יוסף דהן
Well-known member
יש משהו דומה שהרב כתב ולא חזר בו אך יש להניח שהיה חוזר בו
והוא בענין גביע שכתב לברך שהכל על הגלידה ולפטור אותו
ואילו בימינו שהגביע משובח בפני עצמו, אם עשוי מקמח חיטה יש לברך עליו מזונות כאשר מגיע אליו.
ואף שבח''ע כתב רק שהכל. הוא דיבר על מציאות שלו ולא של היום, בטילונים היקרים.
וכן דוג' שחזר בו בענין השניצל שלרב דוד אמר פעמים מזונות ובסרטונים של סוף ימיו שהכל.
וכן דעתו לא ברורה במי שנוטל ידיו כדי לאכול 220 גר' של רוגלך אם יברך ענ''י או לא יעו' יבי''א חלק יא וחזו''ע ברכות וקובץ המשביר.
ולענין מה שכתב אם יוצא לאחר שאכל כזית או פחות במיני מזונות חוץ לחדר וחזר אם יש לו לברך שוב יעו' בהליכות ברכות החדש שדייק מהמהדורא הראשונה של הליכות עולם למהדורא השניה וצ''ע למעשה.
ואם תרצה עוד מקום
יש לי מקורות בענין אם להתפלל על אשתו שלא תלד בשבת שלמ''ד אחד אמר שכן ולמ''ד משמע שלא
(מלך שהשלום שלו, שו''ת מעין אומר)
והוא בענין גביע שכתב לברך שהכל על הגלידה ולפטור אותו
ואילו בימינו שהגביע משובח בפני עצמו, אם עשוי מקמח חיטה יש לברך עליו מזונות כאשר מגיע אליו.
ואף שבח''ע כתב רק שהכל. הוא דיבר על מציאות שלו ולא של היום, בטילונים היקרים.
וכן דוג' שחזר בו בענין השניצל שלרב דוד אמר פעמים מזונות ובסרטונים של סוף ימיו שהכל.
וכן דעתו לא ברורה במי שנוטל ידיו כדי לאכול 220 גר' של רוגלך אם יברך ענ''י או לא יעו' יבי''א חלק יא וחזו''ע ברכות וקובץ המשביר.
ולענין מה שכתב אם יוצא לאחר שאכל כזית או פחות במיני מזונות חוץ לחדר וחזר אם יש לו לברך שוב יעו' בהליכות ברכות החדש שדייק מהמהדורא הראשונה של הליכות עולם למהדורא השניה וצ''ע למעשה.
ואם תרצה עוד מקום
יש לי מקורות בענין אם להתפלל על אשתו שלא תלד בשבת שלמ''ד אחד אמר שכן ולמ''ד משמע שלא
(מלך שהשלום שלו, שו''ת מעין אומר)