ת"ח? בן כמה?הרב יעקב בן נאים, מגדולי המרביצי.
כבר לא ישיבה אלא כולל.
(כמו כמעט כל ישיבות המרביצי, שעברו מן העולם).
ת"ח? בן כמה?הרב יעקב בן נאים, מגדולי המרביצי.
כבר לא ישיבה אלא כולל.
(כמו כמעט כל ישיבות המרביצי, שעברו מן העולם).
מתי נסגרה הישיבה? ולמה?ת"ח? בן כמה?
ת"ח עצום.ת"ח? בן כמה?
לפני כמה שנים.מתי נסגרה הישיבה? ולמה?
אבא של הרב בן נאים מרמת אשכול.זה הוא של ספרי דרך יעקב? קשור לרב שלום בן נאים ר"י רמת אשכול? ולרב חיים משה בן נאים?
לצערינו הרב אצל אחינו שאינם שומרים תומ"צ, האבא והאמא אין להם שום זכות אמירה בבית, ועל כל דבר יש זכות וטו לכל זאטוטשימעו נא רבותי דבר מעניין
הייתי עכשיו באיזה אירוע וישב לידי יהודי אשכנזי סרוג מנתניה אשר כמובן ידו אוחזת בעקב עשו, ומכיון שהוא יודע שאני ספרדי אסלי החל שואל אותי אם אני יודע מה זה פייסטוק, אמרתי לו ששמעתי משהו על הסוג עבודה זרה הזו. הוא נפגע ואמר לי למה אתה אומר ככה בוא תראה מה כולם כותבים, ויפתח את פי האתון שלו והראה לי שמישהו הניח שם את התמונה של רבינו עובדיה עם אשתו הרבנית ושני ילדיהם באמצע, וכמו שכאן יש מקסימום 5-6 לייקים שם היה 8.2 אלף לייקים לתמונה הזו ואלפי הערות מתחת של אנשים משועממים כמוהו שכולם מלאים געגוע וקילוסין לדמותו של רבינו והרבנית, והוא אומר לי כולם כאן חילונים תראה איך הם מעריצים את הרב הזה...
אגב הוא שמע שאני עוסק בחינוך אמר לי מי יכול היום לגדל ילדים בכלל, ולא האמין למה שאמרתי לו שיש אצלינו משמעת וכבוד
רוצה להקים ישיבה כמו כסא רחמים, רק של מרוקאים... כל הזמן נגד פסקיו של מרן זיע"א. ודי בזה...אגב, מיהו הרב אברהם אסולין הנ"ל?
אני ממליץ לך ולעוד כמה אחדים פה ללמוד ספר ח"ח שה"לרוצה להקים ישיבה כמו כסא רחמים, רק של מרוקאים... כל הזמן נגד פסקיו של מרן זיע"א. ודי בזה...
וכן למר. ע' ב"ב קסד: בס"ד.אני ממליץ לך ולעוד כמה אחדים פה ללמוד ספר ח"ח שה"ל
מחילה ידידי זה לא מדוייק. אני מכיר אותו ודיברתי איתו באורך. ועד שלא תדבר איתו לא תבין את הראש שלו.רוצה להקים ישיבה כמו כסא רחמים, רק של מרוקאים... כל הזמן נגד פסקיו של מרן זיע"א. ודי בזה...
אגב בענין מנהגי מרוקו והשפעתם מחכמי אשכנז
במחכ"ת אינו מובן כללומיניה לנד''ד
הוי רגלים לדבר ובסיס להשערהומה בכך ששיירות מצויות בין אשכנז למארכש?
הוי דמיונות בעלמא!הוי רגלים לדבר ובסיס להשערה
אחד מהשניים או שלא הבנתי כוונת כבודו או שהוא לא הבין כוונתיהוי דמיונות בעלמא!
להגיד שכל מנהגי קהילה שהיא בעולם תושפע במנהגיה, מחמת ביקורי חכמים איזה שיהיו, הוא דבר מופקע!אחד מהשניים או שלא הבנתי כונת כבודו או שהוא לא הבין כוונתי
להגיד שמנהגי עירק או מצרים הושפעו ממנהגי אשכנז הוא דבר רחוק ותמוה כי מה הקשר בין השנים ולפי פשוטו הוא גם על מנהגי מרוקו ועל זה הבאתי העדות הנ''ל וארווח לן שאף במנהגים הקדמונים [לפני שלוחי חב''ד] נוכל לומר כן, שכבר היה לעולמים בימי קדם לפני כארבע מאות שנה וכאמור