• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מאחורי הקלעים של השיעור השבועי - וכל מה שקשור לשיעור של מרן שליט"א זה המקום.

עי' בספר "ונמצא כתוב" מחברו "פוזן"
עמוד 23 ואילך
ותופתע !!
צ"ל וימצא כתוב.
ולגופם של דברים, אכן מכתבים מעניינים של הגר"י אברמסקי איליו ועליו.
אבל הנקודה המרכזית שבכולם, היא הכרת הטוב על הצלתו מעמק הבכא.
שנית, כמה מהמכתבים הם מכתבים אישיים ולא לפרסום.
שלישית, עכ"ז הוא כותב בא' ממכתביו שנמנע לשלוח לו מענה למכתב (למרות הכרת הטוב על שהצילו מעמק הבכא), דוקא בגלל חששו שבדרך כלשהיא יתפרסם.
רביעית, בכל מה שכתב לפרסום, מדגיש נקודה אחת, שאת כל מה שכן היה לו שאב בזכות השנים בהם למד בבית המדרש.
 
שאת כל מה שכן היה לו שאב בזכות השנים בהם למד בבית המדרש.
על הנקודה הזו נתפסתי,
למרות שהוא היה כל כך רחוק משהו כן נשאר בו, והמשהו הזה נתן חותם בשיריו !
כמה חשובות הן השנים בהן אדם משקיע את כל מרצו בשנותיו המוקדמות בעסק התורה,
כל שכן וכל שכן אם משמר הוא את התורה הלאה !!
 
על הנקודה הזו נתפסתי,
למרות שהוא היה כל כך רחוק משהו כן נשאר בו, והמשהו הזה נתן חותם בשיריו !
כמה חשובות הן השנים בהן אדם משקיע את כל מרצו בשנותיו המוקדמות בעסק התורה,
כל שכן וכל שכן אם משמר הוא את התורה הלאה !!
נכון, אבל במידה מסויימת הוא הדגיש שם שזה השפיע על שיר מאוד מסויים.
לדוגמא שיר הילדים נד-נד נד-נד, לא הושפע מעיונו בתוס'...
 
לא הבנתי על מי אתה מדבר !

עי' בספר "ונמצא כתוב" מחברו "פוזן"
עמוד 23 ואילך
ותופתע !!
ספר נראה מאוד מעניין, עברתי עליו מלמעלה
אבל הטענות של הרב @ע"ה ס"ט מתקבלות על הדעת

אגב התחלתי לכתוב תגובה לטענת הרב הנ"ל נגד רבינו יצחק בענין השמע ישראל במסגדים, ובמחילה אבל דבריו לא נכונים מכיון שזה היה בג'נין ולא בעזה, וגם מתוך היכרותי הדלה את תרבות האיסלאם בהחלט צודק רבינו יצחק הגם שאינו צריך לי, וגם ניכר שהרב הנ"ל לא ראה היאך זה נעשה שם במסגד, אבל אין לי זמן וחשק לסיים את המאמר ואני רק מזכיר את זה כאן אולי מישהו אחר יקדימני
 
ספר נראה מאוד מעניין, עברתי עליו מלמעלה
אבל הטענות של הרב @ע"ה ס"ט מתקבלות על הדעת

אגב התחלתי לכתוב תגובה לטענת הרב הנ"ל נגד רבינו יצחק בענין השמע ישראל במסגדים, ובמחילה אבל דבריו לא נכונים מכיון שזה היה בג'נין ולא בעזה, וגם מתוך היכרותי הדלה את תרבות האיסלאם בהחלט צודק רבינו יצחק הגם שאינו צריך לי, וגם ניכר שהרב הנ"ל לא ראה היאך זה נעשה שם במסגד, אבל אין לי זמן וחשק לסיים את המאמר ואני רק מזכיר את זה כאן אולי מישהו אחר יקדימני
התלבטתי אם להשיב. אשריך שהקדמתני.
 
אגב, ככה כתוב במכלול שהערבים אומרים...
הנושא של ההתגרות אינו בגלל שמרן שליט"א סובר שאינם אומרים, אלא שהצורה שזה נעשה היא התגרות.
תחשוב על ערבים שיכנסו לבית הכנסת וישתמשו במערכת ההגברה בצורה של להראות שהם בעלי הבית, זה לא משנה מה הטקסטים שיאמרו.
 
חבר שלך מהגן...
לא הבנתי אם אתה רוצה לומר שאני זילזלתי בו ח"ו, לא עלתה על דעתי כן, ואם אתה רוצה לזלזל אני מוחה בידך

אגב, ככה כתוב במכלול שהערבים אומרים...
מה הם אומרים? בתיפלה שלהם הם חוזרים על משפט אחד וזהו. שבכלל לא מתקרב בתוכן שלו לאות אחת משמע ישראל. בדקתי את זה. ושומעים כך גם בנעירות ונביחות של המואזין.
 
הנושא של ההתגרות אינו בגלל שמרן שליט"א סובר שאינם אומרים, אלא שהצורה שזה נעשה היא התגרות.
תחשוב על ערבים שיכנסו לבית הכנסת וישתמשו במערכת ההגברה בצורה של להראות שהם בעלי הבית, זה לא משנה מה הטקסטים שיאמרו.
בזה גם הגר"מ מאזוז הסכים
IMG_20231227_110040_014.jpg
 
מה הם אומרים? בתיפלה שלהם הם חוזרים על משפט אחד וזהו. שבכלל לא מתקרב בתוכן שלו לאות אחת משמע ישראל. בדקתי את זה. ושומעים כך גם בנעירות ונביחות של המואזין
בכל עת ובזמן המוות או בזמנים מסוכנים וכיוצא הם אומרים את ה"שהאדה" (המקבילה לשמע ישראל) נכתבה בחדית' אחרי הקוראן: "אַשְהַדֻ אַן (מעיד אני - מקביל ל"שמע ישראל" כי) לַא אִלָהַ אִלַּא אללָּה (אין אלוה, אלא (מבלעדי) ה' - ה' אלוקינו ה' אחד) וַאַן מֻחַמַּדַ רַסוּלֻ אללָּה" (-ומוחמד הוא שליחו של האל).
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון