ודאי שראשי ישיבות "המרביצי" לשעבר, (וברוך המקום שהרגו!), הם מלך ללא עם... ורובא דרובא דתלמידיהם הם פרי עמלו ומסירות נפשו של מו"ר הגר"ע זיע"א, אך מסופקני אם מה שחלקם מהישיבות הללו נסגרו הוא מחמת שייכותם למרביצי, או מחמת שרוב הישיבות הוותיקות סובלות ממשבר מסוים, בעקבות הישיבות היחסית חדשות שנפתחו שהצליחו מאוד ב"ה.
הנוסח ברוך המקום שהרגו-נוסח צורם מאד
שנים רבות הישיבות האלה גידלו ת''ח ועמלי תורה
ואת הגרנ''ט קצת הכרתי איזה עמל התורה בלי הפסקה
והיה לו שנים עם רישום מאד קשה והוא עבד איתם ולימד במסירות נפש
והוציא יקר מזולל
וגם מש''כ מלך בלא עם...קשה לי עם הנוסח הזה
וכמדומני שהגרנ''ט לא דיבר בישיבה בענינים מעין אלו אלא רק תורה
קצת דרך ארץ מפני רבותינו עמלי תורה
הנוסח ברוך המקום שהרגו-נוסח צורם מאד
שנים רבות הישיבות האלה גידלו ת''ח ועמלי תורה
ואת הגרנ''ט קצת הכרתי איזה עמל התורה בלי הפסקה
והיה לו שנים עם רישום מאד קשה והוא עבד איתם ולימד במסירות נפש
והוציא יקר מזולל
וגם מש''כ מלך בלא עם...קשה לי עם הנוסח הזה
וכמדומני שהגרנ''ט לא דיבר בישיבה בענינים מעין אלו אלא רק תורה
קצת דרך ארץ מפני רבותינו עמלי תורה
הנוסח ברוך המקום שהרגו-נוסח צורם מאד
שנים רבות הישיבות האלה גידלו ת''ח ועמלי תורה
ואת הגרנ''ט קצת הכרתי איזה עמל התורה בלי הפסקה
והיה לו שנים עם רישום מאד קשה והוא עבד איתם ולימד במסירות נפש
והוציא יקר מזולל
זכיתי ללמוד בישיבתו כמה שנים, ולקרבה ממנו.
ואומר דבר אחד בישיבה לא דיבר מאומה מענייני פוליטיקה, אפי' לא להצביע ג'.
פעם אחת בשנים הראשונות של דגל התורה, דיבר בכינוס של מועצת גדולי התורה, ואמר שלהם יש מסורת ואילו לנו אין. (לחוסר ידיעתו).
אבל מעולם לא זילזל במרן זיע"א או בבניו אחריו, כמו שלא דיבר נגד אף אדם.
זכורני שהנחנו לו על שולחנו אגרת לבן תורה של מורנו הראש"ל שליט"א, וישב אחרי התפלה וקרא בשקיקה את כל הסיפורים שבסוף הספר על מרן זיע"א.
בבית המדרש היו כל ספרי מרן זיע"א וכל ספרי בנו מרן הראש"ל שליט"א.
הרב הדומה למלאך – הגאון הגדול רבינו נסים טולדנו זצ"ל נלב"ע י"ב סיון תשע"ב - סיון תש"פ 8 שנים לפטירתו - דברים שראיתי בעיני או שמעתי מכלי ראשון - בבואי לאחוז בקצה גלימתו ובשולי אדרתו של רבינו ראש הישיבה זצ"ל, תאחזני רעד, בעלותי גודל פרישותו ענוותנותו ושקיעותו בתורה. אך פטור בלא כלום א"א, דכבר...
זכיתי ללמוד בישיבתו כמה שנים, ולקרבה ממנו.
ואומר דבר אחד בישיבה לא דיבר מאומה מענייני פוליטיקה, אפי' לא להצביע ג'.
פעם אחת בשנים הראשונות של דגל התורה, דיבר בכינוס של מועצת גדולי התורה, ואמר שלהם יש מסורת ואילו לנו אין. (לחוסר ידיעתו).
אבל מעולם לא זילזל במרן זיע"א או בבניו אחריו, כמו שלא דיבר נגד אף אדם.
זכורני שהנחנו לו על שולחנו אגרת לבן תורה של מורנו הראש"ל שליט"א, וישב אחרי התפלה וקרא בשקיקה את כל הסיפורים שבסוף הספר על מרן זיע"א.
בבית המדרש היו כל ספרי מרן זיע"א וכל ספרי בנו מרן הראש"ל שליט"א.
הרב הדומה למלאך – הגאון הגדול רבינו נסים טולדנו זצ"ל נלב"ע י"ב סיון תשע"ב - סיון תש"פ 8 שנים לפטירתו - דברים שראיתי בעיני או שמעתי מכלי ראשון - בבואי לאחוז בקצה גלימתו ובשולי אדרתו של רבינו ראש הישיבה זצ"ל, תאחזני רעד, בעלותי גודל פרישותו ענוותנותו ושקיעותו בתורה. אך פטור בלא כלום א"א, דכבר...
לעצם העניין. שני תמיהות על דברי הרב יצחק . א. מהוד"ק כבר הודפסה בחייו כמבואר במכתב אז מה זה שאומר שלא מצאו את הכתבים . ב. רבינו עובדיה מספר שהוא הלך לבקרו ולא הפוך .
בשו"ת מים חיים (חלק א' אורח חיים סימן קעט) בזה"ל: וכן נתפשט מנהג זה בארץ מולדתי עיר ואם בישראל מקנס בשנת תער"ב לפ"ק על ידי איש צדיק רב ועצום כמוהר"ר זאב היילפרין שבא מארץ אשכנז והרביץ תורה הרבה בערי המערב וקבע מנהג זה וכמה וכמה מנהגים הנהיגו חסידי חב"ד כדעת הגר"ז ואף שפעלו גדולות ונצורות אשריהם...
הוא לא התכוון למסורת למדנית או הלכתית, אותה כנראה הכיר היטב מזיכרונות הילדות והנערות ממקנס.
הוא התכוון כנראה לדרכי הנהגת עולם התורה בעידן החדש - העולם החרדי ומוסדותיו. אין להאריך אודות הקשר של העולם הספרדי לאשכנזי, בלימוד, בהשקפה והנהגה, ובכל אורח החיים. כל ניסיון לצייר מציאות של מסורת ספרדית טהורה בעניינים הנ"ל - חוטא לאמת.