לכאורה שכר פסיעות זה ״כבוד״ למצווה, אין מצווה לאכול ירקות, אלא כשאתה בא לאכול אנחנו חייבים לוודא שהוא בכשרות כדי שלא לעבור על איסור.ומה עם שכר פסיעות?
בעצם, בכרפס של פסח יש מצווה.
לכאורה שכר פסיעות זה ״כבוד״ למצווה, אין מצווה לאכול ירקות, אלא כשאתה בא לאכול אנחנו חייבים לוודא שהוא בכשרות כדי שלא לעבור על איסור.ומה עם שכר פסיעות?
כוונתי למקום מושבו של מרן הראש"ל שליט"א, שכפי שהעידו כאן הינו אוכל היתר מכירה. וא"כ בשכונתו יותר קשה להשיג היתר מכירה משאר מינים.רק בשכונת סנהדריא? כל סופר שעובד במקום חרדי משווק רק שמיטה לחומרא, בנווה יעקב יש כולי האי ואולי מכולת אחת שמספקת היתר מכירה. מסופקני שיש לי מצווה ללכת עד לשם בשביל זה.
ואני באתי להוסיף שברוב ירושלים קשה להשיג התיר מכירה, בלע״ר אף אחד לא רוצה שחרדים ימנעו מלקנות ממנו בירושלים.כוונתי למקום מושבו של מרן הראש"ל שליט"א, שכפי שהעידו כאן הינו אוכל היתר מכירה. וא"כ בשכונתו יותר קשה להשיג היתר מכירה משאר מינים.
אבל כפי שהעידו כאן הראש"ל אוכל היתר מכירה דהיינו שהוא דואג "להשיג" זאת אף בתוככי י-ם.ואני באתי להוסיף שברוב ירושלים קשה להשיג התיר מכירה, בלע״ר אף אחד לא רוצה שחרדים ימנעו מלקנות ממנו בירושלים.
השאלה אם מה שאמר הראש"ל "שאוכל", הוא מבחינת המציאות, או ההלכה היינו שאם יהיה לו הוא יאכל. כי קשה לי להאמין שהוא אומר לבני משפחתו מה ואיך לקנות.אבל כפי שהעידו כאן הראש"ל אוכל היתר מכירה דהיינו שהוא דואג "להשיג" זאת אף בתוככי י-ם.
אוי לו לאדם שמשפחתו קונים לו מה שרוצים.כי קשה לי להאמין שהוא אומר לבני משפחתו מה ואיך לקנות.
אני מאמין שהבנת למה כוונתי...אוי לו לאדם שמשפחתו קונים לו מה שרוצים.
אבל כפי שהעידו כאן הראש"ל אוכל היתר מכירה דהיינו שהוא דואג "להשיג" זאת אף בתוככי י-ם.
לענ״ד שהראשל״צ ״אוכל היתר מכירה״ הפשט הוא שאם בא לידו היתר מכירה הוא יקנה ויאכל ממנו, אבל לא שהוא ילך בעצמו/ישלח מישהו לקנות במיוחד בשביל זה.השאלה אם מה שאמר הראש"ל "שאוכל", הוא מבחינת המציאות, או ההלכה היינו שאם יהיה לו הוא יאכל. כי קשה לי להאמין שהוא אומר לבני משפחתו מה ואיך לקנות.
פשוטלענ״ד שהראשל״צ ״אוכל היתר מכירה״ הפשט הוא שאם בא לידו היתר מכירה הוא יקנה ויאכל ממנו, אבל לא שהוא ילך בעצמו/ישלח מישהו לקנות במיוחד בשביל זה.
האמת שלא.אני מאמין שהבנת למה כוונתי...
ופשוט דפשוט וכמו שכ' לעיל ודלא כהרב יצחק משען דמחזר אחר זה דווקא!פשוט
מחילה כנראה שאתה לא מודע לכך שבמגדל העמק זה לא כמו בירושלם וב''ב שההיתר מכירה נדיר, אני כתבתי שאני מהדר לקנות בפרהסיא דוקא ולא במחבוא, אבל לא שאם היה לי סופר חרדי ליד הבית הייתי הולך לבזבז זמן לחפש היתר מכירה לכבוד מורי ורבי, כאשר הבזבוז זמן גופיה זה ההיפך מכבודו ורצונו של רבינו עובדיהופשוט דפשוט וכמו שכ' לעיל ודלא כהרב יצחק משען דמחזר אחר זה דווקא!
מידיעה או מהשערה?ופשוט דפשוט וכמו שכ' לעיל ודלא כהרב יצחק משען דמחזר אחר זה דווקא!
מודע גם מודע גם אני מגיע מאיזור מעורב לא רחוק ממך... תבורך בכל מכל כל!מחילה כנראה שאתה לא מודע לכך שבמגדל העמק זה לא כמו בירושלם וב''ב שההיתר מכירה נדיר, אני כתבתי שאני מהדר לקנות בפרהסיא דוקא ולא במחבוא, אבל לא שאם היה לי סופר חרדי ליד הבית הייתי הולך לבזבז זמן לחפש היתר מכירה לכבוד מורי ורבי, כאשר הבזבוז זמן גופיה זה ההיפך מכבודו ורצונו של רבינו עובדיה
לכאורה צריך לראות אם האברכים ספרדים או ליטאים, אם הם ליטאים וודאי שצריך להודיע.האם אני יכול להניח להם את הירקות וללכת, או שצריך להודיע שזה היתר מכירה? כי הרי לפי דעת רבינו הגדול זה מצוה מהודרת ומה הענין להודיע?
מאי שנאכאורה צריך לראות אם האברכים ספרדים או ליטאים,
אני באמת צריך להסביר שהליטאים מחמירים?מאי שנא