א.א
Well-known member
דעת מרן ביבי"א ה יז לברך וטעמו דרק באכילת קבע נפטר המשקה
ודעת האור לציון [ב יב יא] דלא מברך וטעמו כיון דיש מחלוקת מה פת הבאה בכסנין ואנו מספק מברכים מזונות
אך חוששים אולי זה המוציא ולדעה שמברכים המוציא אם אני אוכל כזית א"כ לא מברך על המשקה ויש לחוש לסב"ל
וכמובן כ"ז שאין את שלושת התנאים
וכן דעת הרב יעקב יוסף זצ"ל
ועיין באור ההלכה לנכדו של הגרב"ץ שאם היה צמא קודם ואוכל מעט מזונות לא מברך ע,ש ואכמ"ל
ודעת הלכה ברורה [י תקסה] להקדים שהכל מטעם דסו"ס זה מחלוקת וכנזכר ביבי"א ובצירוף דברי הריטב"א שבמאכל ומשקה אין דין קדימה [והאחרונים לא ראו הריטב"א]
מ"מ אינני מצליח למצוא ישוב על קושית האור לציון
אשמח שיאירו את עיני בתשובה
וע"ע ברכה נאמנה עמוד תסב
ודעת האור לציון [ב יב יא] דלא מברך וטעמו כיון דיש מחלוקת מה פת הבאה בכסנין ואנו מספק מברכים מזונות
אך חוששים אולי זה המוציא ולדעה שמברכים המוציא אם אני אוכל כזית א"כ לא מברך על המשקה ויש לחוש לסב"ל
וכמובן כ"ז שאין את שלושת התנאים
וכן דעת הרב יעקב יוסף זצ"ל
ועיין באור ההלכה לנכדו של הגרב"ץ שאם היה צמא קודם ואוכל מעט מזונות לא מברך ע,ש ואכמ"ל
ודעת הלכה ברורה [י תקסה] להקדים שהכל מטעם דסו"ס זה מחלוקת וכנזכר ביבי"א ובצירוף דברי הריטב"א שבמאכל ומשקה אין דין קדימה [והאחרונים לא ראו הריטב"א]
מ"מ אינני מצליח למצוא ישוב על קושית האור לציון
אשמח שיאירו את עיני בתשובה
וע"ע ברכה נאמנה עמוד תסב
נערך לאחרונה: