ראובן יוסף מיארה
Well-known member
ידוע, אבל כוונתי אחרת, הרי השאלה שנשאלה כאן היא כלפי ציבור שמחמיר או שעכ"פ יתכן, וא"כ מאי שנא איזה עדה הוא?
עדיין לא נחתתי לגמרי לדעתך, במחילה.ידוע, אבל כוונתי אחרת, הרי השאלה שנשאלה כאן היא כלפי ציבור שמחמיר או שעכ"פ יתכן, וא"כ מאי שנא איזה עדה הוא?
כוונתי ברורה שהרי לפסק מרן זיע"א היתר מכירה הוא חלק בין לספרדי בין לליטאי, וכשם שהוא מחמיר לפי רבותיו, ויש להודיע לו, ה"נ לספרדי המחמיר לפי רבותיו, או לפי מרן זיע"א מצד מהיות טוב (אליבא דכו"ע היינו הנהגה כנ"ל)הרי אם אנו אוחזים שהיתר מכיר לא מבעי שמותר אלא אך מהודר, פשיטא שלספרדי לא אמור להיות אכפת. אבל לליטאי כן.
לא זכיתי להבין נועם דברי קדשך חכם יצחק, האם אתה בעד או נגד היתר המכירה.הוה עובדא נוספת היום שביקשו מהבחורים בישיבה להביא סלאטים לשבת, ואחד הבחורים רצה להביא היתר מכירה ומנעתי אותו, כיון שכאן אין לשום בחור דרך לברר ממה הסלאט, משא''כ באברכים שם שאף אחד לא חייב לקחת מה שמונח בחוץ, ובפרט שלצערי ראש הישיבה מתנגד להיתר מכירה בטענות שכך גם דעת חכם עובדיה כידוע
מה השאלה פשיטא שאני בעד ההיתר מכירה למהדרין מן המהדרין, אך מה אעשה וראש הישיבה שיהיה בריא חושב איפכא, וכי זה דרך ארץ לכבוש את המלכה עמי בבית?לא זכיתי להבין נועם דברי קדשך חכם יצחק, האם אתה בעד או נגד היתר המכירה.
עכשיו ביאר כת"ר כוונתו הטהורה. יישר כוחו לאורייתא!!!מה השאלה פשיטא שאני בעד ההיתר מכירה למהדרין מן המהדרין, אך מה אעשה וראש הישיבה שיהיה בריא חושב איפכא, וכי זה דרך ארץ לכבוש את המלכה עמי בבית?