• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מישהו יכול להסביר לי מה כתוב במודעה הזו?

ידוע, אבל כוונתי אחרת, הרי השאלה שנשאלה כאן היא כלפי ציבור שמחמיר או שעכ"פ יתכן, וא"כ מאי שנא איזה עדה הוא?
עדיין לא נחתתי לגמרי לדעתך, במחילה.
הרי אם אנו אוחזים שהיתר מכיר לא מבעי שמותר אלא אך מהודר, פשיטא שלספרדי לא אמור להיות אכפת. אבל לליטאי כן.
 
הרי אם אנו אוחזים שהיתר מכיר לא מבעי שמותר אלא אך מהודר, פשיטא שלספרדי לא אמור להיות אכפת. אבל לליטאי כן.
כוונתי ברורה שהרי לפסק מרן זיע"א היתר מכירה הוא חלק בין לספרדי בין לליטאי, וכשם שהוא מחמיר לפי רבותיו, ויש להודיע לו, ה"נ לספרדי המחמיר לפי רבותיו, או לפי מרן זיע"א מצד מהיות טוב (אליבא דכו"ע היינו הנהגה כנ"ל)
 
הוה עובדא נוספת היום שביקשו מהבחורים בישיבה להביא סלאטים לשבת, ואחד הבחורים רצה להביא היתר מכירה ומנעתי אותו, כיון שכאן אין לשום בחור דרך לברר ממה הסלאט, משא''כ באברכים שם שאף אחד לא חייב לקחת מה שמונח בחוץ, ובפרט שלצערי ראש הישיבה מתנגד להיתר מכירה בטענות שכך גם דעת חכם עובדיה כידוע
 
הוה עובדא נוספת היום שביקשו מהבחורים בישיבה להביא סלאטים לשבת, ואחד הבחורים רצה להביא היתר מכירה ומנעתי אותו, כיון שכאן אין לשום בחור דרך לברר ממה הסלאט, משא''כ באברכים שם שאף אחד לא חייב לקחת מה שמונח בחוץ, ובפרט שלצערי ראש הישיבה מתנגד להיתר מכירה בטענות שכך גם דעת חכם עובדיה כידוע
לא זכיתי להבין נועם דברי קדשך חכם יצחק, האם אתה בעד או נגד היתר המכירה.
 
לא זכיתי להבין נועם דברי קדשך חכם יצחק, האם אתה בעד או נגד היתר המכירה.
מה השאלה פשיטא שאני בעד ההיתר מכירה למהדרין מן המהדרין, אך מה אעשה וראש הישיבה שיהיה בריא חושב איפכא, וכי זה דרך ארץ לכבוש את המלכה עמי בבית?
 
מה השאלה פשיטא שאני בעד ההיתר מכירה למהדרין מן המהדרין, אך מה אעשה וראש הישיבה שיהיה בריא חושב איפכא, וכי זה דרך ארץ לכבוש את המלכה עמי בבית?
עכשיו ביאר כת"ר כוונתו הטהורה. יישר כוחו לאורייתא!!!
אגב, אני נהנה בכל פעם מחדש מתגובותיו המחכימות. ישר כוחו!
 
חזור
חלק עליון