פשוט שאסור,מועדים לשמחה, האם מישהו ראה התייחסות בנוגע למיחם שחיממו עליו חמץ רק באמצעות סיר וידוע שלא נשפך עליו מהסיר במהלך השנה?
בפסח עצמו לא מתירים נט בר נטנט בר נט הוא ושרי
הרי מותר להכין חרוסת בסיר שבישל בו באותו היום אטריות (כאן) וכ"ש בנידון דידן שהחמץ נתן טעם בסיר שנתן טעם בזיעה שנתן טעם במכסה
אבל בהרבה פעמים הסיר מלוכלך קצת בחמץ בתחתית הסיר ואם הניחו אותו כך על המכסה אז המכסה כן צריך הגעלה
זה בלע לפני הפסח כמו שהחרוסת בלעה לפני הפסח ואוכלים אותה בפסחבפסח עצמו לא מתירים נט בר נט
נט בר נט דשרי בפסח, היינו שבשלו את האוכל (חרוסת במקרה שלך) קודם פסח.זה בלע לפני הפסח כמו שהחרוסת בלעה לפני הפסח ואוכלים אותה בפסח
גם המכסה "התבשל" קודם הפסחאך אם בתוך פסח בשלוהו-אסור.
קשה להסביר.... אבל אנסה.גם מהחרוסת שאתה אוכל בפסח "יוצא טעם" ומתירים
אין כאן בטל בשישים שבישל בסיר גדול הרבה מאוד אטריות ואח"כ בישל בו מעט חרוסת אז יהיה אסור לאכול את החרוסת ? הרי אם במקום חמץ נדמה לבשר טרף שבישל בסיר בשר טרף ואח"כ בישל בו מעט חרוסת החרוסת ודאי שאסורהעיי' תמז ד שאם נתבטל כבר קודם פסח, שאינו חוזר וניעור. ויש חולקים, ולהלכה כדעה א.
נ"ט בר נ"ט מתבטל רק כשהוא יצא, לא כשהוא בתוך המכסה, להסביר את זה צריך להסביר הרבה מסי' צה' ביו"ד ואין לי כח....אין כאן בטל בשישים שבישל בסיר גדול הרבה מאוד אטריות ואח"כ בישל בו מעט חרוסת אז יהיה אסור לאכול את החרוסת ? הרי אם במקום חמץ נדמה לבשר טרף שבישל בסיר בשר טרף ואח"כ בישל בו מעט חרוסת החרוסת ודאי שאסורה
אלא אנו אומרים שהחמץ שבחרוסת כיון שהוא נט בר נט התבטל לפני הפסח גם החמץ שבמכסה התבטל לפני הפסח
הוא יצא למכסה הרי המכסה בלע גם מים ועוד דברים והוא התבטל שם"ט בר נ"ט מתבטל רק כשהוא יצא,
הוא יצא למכסה הרי המכסה בלע גם מים ועוד דברים והוא התבטל שם
משא"כ במכסה עצמו שאין שום ביטול (אא"כ היה ס' כנגד החמץ במכסה, דבר שאינו מציאותי)
הסיר קיבל טעם מהחמץ והסיר נתן טעם בזיעה של המים והם נתנו טעם במכסה של המיחםהמכסה קיבל טעם מהחמץ, נ"ט ראשון, והדבר שמניחים על המכסה זה הנ"ט השני.
מנין לכבודו הרי בתוך המכסה הוא כבר נט בר נט ומה החילוק בין אוכל לכלינ"ט בר נ"ט מתבטל רק כשהוא יצא, לא כשהוא בתוך המכסה, להסביר את זה צריך להסביר הרבה מסי' צה' ביו"ד ואין לי כח....
קצרה ידי מלהסביר, מחילה.הסיר קיבל טעם מהחמץ והסיר נתן טעם בזיעה של המים והם נתנו טעם במכסה של המיחם
וכל זה קרה קודם הפסח
מנין לכבודו הרי בתוך המכסה הוא כבר נט בר נט ומה החילוק בין אוכל לכלי
עדיין לא הבנתי...