ג גרינפלד Well-known member 10 אפריל 2025 #1 במנהגי מהרי"ל (אות כח) הובא שהטעם שיש לברך על כוס שני, כיון שאסור ליהנות בלא ברכה. ולכאורה זה מתאים עם דברי הרעק"א (ברכות י"ב).
במנהגי מהרי"ל (אות כח) הובא שהטעם שיש לברך על כוס שני, כיון שאסור ליהנות בלא ברכה. ולכאורה זה מתאים עם דברי הרעק"א (ברכות י"ב).
ג גרינפלד Well-known member 10 אפריל 2025 #2 גרינפלד אמר: שהטעם שיש לברך על כוס שני לחץ כדי להרחיב... אף על פי שזהו ספק
ג גרינפלד Well-known member 10 אפריל 2025 #3 מיהו לכאורה המשנ"ב בכמה מקומות פוסק [לפחות לגבי ספק מציאותי] שלא לברך מספק גם בברכות הנהנין.
א.א Well-known member 10 אפריל 2025 #4 גרינפלד אמר: מיהו לכאורה המשנ"ב בכמה מקומות פוסק [לפחות לגבי ספק מציאותי] שלא לברך מספק גם בברכות הנהנין. לחץ כדי להרחיב... כנראה כוונתו בכוס ראשון לא לפטור להדיא כוס שני [עונה בהשערה]
גרינפלד אמר: מיהו לכאורה המשנ"ב בכמה מקומות פוסק [לפחות לגבי ספק מציאותי] שלא לברך מספק גם בברכות הנהנין. לחץ כדי להרחיב... כנראה כוונתו בכוס ראשון לא לפטור להדיא כוס שני [עונה בהשערה]
פ פשוט Well-known member 14 אפריל 2025 #5 למיטב זכרוני בראשונים כתוב שזהו בגלל שאסור לשתות בעת ההגדה.
ע"ה ס"ט Well-known member 14 אפריל 2025 #6 הרי"ף כותב כי כל אחד מצוה בפנ"ע, ויש מהראשונים שכתבו בגלל הפסק ההגדה, ויש שכתבו שבאמת לא מברך, וכמנהגנו.
הרי"ף כותב כי כל אחד מצוה בפנ"ע, ויש מהראשונים שכתבו בגלל הפסק ההגדה, ויש שכתבו שבאמת לא מברך, וכמנהגנו.