לא הבנתי על מי אתה מדבר !מי הרשע שכתב זאת?
עי' בספר "ונמצא כתוב" מחברו "פוזן"אבדוק בהזדמנות קרובה
עמוד 23 ואילך
ותופתע !!
לא הבנתי על מי אתה מדבר !מי הרשע שכתב זאת?
עי' בספר "ונמצא כתוב" מחברו "פוזן"אבדוק בהזדמנות קרובה
צ"ל וימצא כתוב.עי' בספר "ונמצא כתוב" מחברו "פוזן"
עמוד 23 ואילך
ותופתע !!
על הנקודה הזו נתפסתי,שאת כל מה שכן היה לו שאב בזכות השנים בהם למד בבית המדרש.
נכון, אבל במידה מסויימת הוא הדגיש שם שזה השפיע על שיר מאוד מסויים.על הנקודה הזו נתפסתי,
למרות שהוא היה כל כך רחוק משהו כן נשאר בו, והמשהו הזה נתן חותם בשיריו !
כמה חשובות הן השנים בהן אדם משקיע את כל מרצו בשנותיו המוקדמות בעסק התורה,
כל שכן וכל שכן אם משמר הוא את התורה הלאה !!
שמא מעיונו בתוס ידע שהשיר יתפוסנכון, אבל במידה מסויימת הוא הדגיש שם שזה השפיע על שיר מאוד מסויים.
לדוגמא שיר הילדים נד-נד נד-נד, לא הושפע מעיונו בתוס'.
יתכן...שמא מעיונו בתוס ידע שהשיר יתפוס
אינני מכיר שירים של אפיקורסים.יתכן...
יש לו עוד שירים רבים מאוד שלא תפסו!!!
זו הראיה ששירים רבים שלו לא תפסו בניגוד לשיר נד-נד... (שהוא שיר של אפיקורסים שגם אתה מכיר!!!)אינני מכיר שירים של אפיקורסים.
מי אמר שיש לו עוד שיריםזו הראיה ששירים רבים שלו לא תפסו בניגוד לשיר נד-נד... (שהוא שיר של אפיקורסים שגם אתה מכיר!!!)
הרב מאזוז בשיעורים שלו הזכיר מילים של כמה שירים שלו.מי אמר שיש לו עוד שירים
מדובר במי למעלה מי למטה וכו', זה?שיר נד-נד..
ככה אומרים...מדובר במי למעלה מי למטה וכו', זה?
כן ?
זה לא חכמה,ככה אומרים...
ספר נראה מאוד מעניין, עברתי עליו מלמעלהלא הבנתי על מי אתה מדבר !
עי' בספר "ונמצא כתוב" מחברו "פוזן"
עמוד 23 ואילך
ותופתע !!
חבר שלך מהגן...הרב הנ"ל
אגב, ככה כתוב במכלול שהערבים אומרים...תרבות האיסלאם
התלבטתי אם להשיב. אשריך שהקדמתני.ספר נראה מאוד מעניין, עברתי עליו מלמעלה
אבל הטענות של הרב @ע"ה ס"ט מתקבלות על הדעת
אגב התחלתי לכתוב תגובה לטענת הרב הנ"ל נגד רבינו יצחק בענין השמע ישראל במסגדים, ובמחילה אבל דבריו לא נכונים מכיון שזה היה בג'נין ולא בעזה, וגם מתוך היכרותי הדלה את תרבות האיסלאם בהחלט צודק רבינו יצחק הגם שאינו צריך לי, וגם ניכר שהרב הנ"ל לא ראה היאך זה נעשה שם במסגד, אבל אין לי זמן וחשק לסיים את המאמר ואני רק מזכיר את זה כאן אולי מישהו אחר יקדימני
הנושא של ההתגרות אינו בגלל שמרן שליט"א סובר שאינם אומרים, אלא שהצורה שזה נעשה היא התגרות.אגב, ככה כתוב במכלול שהערבים אומרים...
לא הבנתי אם אתה רוצה לומר שאני זילזלתי בו ח"ו, לא עלתה על דעתי כן, ואם אתה רוצה לזלזל אני מוחה בידךחבר שלך מהגן...
מה הם אומרים? בתיפלה שלהם הם חוזרים על משפט אחד וזהו. שבכלל לא מתקרב בתוכן שלו לאות אחת משמע ישראל. בדקתי את זה. ושומעים כך גם בנעירות ונביחות של המואזין.אגב, ככה כתוב במכלול שהערבים אומרים...
בכל עת ובזמן המוות או בזמנים מסוכנים וכיוצא הם אומרים את ה"שהאדה" (המקבילה לשמע ישראל) נכתבה בחדית' אחרי הקוראן: "אַשְהַדֻ אַן (מעיד אני - מקביל ל"שמע ישראל" כי) לַא אִלָהַ אִלַּא אללָּה (אין אלוה, אלא (מבלעדי) ה' - ה' אלוקינו ה' אחד) וַאַן מֻחַמַּדַ רַסוּלֻ אללָּה" (-ומוחמד הוא שליחו של האל).מה הם אומרים? בתיפלה שלהם הם חוזרים על משפט אחד וזהו. שבכלל לא מתקרב בתוכן שלו לאות אחת משמע ישראל. בדקתי את זה. ושומעים כך גם בנעירות ונביחות של המואזין