• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

לש בביצה עם תפוח אדמה

ציון ש

Well-known member
נהגו בהרבה בתי ישראל ליקח הביצה של החמין ולרסקה עם התפו"א בשבת ולאכול.
מדוע אין בזה לש? הרי התפוח אדמה הוא ממש רך ונוזלי כיון שהיה כל הלילה על הפלטה, וביצה הוי דבר שדרכו לגבל,
וא"כ מדוע מותר ואין בזה לישה בשבת?
מצאתי שש"כ שמותר להכין סלט ביצים עם בצל
וכן נקט כדבריו חזו"ע שבת ד עמוד רסד רעו רעז רעט האם קשור?
וכן יש לדון בסלט אבוקדו מרוסק עם מיונז האם מותר להכין בשבת או אסור מדין לש?
 
נערך לאחרונה:
לכאורה אין כאן לש ממש כי התפו"א לא נוזלי באמת, אתה מתכוון שהוא מאוד רך ונימוח. ועל כן זה לא דומה למים וקמח שהמים מחלחלים לתוך הקמח אלא רק מדבק את כל הדברים
ועל כן נראה שמותר עם שינוי בגיבול
להלכה ולא למעשה
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון