דביר רובין
Member
מספר שאלות הלכה למעשה בעני אמירת קדיש:
1. המג"א הביא שעדיף לשכור אדם לומר קדיש מאשר שיגיד אחר בחינם, והביאו מרן ביביע אומר וכן פסק מרן בילקוט יוסף. האם במקרה שהמשפחה ביקשה לומר קדיש ולא שייך לבקש תשלום ולו סמלי תמורת אמירת הקדיש, האם ישנה תועלת שאדם שאינו קשור למשפחה יתן כסף לאדם אחר תמורת אמירת הקדיש מאשר שיגיד אותו ללא תשלום כלל?
2. אדם שמקבל כסף על אמירת קדיש, מה החיוב שלו באמירת הקדישים? כל יום קדיש? כל התפילות? מספר מסוים? [ודאי שעדיף כמה שיותר, אך מהו החיוב מעיקר הדין]
3. האם הדין שונה באדם שאינו מקבל תשלום על אמירת הקדיש? [כלומר אם לא מקיים את המוטל עליו, כשמקבל תשלום הרי יש פה מקח טעות וכדומה, אך ללא תשלום אין בעיה לכאורה של מקח טעות]
תודה רבה! ויישר כח!
1. המג"א הביא שעדיף לשכור אדם לומר קדיש מאשר שיגיד אחר בחינם, והביאו מרן ביביע אומר וכן פסק מרן בילקוט יוסף. האם במקרה שהמשפחה ביקשה לומר קדיש ולא שייך לבקש תשלום ולו סמלי תמורת אמירת הקדיש, האם ישנה תועלת שאדם שאינו קשור למשפחה יתן כסף לאדם אחר תמורת אמירת הקדיש מאשר שיגיד אותו ללא תשלום כלל?
2. אדם שמקבל כסף על אמירת קדיש, מה החיוב שלו באמירת הקדישים? כל יום קדיש? כל התפילות? מספר מסוים? [ודאי שעדיף כמה שיותר, אך מהו החיוב מעיקר הדין]
3. האם הדין שונה באדם שאינו מקבל תשלום על אמירת הקדיש? [כלומר אם לא מקיים את המוטל עליו, כשמקבל תשלום הרי יש פה מקח טעות וכדומה, אך ללא תשלום אין בעיה לכאורה של מקח טעות]
תודה רבה! ויישר כח!