כידוע הש"ע מתיר ניעור אבק מבגד בשבת. לכאורה, זהו משום דס"ל למרן שאין מלבן כלל ללא מים.
האם לפ"ז ניתן להסיק דלבני עדות המזרח אפשר להקל על הבה"ג שאוסר לקלוף תבשיל מבגד, וגם אפשר להקל כמו הט"ז שמותר להסיר מראה טיט. בשני מקרים אלו, אין שום מים.
אני מסתפק בגלל שהש"ע עצמו בסעיף ה' מביא איסור לצחצח בגד ללא מים וגם בסעיף ז' מביא איסור לשפשף טיט.
האם לפ"ז ניתן להסיק דלבני עדות המזרח אפשר להקל על הבה"ג שאוסר לקלוף תבשיל מבגד, וגם אפשר להקל כמו הט"ז שמותר להסיר מראה טיט. בשני מקרים אלו, אין שום מים.
אני מסתפק בגלל שהש"ע עצמו בסעיף ה' מביא איסור לצחצח בגד ללא מים וגם בסעיף ז' מביא איסור לשפשף טיט.