להכנס"ת או משהו כזה

אדרבה תחכים אותנו
 
בלא ידיעתכם?
זה לא ענין של בידעתכם או לא.
מה שאומר הרב ע"ה זה נתון מציאותי, ז"א כיון שהגבאי איכשהו קשור לעולם הזה, לקח את הרב להיות נשיא הקהילה וכך זה נהיה. (למרות שכמעט אין בזה שום נ"מ, מגיע פעם בשנה לשבת, ובאים כביכול "התלמידים" להתייעץ, ופה נגמר).
בפועל רוב ככל המתפללים הם אברכים ההולכים בדרכו של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
דווקא אני קורא הדוק של העלון שלהם [וגם של הפורום כאן, וגם עוד מקומות לצערי...]
ולא זכור לי אי פעם שראיתי
חוץ מפעם אחת שכמדומני הזמנתם אליכם את הרב זעפראני שליט"א להכנס"ת או משהו כזה

אדרבה תחכים אותנו
אני לא עוקב אחרי פירסומיהם.
אבל מה שכתבת היא גופא הראיה, כי אם הזמינו את הרב זעפרני לקהילה אצלינו להכנסת ס"ת לא מקשר אותנו לאיגוד הקהילות שלהם, אז למה הם מסקרים את זה בקהילות שלהם?!
 
סתם להארה..
המסגרת היחידה שבה יכול להשתמע איזה שהוא שינוי בין דיעות שונות בתור משהו יעיל, זה בעיקר במוסדות לימוד הילדים, כי בית כנסת זה דבר שכמעט לא מורגש בו כלום.. וגם הלכות זה לא דבר בולט.. כל אחד עושה בביתו כרצונו.. ובביכנ"ס אף אחד לא מחפש התנגשויות.. אולי צורת הלימוד בכולל קצת נוגעת.. המשמעות היחידה ליצירת הבדלים זה אופי מוסדות הילדים.. מעבר לזה.. אני לא רואה שום משמעות אקטיבית בפרהסיא של ביכנ"ס.. עלונים וכדו' לא עושים כלום, קצת נייעס וזהו..
ולכן אם מאן דהוא סבור כך או כך.. נראה לי שאלו המסגרות המתאימות יותר לפעול בהם.. כי אפי' בהלכה שזה הצד היותר חזק בנידון דידן, קשה להזיז אברך לכאן או לכאן, הגיל הרך וגילאי הבחרות הם הקובעים..
עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו..
 
אני לא עוקב אחרי פירסומיהם.
אז מאיפה בדיוק החלטת שהם משייכים אתכם אליהם?
אבל מה שכתבת היא גופא הראיה, כי אם הזמינו את הרב זעפרני לקהילה אצלינו להכנסת ס"ת לא מקשר אותנו לאיגוד הקהילות שלהם, אז למה הם מסקרים את זה בקהילות שלהם?!
למה זה שהם מסקרים הופך אתכם להיות חלק מאיגוד הקהילות שלהם, סה"כ סיקרו [גם זה, אם אני אכן זוכר נכון] שהרב זעפראני היה בהכנס"ת, כמו שמסקרים הרבה דברים אחרים [כדוגמת האיגוד של האתיופים, שלמרות שהוא עומד תחת נשיאותו של מו"ר רה"י הגר"א סלים שליט"א, גם סיקרו למרות שאינו עומד תחת נשיאותו של הגרש"י זעפראני שליט"א וכהנה רבות] במטרה לתת ביטוי להתפתחות קהילות האברכים הספרדים בכל הארץ
למיטב ידיעתי זה הענין שלהם, לתת ביטוי ועוצמה להתפתחות בני התורה, בפרט בנושאים של הקמת קהילות, תלמודי תורה ובתי ספר

שוב זה לפי דבריך שבאמת אין לקהילה שלכם שום קשר...

