>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
לא יודע. הוא לא ממש גורם לחמיצות. זה סוג של טעם נחמד ליד האוכל.למה לא?
העיקר לא לאכול חמוץ כדי שיאכלו מאכלים מתוקים לסימן טוב
סימנים רעים בראש השנה
ידוע מנהג ישראל לאכול בראש השנה מיני פירות לסימן טוב. ודבר זה נזכר בגמרא (הוריות יב). ויש לדון באיפכא, האם ישנם דברים שאם יאכלם יהיו לסימן רע, או שמא אסור לומר כן. הנה הראשון שכתב זאת הוא בתשובות הגאונים (מוסאפיה ס"ח) וז"ל - בערב ר"ה לוקחין בשר או ראשים ומבשלין אותו בטיסני (שכותש חיטים עד...forum.moreshet-maran.com
בערוך השלחן סי' תקפ"ג ס"ג כתב: ויש שאין מטבילין בחומץ ואין אוכלים דברים חמוצים בלילה ראשונה ולא דברים המרים ואין בכלל זה פלפלים שנותנים למאכלים דהם מתקנים המאכל כמו דגים שא"א לאוכלן בלא פלפלין.האם מה שנוהגים חלק לא לאכול חמוץ, חריף, בר"ה זה גם נאמר במלפפון חמוץ במלח לדוגמא?
בס' הזה הביא את הילקוי ובכל זאתכ לכן כתבתי ע'שהתייחס לזה בילקו"י.
הצג קובץ מצורף 11896
הניחא מלפפון חמוץ בחומץ, אבל למה לא נתן מלפפון חמוץ במלח?היו שני אחים שהתפללו בכל ר"ה בבית כנסת 'הגר"א' במנינו של מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל ואביהם היה מתפלל במקום אחר, רחוק. מדי שנה היה רבינו מזמינם בהפסקה שלפני התקיעות לביתו ומגיש להם כוס תה ועוגה. וכאשר חל ר"ה בשבת היה מכבדם גם בפרוסת 'קוגעל', כאשר הגדול הישיש עומד עליהם לשרתם בכבודו ובעצמו ולא מוותר, ובכל פעם שהגיש להם קוגעל נהג הרב להתנצל עמוקות על ש... לקוגל לא מצורף מלפפון חמוץ, זה מכיון שבר"ה לא אוכלים מאכלים חמוצים היה מתנצל במתיקות...
מתוך הספר 'קדוש אלול'
זה הכי הולךשזה לא הולך עם קיגעל
מהעלון "באר יצחק" כי תבא תשע"ט. (הרב יצחק לוי שליט"א).מי כתב?
כך גם דעתי. ולכן פתחתי את האשכול.הניחא מלפפון חמוץ בחומץ, אבל למה לא נתן מלפפון חמוץ במלח?
ב"ה שכיוונו. אז הנה הדברים ברורים שעל מלפפון חמוץ על כל פנים במלח אין איסור. הוא לא קרוב לדמעות או לעשיית פרצוף מעוות.
עפ"י זה יפשוט לי ספק בעניין חמצמוצים של ילדים בר"ה. שנראה שגם מותר.
יפשוט לי או לך?עפ"י זה יפשוט לי ספק בעניין חמצמוצים של ילדים בר"ה. שנראה שגם מותר.