ע"ה ס"ט
Well-known member
למה לא רלוונטית?"הרגו" הם פשוט הפסיקו את פעילותם מכיון שהיא כבר לא רלוונטית.
פשוט כיום הם לא יכולים לדבר נגד מרן זיע"א, אחר שאורו זורח בצורה שלא העלו בדעתם.
למה לא רלוונטית?"הרגו" הם פשוט הפסיקו את פעילותם מכיון שהיא כבר לא רלוונטית.
אני לא יודע אם התכוונת לכתוב נסגרה או לא (כתבת "אבל", מה שניהם נסגרו?).אבל תבנית הישיבה עליה נלחמו נסגרה.
כוונתי שחלק מהישיבות הנ"ל נסגרו לגמרי, ואותם שעדיין קיימות נסגרו, ונפתחו שוב במתכונת אחרת.אני לא יודע אם התכוונת לכתוב נסגרה או לא (כתבת "אבל", מה שניהם נסגרו?).
נכון מאוד.אבל ברור שהרבה מחברי הפורום כאן חושבים שהישיבות הספרדיות במתכונתם היו צומחות לבד, כהמשך כמובן של פורת יוסף וכסא רחמים, שפתאום יעבור מוטציה.
אז התשובה היא שלא. תאהב או שלא, ההשפעה של ראשי ישיבות המרביצי או איך שתקרא לכל אותם גדו"י של הדור הקודם, שהקימו בידיהם או ברוחם את כל הישיבות הספרדיות הקיימות, עומדת ותעמוד, וכל זה מתוך גאווה בהתהוות הציבור הספרדי וישיבותיו בדור החדש.
תן לי לנחש שזה או שארית יוסף או נחלת משה.כוונתי שחלק מהישיבות הנ"ל נסגרו לגמרי, ואותם שעדיין קיימות נסגרו, ונפתחו שוב במתכונת אחרת.
נכון מאוד.
גילוי נאות, אני ג"כ למדתי באחת מישיבות המרביצי שנסגרו, שמניתי לעיל.
נותן לך לנחש מה שאתה רוצה...תן לי לנחש שזה או שארית יוסף או נחלת משה.
הנוסח ברוך המקום שהרגו-נוסח צורם מאדודאי שראשי ישיבות "המרביצי" לשעבר, (וברוך המקום שהרגו!), הם מלך ללא עם... ורובא דרובא דתלמידיהם הם פרי עמלו ומסירות נפשו של מו"ר הגר"ע זיע"א, אך מסופקני אם מה שחלקם מהישיבות הללו נסגרו הוא מחמת שייכותם למרביצי, או מחמת שרוב הישיבות הוותיקות סובלות ממשבר מסוים, בעקבות הישיבות היחסית חדשות שנפתחו שהצליחו מאוד ב"ה.
זכיתי להכירו היטב, אבל דברי הרב @פשוט פשוטים וברורים מבחינה מסויימת. כמבואר בדבריו.הנוסח ברוך המקום שהרגו-נוסח צורם מאד
שנים רבות הישיבות האלה גידלו ת''ח ועמלי תורה
ואת הגרנ''ט קצת הכרתי איזה עמל התורה בלי הפסקה
והיה לו שנים עם רישום מאד קשה והוא עבד איתם ולימד במסירות נפש
והוציא יקר מזולל
וגם מש''כ מלך בלא עם...קשה לי עם הנוסח הזה
וכמדומני שהגרנ''ט לא דיבר בישיבה בענינים מעין אלו אלא רק תורה
קצת דרך ארץ מפני רבותינו עמלי תורה
אבהיר, מש"כ "ברוך המקום שהרגו", הוא על ארגון המרביצי בלבד, ולא חלילה על ראשי הישיבות ז"ל ויבלחט"א.הנוסח ברוך המקום שהרגו-נוסח צורם מאד
שנים רבות הישיבות האלה גידלו ת''ח ועמלי תורה
ואת הגרנ''ט קצת הכרתי איזה עמל התורה בלי הפסקה
והיה לו שנים עם רישום מאד קשה והוא עבד איתם ולימד במסירות נפש
והוציא יקר מזולל
בענין אלו של "ההשקפה הטהורה" ו"מעתיקי השמועה" וכל פיטומי מילי מעין אלו, הם אכן היו מלכים ללא עם, כי רובא דרובא דתלמידיהם לא נשמע להם.וגם מש''כ מלך בלא עם...קשה לי עם הנוסח הזה
אין לי מושג וידיעה, מה דיבר בישיבה, זוכר היטב מה דיברו בכינוסיהם.וכמדומני שהגרנ''ט לא דיבר בישיבה בענינים מעין אלו אלא רק תורה
יש הרבה ת"ל.קצת דרך ארץ מפני רבותינו עמלי תורה
זכיתי ללמוד בישיבתו כמה שנים, ולקרבה ממנו.אין לי מושג וידיעה, מה דיבר בישיבה, זוכר היטב מה דיברו בכינוסיהם.
פשוט וברור שכל ראשי ישיבות המרביצי הם ת"ח עצומים בעלי ישעור וקומה, גם זצ"ל וגם יבדלחט"א.זכיתי ללמוד בישיבתו כמה שנים, ולקרבה ממנו.
ואומר דבר אחד בישיבה לא דיבר מאומה מענייני פוליטיקה, אפי' לא להצביע ג'.
פעם אחת בשנים הראשונות של דגל התורה, דיבר בכינוס של מועצת גדולי התורה, ואמר שלהם יש מסורת ואילו לנו אין. (לחוסר ידיעתו).
אבל מעולם לא זילזל במרן זיע"א או בבניו אחריו, כמו שלא דיבר נגד אף אדם.
זכורני שהנחנו לו על שולחנו אגרת לבן תורה של מורנו הראש"ל שליט"א, וישב אחרי התפלה וקרא בשקיקה את כל הסיפורים שבסוף הספר על מרן זיע"א.
בבית המדרש היו כל ספרי מרן זיע"א וכל ספרי בנו מרן הראש"ל שליט"א.
ובאשכול נפרד העליתי כמה דברים אודותיו.
הגאון רבי ניסים טולדנו זצ"ל ראש ישיבת שארית יוסף
הרב הדומה למלאך – הגאון הגדול רבינו נסים טולדנו זצ"ל נלב"ע י"ב סיון תשע"ב - סיון תש"פ 8 שנים לפטירתו - דברים שראיתי בעיני או שמעתי מכלי ראשון - בבואי לאחוז בקצה גלימתו ובשולי אדרתו של רבינו ראש הישיבה זצ"ל, תאחזני רעד, בעלותי גודל פרישותו ענוותנותו ושקיעותו בתורה. אך פטור בלא כלום א"א, דכבר...forum.moreshet-maran.com
לא מצאו את ההגהות וכד' למרות שידעו שכתב וכו'.לעצם העניין. שני תמיהות על דברי הרב יצחק . א. מהוד"ק כבר הודפסה בחייו כמבואר במכתב אז מה זה שאומר שלא מצאו את הכתבים .
היכן סיפר?ב. רבינו עובדיה מספר שהוא הלך לבקרו ולא הפוך .
היכן סיפר?
הוא לא התכוון למסורת למדנית או הלכתית, אותה כנראה הכיר היטב מזיכרונות הילדות והנערות ממקנס.ואמר שלהם יש מסורת ואילו לנו אין. (לחוסר ידיעתו).