אבל באמת אין ענין לסטות כאן מהנושא של הקמת האיגוד החדש, וסתם לנסות להתנגח אחד בשני
ב"ה כולם עובדי ה' ורוצים לעשות רצונו באמת, ונהרא נהרא ופשטיה
רק להזכירך אתה הוא שהתחלת לדון להיכן הקהילה שלכם משתייכת, ואין רצוני להמשיך לדון בזה
גם את הקהילה שלנו הם מנכסים לעצמם, למרות שאיננו קשורים אליהם במאומה. ו99% מהציבור אצלינו הולכים לאורו של מרן זיע"א.
גם אצלנו בקהילה שאולי אליה התכוון
אני מכיר קהילה שלהם קהילה חזקה ומוצלחת מאוד עם 200 מתפללים בלעה"ר
הרבה פוסקים כמו מרן זצ"ל
אבל זה לא קשור כהוא זה, כמ"ש הרב
סתם להארה..
המסגרת היחידה שבה יכול להשתמע איזה שהוא שינוי בין דיעות שונות בתור משהו יעיל, זה בעיקר במוסדות לימוד הילדים, כי בית כנסת זה דבר שכמעט לא מורגש בו כלום.. וגם הלכות זה לא דבר בולט.. כל אחד עושה בביתו כרצונו.. ובביכנ"ס אף אחד לא מחפש התנגשויות.. אולי צורת הלימוד בכולל קצת נוגעת.. המשמעות היחידה ליצירת הבדלים זה אופי מוסדות הילדים.. מעבר לזה.. אני לא רואה שום משמעות אקטיבית בפרהסיא של ביכנ"ס.. עלונים וכדו' לא עושים כלום, קצת נייעס וזהו..
ולכן אם מאן דהוא סבור כך או כך.. נראה לי שאלו המסגרות המתאימות יותר לפעול בהם.. כי אפי' בהלכה שזה הצד היותר חזק בנידון דידן, קשה להזיז אברך לכאן או לכאן, הגיל הרך וגילאי הבחרות הם הקובעים..
עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו..
וביותר מזה - לדעתי ניתן להיות בשני האיגודים במקביל וזה לא סותר אחד לשני כלל
 
האיגוד הוא לא חדש. קיים כבר מתשע"ט.
כמדומני שזה היה קצת שונה, אז זה היה איחוד הארגונים והקהילות
וכעת פנים חדשות באו לכאן - "איגוד האברכים והקהילות"

 
אני מכיר קהילה שלהם קהילה חזקה ומוצלחת מאוד עם 200 מתפללים בלע"ר
בקיצע'ר רק 2 מתפללים שם הם תלמידים של רב הקהילה שם והשאר תחשבו לבד!
למה אתם חושבים שהאיגוד של הרב זעפרני סותר את מרן הראשל"צ זצ"ל ויבלחט"א
הנושא של האיגוד של הרב זעפראני בא לרומם את בני התורה להכניס אותם למוסדות הספרדים ולפתוח סמינרים ספרדים
כך יפסק ההפליה הגדולה שיש עדיין בנושא
בתוך הקהילות והמוסדות מרן הרב עובדיה ומרן הראש"ל שליט"א נמצאים, יש את הספרים ובת"ת מספרים ויש תמונות בקירות של גדולי ישראל הספרדים, מהבן איש חי חכן עזרא עטיה חכם יהודה צדקה חכם בן ציון חכם עובדיה חכם שלום וכו'
 
מסופר ששנים רבות לאחר המחלוקת שהיתה בין רבי יעקב עמדין ורבי יהונתן אייבשיץ זכר צדיקים וקדושים לברכה, כאשר שניהם כבר לא היו בחיים, נתגלה ר' יהונתן אייבשיץ בחלום לאחד הגדולים ואמר לו 'דע לך אני ורבי יעקב יושבים בגן עדן, אבל כל אלה שהשתתפו ובחשו במחלוקת יושבים בגיהנם'.
 
חזור
חלק עליון